Kysymys MATEMATIIKKANEROILLE: mikä on sen suoran yhtälö, joka on etäisyydellä d ja alkuperäisen suoran suuntainen?
Jos määritän pisteiden (X1, y1) ja (X2, y2) virittämän suoran y = (y2-y1)/(x2-x1)x+ y1, niin miten sen suoran yhtälön, joka on kohtisuoralla etäisyydellä d ja samansuuntainen kuin alkuperäinen suora?
Jos osaat vastata, olet matematiikkanero.
Kommentit (15)
siis ensinnäkin yhtälösi meni pieleen:
k = (y2-y1)/(x2-x1)
y-y1 = k(x-x1) = kx -kx1
y = kx -kx1 +y1 jossa k on siis tuo tuolla ekalla rivillä
parametriesityksenä se on vielä helpompi muistaa eli
y(t) = y1t + (1-t)y2
x(t) = x1t + (1-t)x2
etäisyyden saat ratkoa itse kun nero kerran olet, ja minä en ole :)
Vierailija kirjoitti:
Nero unohti kertoa että millä puolella etäisyydellä d?
Käsittele kummatkin tapaukset!
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nero unohti kertoa että millä puolella etäisyydellä d?
Käsittele kummatkin tapaukset!
AP
kummatkin? eihän nero sanonut että tässä toimitaan kahdessa ulottuvuudessa joten niitä voi olla n
Kulmakerroin on sama, mutta leikkauspiste y-akselin kanssa eri. Eli jos suora esitetään muodossa y = ax + b, niin a on sama, mutta b eri. Laske, mikä b:n pitäisi olla, jotta etäisyys suorien välillä olisi d. Näillä vinkeillä osaat varmaan laskea kotitehtäväsi itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Kulmakerroin on sama, mutta leikkauspiste y-akselin kanssa eri. Eli jos suora esitetään muodossa y = ax + b, niin a on sama, mutta b eri. Laske, mikä b:n pitäisi olla, jotta etäisyys suorien välillä olisi d. Näillä vinkeillä osaat varmaan laskea kotitehtäväsi itsekin.
Kerro vastaus !!!
AP
Itse olen saanut vastaukseksi 2,4 kg tällä ratkaisukaavalla:
10x 3,14 = 02
plus 4.-19 jaettuna yksiköllä.
Lisätään 1 osa perunajauhoja
ja lisätään maito.
133 neliöjuuresta raastetaan 0,5 dl ja lisätään
Tulos: Aika laimean makuista puuroa, jolla on melko hankala tehdä yhtään mitään.
Y(x) = (y2-y1)/(x2-x1)*x + d * SQRT((y2-y1)^2 + (x2-x1)^2) / (x2-x1)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon, olette ihan nero!
Peruskoulun kotitehtävä?