Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei noita joulukirkkoja varmaan vastaisuudessa kovin paljoa järjestetä, kun pakollisuus poistuu

Vierailija
09.11.2019 |

.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutos tulee olemaan nopeampi kuin täällä näköjään moni luulee. Jo nyt Helsingissä on kouluja, joiden oppilaista vain puolet kuuluu ev.lut. kirkkoon.

Kirkkoon kuuluu tällä hetkellä hieman alle 70 prosenttia suomalaisista. Määrä vähenee joka vuosi noin yhden prosenttiyksikön. Vauhti saattaa vielä hyvinkin kiihtyä. Jos tahti pysyy samana, kahdenkymmenen vuoden päästä vain puolet kuuluu kirkkoon eikä ole enää mitään mieltä järjestää koko koulun tapahtumia kirkossa.

Lisäksi on kouluja joissa 100% kuuluu kirkkoon.

Oppilaita on niissä kouluissa ehkä 20?

Vierailija
22/27 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun kirkkoon ja silti ihmettelen miksi uskonto pitää sotkea koulun juttuihin. Minä ainakin osaan itse viedä lapseni joulukirkkoon, pääsiäiskirkkoon ym. tarvittaviin kirkonmenoihin. Minä olen päättänyt itse lasteni uskonnon ja minun kuuluu myös hoitaa uskontokasvatus. Ei se ole koulun asia. Koulu opettaa faktatiedot, vanhemmat uskomushommat.

Eli joulukirkko ym. kirkonmenot voitas ihan hyvin jättää koulusta pois. Vanhemmat hoitakoon suhteen kirkon kanssa. Ei koulun tarvi ihan kaikkea kasvatusta hoitaa. Vaikka olishan se tietty helpompaa niin. Ei tarvi itse vaivautua tekemään mitään. Voi vaan huutaa, että perinteet sitä ja perinteet tätä. Kantakaa vanhemmat vastuuta ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutukunnissa asuvat kuuluvat lähes kaikki kirkkoon ja siellä taivastellaan jos joku on pakana. Esimerkiksi omat vanhempani pitävät asiaa järkyttävänä kun kumpikaan lapsista perheineen ei kirkon jäsen. Äitini sanonut ettei kertoisi ikinä kenellekään asiaa koska häpeää sitä niin paljon. Toisaalta nykyisen kotikaupungin ystäväpiirissäni kirkkoon kuuluminen jo vähemmistöön jäänyt. Suomi on tässäkin asiassa jakautunut kahtia. Omalla kohdallani on se kotiseudun todellisuus ja sitten nykyisen kotikaupungin todellisuus ja ne ovat todella kaukana toisistaan. 

Vierailija
24/27 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 oppilaan koulut on jo lakkautettu. Elämää on Uudenmaan ulkopuolellakin.

Vierailija
25/27 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseutukunnissa asuvat kuuluvat lähes kaikki kirkkoon ja siellä taivastellaan jos joku on pakana. Esimerkiksi omat vanhempani pitävät asiaa järkyttävänä kun kumpikaan lapsista perheineen ei kirkon jäsen. Äitini sanonut ettei kertoisi ikinä kenellekään asiaa koska häpeää sitä niin paljon. Toisaalta nykyisen kotikaupungin ystäväpiirissäni kirkkoon kuuluminen jo vähemmistöön jäänyt. Suomi on tässäkin asiassa jakautunut kahtia. Omalla kohdallani on se kotiseudun todellisuus ja sitten nykyisen kotikaupungin todellisuus ja ne ovat todella kaukana toisistaan. 

Koulutettu, nuori porukka ei ole muiden mielipiteiden vanki vaan eroaa kirkosta eikä kasta lapsiaan. Muutos on väistämätön ja lasten määrä vähenee koko ajan ja samalla myös kastettavien. Nuoret muuttavat kaupunkeihin, ja ne, jotka tekevät lapsia, ei kasteta kirkkoon.

Vierailija
26/27 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillisyys paha, mululmasmi hyvä, keep it simple!

Vierailija
27/27 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristillisyys paha, mululmasmi hyvä, keep it simple!

Ei, kyl nuo molemmat on ihan yhtälailla samaa fantasiakirjallisuutta. Saatte niihin uskoa, mutta älkää väkisin tuputtako muille.