Kauan ripuli jatkuu antibioottihoidon jälkeen?
Kommentit (13)
Minulla kesti 3 kuukautta ja se on ennätys.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kesti 3 kuukautta ja se on ennätys.
Hyi hemmetti! Miten tuollaisen pärjää taloudellisesti jos ei pääse töihin?
Antibioottikuuri voi vaikuttaa elimistössä jopa vuosia! Ripuli tuskin jatkuu niin pitkään, mutta kyllä toipuminen voi viedä tosi pitkään. Se on tietenkin kovin yksilöllistä, koska jokaisen ihmisen suolisto ja vastustuskyky on erilainen. Jatka ainakin probioottien syöntiä, se voi auttaa tasapainottamaan tilannetta.
Sain vuosia sitten antibiootin, hammastulehdukseen. En muista nimeä, alkoi A: lla. Ripuli oli aivan järkyttävä kuurin jälkeen. Kerran tuli ruikut parvekkeen lattialle, kun olin aamukahvilla yöpaita päällä, enkä ehtinyt vessaan ja se oli väriltään vihertävää. 🤮
Mulle tuli kerran amoksilliinista tosi paha ripuli. Kesti joku pari viikkoa vaikka otin maitohappobakteereita myös.
Vierailija kirjoitti:
Sain vuosia sitten antibiootin, hammastulehdukseen. En muista nimeä, alkoi A: lla. Ripuli oli aivan järkyttävä kuurin jälkeen. Kerran tuli ruikut parvekkeen lattialle, kun olin aamukahvilla yöpaita päällä, enkä ehtinyt vessaan ja se oli väriltään vihertävää. 🤮
AMORION, juu samaa itelläkin, toki mukana myös penisiliini. Paska on pelkkää vettä. 🤮
Ahdistaa kun ei tiedä mitn pitkään nämä ongelmat jatkuu. Täysin työkyvytön tällä hetkellä.
Maitohappobakteeri suositellaan syömään ainakin kuukausi kuurin jälkeen.
Ei ole kokemusta, koska antibioottihoidon aikana syön maitohappobakteereja.
Eihän sitä voi sanoa, on yksilöllistä, minä en edes koskaan saa ripulia antibiootista alunperinkään.
Vierailija kirjoitti:
Maitohappobakteeri suositellaan syömään ainakin kuukausi kuurin jälkeen.
Minä taas olen lukenut, että 1 kpl maitohappobakteeria riittää.
Tiedoksi muuten, että maitohappobakteeri ja kortisoni vaikuttavat päinvastoin. Jos on autoimmuunisairaus, niin kannattaneeko maitohappobakteereita syödä paljoa. Maitohappobakteeri aikaansaa tulehdusta solutasolla, kortisoni sammuttaa sitä.
S boulardii -niminen probioottinen hiiva taltuttaa ripulin.
Ikäviä kokemuksia on. Antibiootit (anti bio =elämän vastainen) tappavat "pahojen bakteerien" lisäksi myös hyödylliset suolistobakteerit. Nykyisin jos tarvitsen antibiootteja, lyhennän kuuria nostamalla annoksia ja lyhentämällä kuurin kestoa. Sen jälkeen erilaisia maitohappobakteereita.