Puiset keittiötasot
Te joilla on keittiötasot puuta, tykkäättekö? Naarmuuntuvatko helposti?
Kommentit (31)
Kiitti kaikki! Alan nettishoppailla. Ap
Kyllä ei tule minulle enää ikinä puutasoja. Otin ne kiireessä kun jotain piti valita, "ota puulevy sehän on tyylikäs", ykköslaatuisen tammen kaikkine osmocoloreineen otin. On oikein lakattu, hoidettu jne.
Aivan liikaa vaivaa. Koko ajan pitää kyylätä mitä joku siihen laskee. Kattiloista jää musta jälki, vesitipat pitää pyyhkiä heti pois, kierrätykseen menevät huuhtaistut metallipurkit jättää ruosteläntin. Kolhuja ei tule mutta ne läntit. Ruokaroiskeet kuivuu kiinni, millä ne saa irti käyttämättä pommia? Kovin epäviihtyisää kyylätä vaikka mihin vieraat jättää kuppinsa.
Kaiken kukkuraksi levy on pikkuisen haljennut tiskialtaan ja keittolevyn väliltä. Sen voisi helposti liimata jos levyn ottaisi irti! Eli käyttäisi sähkärin, putkarin kahdesti ja veisi ja hakisi levyn liimattavaksi, olisi ilman keittiötä sen aikaa ...
Huraa keinomateriaaleille kirjoitti:
Kyllä ei tule minulle enää ikinä puutasoja. Otin ne kiireessä kun jotain piti valita, "ota puulevy sehän on tyylikäs", ykköslaatuisen tammen kaikkine osmocoloreineen otin. On oikein lakattu, hoidettu jne.
Aivan liikaa vaivaa. Koko ajan pitää kyylätä mitä joku siihen laskee. Kattiloista jää musta jälki, vesitipat pitää pyyhkiä heti pois, kierrätykseen menevät huuhtaistut metallipurkit jättää ruosteläntin. Kolhuja ei tule mutta ne läntit. Ruokaroiskeet kuivuu kiinni, millä ne saa irti käyttämättä pommia? Kovin epäviihtyisää kyylätä vaikka mihin vieraat jättää kuppinsa.
Kaiken kukkuraksi levy on pikkuisen haljennut tiskialtaan ja keittolevyn väliltä. Sen voisi helposti liimata jos levyn ottaisi irti! Eli käyttäisi sähkärin, putkarin kahdesti ja veisi ja hakisi levyn liimattavaksi, olisi ilman keittiötä sen aikaa ...
Lakattu?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ei tule minulle enää ikinä puutasoja. Otin ne kiireessä kun jotain piti valita, "ota puulevy sehän on tyylikäs", ykköslaatuisen tammen kaikkine osmocoloreineen otin. On oikein lakattu, hoidettu jne..
Lakattu?
Käsitelty, miten vain. Levynleikkaajalta sain ohjeet ja aineet, niitä noudatin enkä sooloillut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ei tule minulle enää ikinä puutasoja. Otin ne kiireessä kun jotain piti valita, "ota puulevy sehän on tyylikäs", ykköslaatuisen tammen kaikkine osmocoloreineen otin. On oikein lakattu, hoidettu jne..
Lakattu?
Käsitelty, miten vain. Levynleikkaajalta sain ohjeet ja aineet, niitä noudatin enkä sooloillut.
No, jotain on mennyt pieleen, koska normisiisteydellä hyvät, asianmukaisesti käsitellyt puutasot ovat kutakuinkin ikuiset.
Tammitasot olleet jo parikymmentä vuotta, kaksi kertaa hiottu ja muuten välillä öljytty.
Kivi on kovaa ja kylmää. Puu lempeä ja mieleinen materiaali. Puutasot ovat ollet patikymmentä vuotta ja vanhentuneey kauniisti. Unikkoöljy ei toiminut mutta Osmo Color Top Oil on pitänyt pinnat kauniina ja helppohoitoisina eivätkä tahrat imeydy.
Tykkään, jotenkin kodikkaammat kuin kalsat kivitasot.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin vaihtaa meidän kivitasot puisiin. Ovat hienot mutta jotenkin kolkot.
Mulla on kivitaso ja sen on oikein lämpimän värinen ja miellyttävä katsoa.
Meillä on saarekkeessa massiivitammitaso. 5 vuodessa tullut muutama kolhu mutta ne on elämän jälkiä, tuossa kuitenkin syödään aamiaiset ja valmistellaan ruuat, lastenlapset leikkii jne. Kertaakaan ei vielä ole tarvinnut öljytä tai hioa uudelleen, niin hyvänä on edelleenkin.
Edellisessä talossame meillä oli vessoissa ja kylpyhuoneissa puutasot ja niihin pyyhkäisin uuden kerroksen öljyä kerran vuodessa. 13v käytön jälkeen kuin uudet
Tykkään todella. Leipomiseen kivitaso on kätevämpi, pysyy viileänä
Vierailija kirjoitti:
Lakattu?
Ei kai? Ihan paskin missä tahansa, lattiaankaan en huoli
Öljyvaha tai öljy on ainoa oikea
Jos käytät vahaa, käytä Osmo Coloria. Maailma on täynnä sellaisiakin vahoja joita keittiötasoihin laittamalla tulee vain itku, parku ja surku.
Ei puhdasta mehiläisvahaa - ei, aarteeni, klunk klunk - se ei koskaan todella tartu pintaan. Ei antiikkivahaa, samasta syystä. Ja ei IKINÄ mitään vesiliukoista ”öljyvahaa”.