Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin äitini hautajaisista ja ystävältä oli tullut viesti "joko on monttubileet ohi"

Vierailija
09.11.2019 |

Olen sitten varmaan niuhottava kukkahattutäti mutta loukkaannuin tuosta kommentista pahasti. Seurasin äitini kaksi vaikeaa syöpää läpi ja kolmatta hän ei enää kestänyt. Ottaisitko tuollaisen kommentin törkeänä vai "hauskana heittona" ?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain tulla kertomaan etten välitä äidistäsi. Pask.aapäivänjatkoa.

Vierailija
42/48 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin kovasti suhteesta sun ysävään. 

Voi olla hyäkin läppä, jos ollaan todella hyviä frendejä ja aina lojaaleita -- tyyliin Anne ja Ellu. 

Ei siis voi sanoa tietämättä taustoja. Jos kuitenkin loukkaannuit, niin sehän kertoo, että oli huonosti sanottu. Mitä siihen täällä on sinänsä kysymistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/48 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä puhuisi toiselle monttubileistä, ellei hän itse käytä sanaa ensin. Ilmottaisin aivan oikeutetusti, että oli aika ikävä töksäytys ja loukkaannuin asiasta. Järkevä ihminen osaa pyytää anteeksi ajattelemattomuuttaan ja ottaa siitä opiksi seuraavan kerran.

Itse käytän kyseistä sanaa, jos menen kaukaisemman ihmisen hautajaisiin, mutta en usko, että oman äitini hautajaisissa puhuisin monttubileistä. Enkä toivo, että kukaan ulkopuolinen puhuisi niin minulle.

Vierailija
45/48 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta kovin hyvältä ystävältä jos ei tiennyt että tuo olisi sinulle loukkaava viesti.

Riippuu varmaan hiukan tyypistäkin kuka sanoisi mutta itse en luultavasti loukaantuisi. Muutama kaveri jolle voisin noin sanoa löytyy ysävistä, mutta en käyttäisi tuota läheskään kaikkien ystävieni kohdalla.

Miksi niin monella on tarve tulla kertomaan, että hän itse ei loukkantuisi moisesta letkautuksesta? Luulisi olevan itsestäänselvää, että läheisen kuoleman jälkeen tarvitaan hienotunteisuutta. Onhan tuo nyt mauton heitto millä tahansa mittarilla. 

Vierailija
46/48 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi ei tainnut olla ainakaan aktiiviseurakuntalainen? Siinä sen näkee mitä uskonnoton kasvatus teettää. Ei osata edes käyttäytyä.

Vierailija
47/48 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suureen suruusi.

Kyseinen hommentoija ei enää kuuluisi elämääni.

Vierailija
48/48 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on todella moukka ja nyt harkintanyky petti pahasti, sentään jotain kunnioitusta täytyy olla vainajaa kohtaan.