Lapsettomat eivät kyllä tiedä aikuiselämän stressistä ja rasituksesta juuri mitään
Vain vanhempi on vastuussa muistakin ihmisistä ja se vastuu painaa ja stressaa koko ajan. Lapsettomat eivät tiedä siitä mitään ja heille kaikki aika on omaa aikaa.
Kommentit (34)
Näin on. Ärsyttääkö kun teit tyhmiä valintoja? Itke nyt sitten kaikki päivät kun pilasit oman elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ap. Kyllä omaishoitajana on todellakin vastuussa muustakin kuin itsestään, ja se vastuu painaa ja stressaa koko ajan!! Surullista, että joku kuvittelee tietävänsä mitä toisen elämä on, sitä elämättä. Kyllä on "oma aika" ollut aika vähissä kauan.
Omaishoitajaksi ei ole kenenkään mikään pakko alkaa. Ap
Eikä vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset tasapainoittavat elämää, koska silloin elämässä zon muutakin kuin työ. Monella menee vikaan siinä, että annetaan kaikki työlle. Sitten joku päivä tuleekin yt:t tai sairaus, minkä vuoksi työ menee eikä mitään muuta ole jäljellä.
Miksi ihmeessä työn pitäisi olla lapsettoman ainoa elämän sisältö? Harrastukset ja hauskanpito voivat olla. Toisin kuin lapsellisen. Ap
Ei pitäisi, mutta riski siihen on isompi. Kun on lapset, niin on pakko lähteä töistä ajoissa, koska päiväkoti menee viideltä kiinni. Lapsettomalla tätä ei ole, vaan hän joutuu itse laittamaan rajat, mikä voi olla monessa työpaikassa erittäin hankalaa.
Eikä tuo otsikkosi pidä muutenkaan paikkaansa. Just sinkuilla se vasta stressi onkin, kun pitäisi tehdä sitä sun tätä. Perheellisen ei tarvitse muuta kuin mennä päiväkodin kautta suoraan kotiin, ellei sitten ruokakaupassa tarvitse käydä. Mitään ylimääräistä ei voi edes suunnitella, koska illat menevät lasten tarpeiden mukaan.
Kyllä mä töissä olen vastuussa muista ihmisistä -niistä teidän lapsista :)
Mulla on yksi lapsi, nyt jo yli 30-vuotias äiti itsekin on hän. Ihmetyttää nämä nykyajan jorinat, että elämä on niin raskasta ja vastuu painaa. Aikanaan kävin töissä, hoidin lapsen, hoidin kodin elin nuoren naisen elämää sen aikaisen mieheni kanssa. Ei silloin kitisty kaikesta niinkuin nykyisin. Mikä hel vetti teitä vaivaa ? Jos ette halua lapsia on ehkäisy ollut mahdollista jo ainakin 1960-luvulta saakka. Mulla on nykyisin jo kaksi lapsenlasta ja ovat hyviä omia ihania persoonia. Hyvin hoidettuja ja rakastettuja lapsia. Aina sitä voi kukin tahollaan miettiä mikä se elämässä on tärkeää, onko se " oma aika " tai haluaako olla osa jotain suurempaa kokonaisuutta. Ihan on oma valinta. Hyvää joulua : )
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys ja saat siitä rahaa. Vapaa-ajalla voit olla vapaasti, toisin kuin lapselliset. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapset tasapainoittavat elämää, koska silloin elämässä zon muutakin kuin työ. Monella menee vikaan siinä, että annetaan kaikki työlle. Sitten joku päivä tuleekin yt:t tai sairaus, minkä vuoksi työ menee eikä mitään muuta ole jäljellä.
Minä olen sinkku ja tällä hetkellä työtön. Väitätkö ettei elämässäni ole mitään jäljellä?
Vierailija kirjoitti:
No kiva, että kerroit. Eipä sitä ylimääräistä stressiä tarvitse hankkia, jos ei halua.
Näin on. Ihminen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa miten asiat kehittyvät eikä tarvitse vain ajautua tilanteesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys ja saat siitä rahaa. Vapaa-ajalla voit olla vapaasti, toisin kuin lapselliset. Ap
Miksi teit lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä saa valita sellaisen ammatin, josta pitää? :) Vapaa-ajalla koissu ja kissu pitää huolen, että saan huolehtia silloinkin jostain :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Pelkkää omaa aikaa.
Ei koskaan kenenkään lapsia hoitamassa tai muita auttamassa. Ei vanhemmista huolehtimista.
Mitä nyt useampi tappava sairaus ja useita lähiomaisten kuolemia, petoksia perinnössä ja köyhyyttä.
Ymmärsit täydellisesti kaiken sen huolettomuuden.
Mikään juridinen pakko ei ole kenenkään toisen lapsia hoitaa eikä myöskään omia vanhempia. Kaikki aika on lapsettomilla omaa. Ap
No eipä niitä omia lapsiakaan ole mikään juridinen pakko hoitaa. Ilmoitat lastensuojeluun että sua ei vois nää kakarat vähempää kiinnostaa, niin kyllä ne pois roudataan.
Ihmiset, joilla on lapsia, ovat joskus todella itsekeskeisiä.
Monet lapsettomat tekevät pitempää työpäivää, kun ei tarvitse hakea lasta hoidosta. Meiltä odotetaan, että teemme työvuoroja jouluna, kun ei kerran ole lapsia joitten kanssa viettää sitä joulua. Osa lapsettomista oipskelee ja käy töissä samaan aikaan. Moni nainen ei hanki lapsia tai lykkää asiaa juuri uran, opiskelujen tms. takia.
Ihmisen elämässä on paljon muutakin stressiä. Itselläni on esim. mielenterveysongelmia, jotka ovat todella stressaavia ja väsyttäviä. Juuri ja juuri jaksan käydä töissä. Moni vapaapäivä menee siihen, että yritän vain pysyä hengissä. MInulla ei ole myöskään sitä iloa, mitä vanhemmat saavat lapsistaan, ja mikä varmasti auttaa jaksamaan siinä arjessa.
Sitä paitsi väheksyt myös niitä, jotka ovat esim. vanhempiensa omaishoitajia ja todellakin ovat vastuussa toisen ihmisen hengestä ja jaksamisesta.
Omaishoitajaksi ei ole kenenkään mikään pakko alkaa. Ap