Tyhmä kysymys mutta. En ole koskaan käyttänyt valmista croissant taikinaa mihinkään.
Niin mistähän päin kauppaa se löytyy? Ajattelin kokeilla huomen aamulla seuraavaa ohjetta.
https://www.soppa365.fi/reseptit/arjen-nopeat-vegaaninen/croissant-vohv…
Kommentit (12)
Muistaakseni jossain leivoshyllyn päässä kylmäsäilytyksessä ainakin Cittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Viileähyllystä, usein valmiskakkujen tai semmoisten kanssa samassa paikassa. Pitää siis säilyttää viileässä, mutten pakkaus poksahtaa omia aikojaan. :)
Ok. Täytyypä katsoa. Olen laiska tekemään taikinaa. Koskaan ei tiedä mitä siitä tulee ja törmäsin ko ohjeeseen niin katsotaan mitä tällä tulee. Vähän parempi aamupala huomenna isänpäivän kunniaksi.
ap
Onko kukaan muuten maistanut noita purkkicroisantteja? Vastaavatko ranskalaisia aitoja vai maistuvatko yhtä pahoilta kuin paistopisteiden muka-croissantit?
Olen vasta harkitsemassa ostamista. :)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muuten maistanut noita purkkicroisantteja? Vastaavatko ranskalaisia aitoja vai maistuvatko yhtä pahoilta kuin paistopisteiden muka-croissantit?
No eivät vastaa, eivät ne yllä edes paistopisteiden tuotteiden tasolle. Mutta voihan niitä joskus syödä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli myös mieleen että onko noissa siis yleensä 6kpl taikinapötköä vai kuinka? Löytämässäni ohjeessa neuvotaan ottamaan taikina ulos ja leikkaamaan 6 osaan. Mutta jos niitä on kaikkiaan se 6kpl niin niistä tulee kyllä todella pieniä🤣
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli myös mieleen että onko noissa siis yleensä 6kpl taikinapötköä vai kuinka? Löytämässäni ohjeessa neuvotaan ottamaan taikina ulos ja leikkaamaan 6 osaan. Mutta jos niitä on kaikkiaan se 6kpl niin niistä tulee kyllä todella pieniä🤣
ap
Siinä putkessa on yksi pitkä pötkö taikinaa, joka on jo perferoitu kiilamaisiin paloihin, ne vain leikataan taikinapyörällä tai veitsellä paloiksi. Tai jos haluaa käyttää taikinan muuten, leikkaa haluamiinsa muotoihin. Olen joskus laittanut täytteitä avatulle taikinarullalle ja käärinyt rullalle pitkittäin ja paistanut pitkänä leivonnaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Siinä putkessa on yksi pitkä pötkö taikinaa, joka on jo perferoitu kiilamaisiin paloihin, ne vain leikataan taikinapyörällä tai veitsellä paloiksi. Tai jos haluaa käyttää taikinan muuten, leikkaa haluamiinsa muotoihin. Olen joskus laittanut täytteitä avatulle taikinarullalle ja käärinyt rullalle pitkittäin ja paistanut pitkänä leivonnaisena.
Kiitos tiedosta ja vinkistä!! Tämä kuulostaa melkeinpä paremmalta vaihtoehdolta. Täytteitä vaan keksimään🤔
ap
Taikina löytyy keittiöstäsi kun teet sen.
Jos haluat lisäainepullaa, osta kaupasta croissant. Ei ole järkeä nähdä leipomisen vaivaa tyhjän takia.
Siinä on yksi iso aukirullattava levy jossa valmiiksi paikat mistä leikata osiin.Kääri ne croissanteiksi mahdollisimman löysästi.Kohoaa hyvin uunissa.Osaan voit koittaa laittaa jo ennen paistoa sisään kinkkua ja juustoa.Silloin toki eivät kohoa niin hyvin mutta hyviä.Ja löytyy tosiaan jostakin kylmähyllystä,juustojen tai valmisruokien luota.
Vierailija kirjoitti:
Taikina löytyy keittiöstäsi kun teet sen.
Jos haluat lisäainepullaa, osta kaupasta croissant. Ei ole järkeä nähdä leipomisen vaivaa tyhjän takia.
Vilkaisitko edes tuota linkkiä ohjeeseen, mitä ap meinasi kokeilla? Ei ole kyllä järkeä tehdä croissant-taikinaa kolmatta vuorokautta (ja toivoa, että se onnistuu) ja sitten tehdä taikinasta vohveleita. :)
Vegaanista croissanttia ei ole olemassakaan.
Jos se on vegaaninen, se ei ole croissant.
Viileähyllystä, usein valmiskakkujen tai semmoisten kanssa samassa paikassa. Pitää siis säilyttää viileässä, mutten pakkaus poksahtaa omia aikojaan. :)