Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pilasi isänpäivän

Vierailija
10.11.2019 |

Oltiin eilen lapsen (2,5-vuotias) kanssa käyty ostamassa isänpäiväaamupala-ainekset eli pekonia ja munia ja patonkia ja appelsiinimehua ja suklaapiirakkaa ja kaikkea sellaista hyvää. Tarkoitus oli juhlia isänpäivää. Mutta mies heräsi ja lähti vanhemmilleen, vaikka selvästi näki että oli aamiainen tekeillä ja oli nähnyt jo illalla tietenkin jääkaapissa ja pöydällä ne aamupala-ainekset. Hänen vanhempien asunto on pari viikkoa tyhjillään, koska hänen vanhemmat on lomamatkalla. Mies nousi sängystä ja puki ja sanoi että lähtee vanhempiensa talolle. Eikä ole kuulunut miehestä sen jälkeen. Laitoin viestin, että koska tulet kotiin eikä ole vastannut, vaikka on lukenut sen viestin. Lapsi oli kerhossa tehnyt kortin, jota ei ehtinyt edes antaa isälleen siinä aamulla. Eli mies mieluummin näköjään on isänpäivän vanhempiensa tyhjässä talossa yksin kuin lapsensa kanssa. Söin sitten lapsen kanssa kaksistaan aamupalan, ja lounaskin ehdittiin jo tehdä ja syödä :( . Todella paha mieli lapsen puolesta :( . Edelliset isänpäivät mies on ollut kotona ja ollaan juhlittu eikä meillä ole ollut mitään riitaakaan viime aikoina, niin en keksi miksi hän heti noustuaan vain lähti pois, ei edes kahvia juonut meidän kanssa. Muita, joiden mies lähti pois isänpäiväksi?

Kommentit (404)

Vierailija
61/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Lähti pettämään

B) Halusi omaan rauhaan. Onko saanut/ voinut milloin viimeksi viettää omaa aikaa koko päivää?

Toki tällaisesta pitäisi sopia etukäteen.

C) On kärmeissään jostakin ja lähti osoittaakseen mieltään.

Munapäistä käytöstä kuitenkin, mistä vain skenaariosta onkaan kyse.

Vierailija
62/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä joku kriisi? Mulla on lapsuudesta kokemusta valitettavasti kummankin vanhemman oudosta käytöksestä juurikin tällaisina juhlapäivinä, joulu oli pahin. Riitelyä, välttelyä, katoamisia. Niillä meni tosi huonosti suhteessa ja itsensä kanssa. Ero siinä tuli sitten usean vuoden sekoilun jälkeen. Arkielämä oli ihan ok kun sitä pystyi vain "suorittaa", mutta juhlapäivän odotukset kärjisti sitten tilanteen.

Voi olla että on kriisi, mutta ei ole kertonut, että olisi kriisi. Tai siis ei ole ottanut mitään sellaista puheeksi. Meidän arki on sujunut ihan normaalisti. Kyselen usein, että miten päivä meni tms, vastaa siihen, että ok tai normipäivä tms. Ap

Ei ne mahdolliset kriisit välttämättä tulekaan esiin niin, että kyselee miten päivä meni.

Itselläni on paljon paljon huonoja kokemuksia taustallani. Arjessa ne eivät näy, mutta jos jokin asia muistuttaa siitä, niin saatan tulla kireäksi ja vetäytyväksi. Puolisolle noista puhun vain muutamalla sanalla, koska en ole avautujatyyppiä.

Mistä minun sitten pitäisi tietää mieheni mielenliikkeet, jos arjessa ne ei tule esille eikä hän niitä kerro kun kysyn mitä kuuluu? Ap

Pointti nyt on, että miehen kotiin palatessa riitelyn sijaan asiallista keskustelua siitä, että miksi päivä meni kuten meni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä äitienpäivänä joku isä valittaisi, että äiti lähti vanhempiensa kämpille ja isän ja lapsen kotiin, niin mammat olisi sitä mieltä, että ihan oikein, äiti ansaitsee omaa aikaa edes äitienpäivänä. Just saying.

Normaalit ihmisethän eivät katoile mitään selittämättä, sukupuoleen katsomatta. Eivätkä usko mammapalstan provoja.

Pitäisin tuollaisen äidin toimintaa täsmälleen yhtä itsekkäänä kuin ap:n miehen.

Vierailija
64/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) Lähti pettämään

B) Halusi omaan rauhaan. Onko saanut/ voinut milloin viimeksi viettää omaa aikaa koko päivää?

Toki tällaisesta pitäisi sopia etukäteen.

C) On kärmeissään jostakin ja lähti osoittaakseen mieltään.

Munapäistä käytöstä kuitenkin, mistä vain skenaariosta onkaan kyse.

En usko nyt että pettää. Kohdat b ja c voi pitää paikkaansa, mutta omaa aikaa saa kun vain sanoo että sitä haluaa. 

Ap

Vierailija
65/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa jotain olla pahasti vialla. Lähde käymään siellä talolla.

Vierailija
66/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä taitaa olla parisuhde väljähtänyt ja natisee nyt loppujaan. Varmaan toinen nainen ollut siellä tyhjällä talolla?

Eihän kukaan normaali tai oikeasti parisuhteessa oleva ihminen käyttäydy noin ja se on sinultakin outoa reagoida noin laimeasti täydelliseen välinpitämättömyyteen toisen taholta. Sinuna nostaisin kiireesti kissan pöydälle: töitä yhteisen elämän eteen vai ero?

Ei parisuhteessa käyttäydytä noin toista kohtaan eikä sinun kuulu reagoida kuin tuo olisi normaalia.

Vierailija
67/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä en kyllä antais mun miehen kohdella mun lapsia noin!!! Jos ton tekis ni sille tielle sais jäädä! Mulle voi kiukutella ja riidelllä mun kanssa, mutta lapsia ei kohdella noin ja jos kohdellaan niin sitten ei ole ansainnut paikkaansa.

Vierailija
68/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Hän käveli teidän ohi ja lähti ulos etkä sanonut mitään? Et soittanut perään vaan vingut täällä ja odottelet kotona? Olitteko puhuneet isänpäivästä etukäteen haluaako mies aamupalaa ja juhlimista vai ei? Miten teidän kommunikaatio voi olla niin huonoa, että mies vaan lähtee ja jättää lapsen sulle olettaen että sä hoidat ja hän voi tehdä mitä huvittaa? Mies ei huomioinut sua tai lasta aamulla toivottamalla huomenta vaan lähti vaan?

Ihme touhua teillä.. sinä olet passiivisagressiivinen ja mies lapsellinen törppö.

N35

Vierailija
69/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan pitikin tänään odottaa ennen kuin ensimmäinen mies pilasi isänpäivän :D

Mitähän kivaa äitienpäivänä.

Vierailija
70/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on siihen oikeus juuri isänpäivänä. Hän saa silloin päättää, mitä tekee. Samoin sinä äitienpäivänä.

Oisko kuitenkin tarkoitus, että näitä molempia päiviä juhlistettaisiin omien lasten kanssa, kun nimenomaan ollaan niitä vanhempia? Ilman sitä lasta mies ei edes olisi isä.

Hääpäivänä vietetään avioparin omaa päivää. Synttärit sitten kenties oman suunnitelman mukaan. Silloinkin kohteliasta ottaa huomioon mahdollisuus läheisen järjestämistä yllätysjuhlista. Kyllä perheellinen ei normaalisti katoa minnekään tuollaisena hetkenä. Eipä siinä silloin mitään lämmintä välittämistä enää ole. Lapselle sydämensärkevä pettymys ainakin.

Ja pettää voi puolisoaan muinakin päivinä.

eri

Vierailija
71/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua kyllä omassakin lapsuudessa ja varsinkin silloin, kun olin yläkoulussa niin isä oikeasti "pilasi" milloin mitäkin päivää. Eräs isänpäivä meni niin, että alkoi heti aamusta riitelemään jostakin ja oikeastaan piti sitten mykkäkoulua pitkän aikaa. Tosin hän ei lähtenyt mihinkään vaan katsoi yhdessä huoneessa tv:tä lähes koko päivän ja sinne ei saanut mennä lähellekään. Joulut olivat myös monesti vaikeita ja oli ihme jos kaikki meni hyvin  Toisaalta todella ikävää lukea viestiäsi ja mietin, että lapselle kurjaa ja varsinkin sitten kun hän vielä kasvaa ja ymmärtää enemmän.

Vierailija
72/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin heti kirkunut, että minne olet menossa, eikö ehditä syömään aamupalaa yhdessä?! Tai jos hän olisi lähtenyt kun olin unessa, olisin heti herättyäni soittanut perään.

Vierailija
73/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Hän käveli teidän ohi ja lähti ulos etkä sanonut mitään? Et soittanut perään vaan vingut täällä ja odottelet kotona? Olitteko puhuneet isänpäivästä etukäteen haluaako mies aamupalaa ja juhlimista vai ei? Miten teidän kommunikaatio voi olla niin huonoa, että mies vaan lähtee ja jättää lapsen sulle olettaen että sä hoidat ja hän voi tehdä mitä huvittaa? Mies ei huomioinut sua tai lasta aamulla toivottamalla huomenta vaan lähti vaan?

Ihme touhua teillä.. sinä olet passiivisagressiivinen ja mies lapsellinen törppö.

N35

Reagoinko minä kuin tämä olisi normaalia? Minähän kirjoitan tänne aloituksen, koska asia vaivaa minua niin paljon ja minähän kerron täällä olevani todella surullinen ja että jos lapsi ei olisi ollut läsnä niin olisin saanut raivarin. 

Ei kävellyt meidän ohi, vaan meidän asunnossa keittiö on toisessa päässä taloa ja toisessa päässä on makuuhuone ja ulko-ovi. Eli kuuli kyllä että laitamme sitä aamiaista, mutta ei tullut edes keittiöön. Sanoi vain eteisestä että minne lähtee ja lähti. Eikä sanonut huomenta minulle eikä lapselle. En mielestäni ole passiivis-aggressiivinen, en edes siinä ehtinyt reagoida että lähtee kun asia selvisi vasta kun oli jo eteisessä ja sen sieltä sanoi. Ap

Vierailija
74/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon novellistin isänpäivätarina.

Vierailija
75/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin heti kirkunut, että minne olet menossa, eikö ehditä syömään aamupalaa yhdessä?! Tai jos hän olisi lähtenyt kun olin unessa, olisin heti herättyäni soittanut perään.

En ehtinyt kirkua mitään. Sanoi eteisestä kun olin keittiössä paistamassa niitä munia, että minne lähtee ja sitten jo ovi kolahti perässä kiinni. Laitoin sen viestin, että koska aikoo tulla, mutta ei ole siihen vastannut vieläkään mitään. Ap

Vierailija
76/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viime vuonna käyttäytyi?

Vierailija
77/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran katsonut tälläistä miestä. Ei olisi kannattanut. Petti ja valehteli enemmän kuin tusina keskivertoihmisiä koko elämänsä aikana.

Lähde nyt ihmeessä ja pelasta itsesi ja lapsesi elämä.

Vierailija
78/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran katsonut tälläistä miestä. Ei olisi kannattanut. Petti ja valehteli enemmän kuin tusina keskivertoihmisiä koko elämänsä aikana.

Lähde nyt ihmeessä ja pelasta itsesi ja lapsesi elämä.

En ole koskaan epäillyt että hän pettää tai valehtelee, toisin kuin valehteleva exäni. Mutta on tässä nyt mietittävä, että mitä tämä oikein tarkoittaa ja millaisen elämän tuon kanssa oikein voi saada. Ap

Vierailija
79/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten viime vuonna käyttäytyi?

Ilahtui aamupalasta ja lahjasta ja oli koko päivän kotona ja laitoin vielä sitten paremman päivällisen, josta myös ilahtui. Ap

Vierailija
80/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös ap että lähdet käymään siellä talolla. Ettei tee itsemurhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi