Lapsella nyt neljättä päivää "aaltoilevaa" vatsakipua ja oksettavaa oloa ilman oksentamista tänään nousi lämpö. Miten kauan tätä katsoo ennen lääkäriin viemistä?
Me muu perhe olemme oireettomia mikä ihmetyttää.
Kommentit (27)
Umppari tai munuaisiin nouseva VTI, heti lääkäriin.
No en katsoisi enää hetkeäkään. Lääkäriin olisin itse vienyt jo päiviä sitten.
Tarkennan nyt että kipu ei ole sietämätöntä, jos lapsi ulvoisi tuskasta olisi totta kai viety jo lääkäriin ! Lähinnä toteaa että "mahaa koskee" mutta pelaa ihan normaalisti tabletilla tms. Ruoka tosin ei oikein maistu ja syöminen laukaisee lähes heti kivun . Välillä sitten sanoo että "ei okseta enää, "ei ooo enää maha kipee" mutta kohta tilanne taas muuttuu . On käynyt kakalla muttei ripuloinut.
Olen lähtenyt siitä että oletuksesta, kyseessä on vatsatauti mutta nyt alkaa epäilyttää !
Ap
Hyvänen aika, kuka odottaa tuollaisen kanssa neljä päivää. Kuulostaa umpparilta. Äkkiä lääkäriin!
Huono provo. Sulla mitään lasta ole.
Myn tutulla oli kivuton umpparitulehdus. Kyumetta, oksetusta ja lopulta crp tosi korkea. Onbeksi ehdittiin leikata ennen puhkeamista, mut mahakipua oli vast leikkauksen jälkeen. Nyt heti lääkäriin!!!
Neljä päivää tuollaisia oireita jatkuvasti, paras olisi käyttää lääkärissä.
Eihän sitä voi tietää, mikä siellä vatsassa aiheuttaa kipua ja miksi on pahoinvointia.
Jos olisi oma lapseni, käyttäysin lääkärissä, viimeistään maanantaina.
Onkohan samaa kuin meillä? Minulla alkoi pe kova vatsakipu, en ripuloinut mutta juoksin isomalla asialla vähän väliö ja mahaan koski hirveästi. Luulin sen liittyvän siihen kun minulla on epäilty ärtyvää suolta mutta sitten tyttäreni tuli koulusta että äiti vatsaan sattuu. Pe on karkkipäivä mutta söi vain kourallisen karkkia ja meni makaamaan kontalleen sohvalle , koetin kysellä että sattuuko noin kovin ja oksettaako, ei oikein tullut vastausta. Tänään minun vatsakipuni loppui mutta pierettää kyllä sikana, tytär yhä kivuissaan. Tuntuu pärjäävän sen kanssa mutta on jotenkin nuutunut, ei terve lainkaan. Vatsaflunssaksi, semmoiseksi lieväksi ! mie tätä epäilen. Mieheni ja toinen lapseni ovat terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan nyt että kipu ei ole sietämätöntä, jos lapsi ulvoisi tuskasta olisi totta kai viety jo lääkäriin ! Lähinnä toteaa että "mahaa koskee" mutta pelaa ihan normaalisti tabletilla tms. Ruoka tosin ei oikein maistu ja syöminen laukaisee lähes heti kivun . Välillä sitten sanoo että "ei okseta enää, "ei ooo enää maha kipee" mutta kohta tilanne taas muuttuu . On käynyt kakalla muttei ripuloinut.
Olen lähtenyt siitä että oletuksesta, kyseessä on vatsatauti mutta nyt alkaa epäilyttää !
Ap
Lopeta, senkin huijari.
Siis onhan tämä vitsi? Ei kyllä naurata.
Minulla oli tuollaista pari kuukautta sitten monta päivää, muistaakseni 5 päivän jälkeen rauhoittui. Nyt oli lapsella saman tyyppistä viime viikolla.
Oli mitä oli, nyt käytte lääkärissä. Tulehdusarvoista näkyy heti, jos jotain vakavaa.
Näinhän se päivystys ruuhkautuu kun viedään norossa oleva kakara päivystykseen että apua apu mun lapsi pitää leikata heti, mayday . Umpparipotilas ei tosiaan pelaa pleikkaa ja välillä totea kuin ohimennen että massuni on muuten hiukan kivulias. Ap:n penskalla on vatsatauti, ruokamyrkytys tai keliakia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tuollaista pari kuukautta sitten monta päivää, muistaakseni 5 päivän jälkeen rauhoittui. Nyt oli lapsella saman tyyppistä viime viikolla.
Asutteko missä päin? Olen siis tuo perjantain kakalla ravannut jonka lapsella myös oireita, me asumme Etelä-suomessa.
Mä veisin nyt ja heti. Ei oo pikkujuttu jos on umppari ja se pääsee puhkeamaan.
Kyllä se asettuu kun umpilisäke puhkeaa ja vatsakalvontulehdus tappaa.