Naiset, minkälaisia käsineitä käytätte tällä hetkellä?
Kommentit (21)
Mulla on kotimaiset nahkarukkaset (pinkit!), äitini kutomat lapaset (kahdet päällekkäin), ratsastustopparukkaset (joita käytän välillä ulkoillessa) sekä talvityörukkaset pihahommiin.
Goretex-hiihtohanskoja koiraa ulkoiluttaessa, äidin neulomia villalapasia muulloin.
En vielä mitään jos ulkoilu on lyhyt. Pidemmillä lenkeillä on käytössä kevyesti topatut sormikkaat tai lapaset.
Nahkahanskat joissa ohut vuori, sormikasmallia. Löytyy myös paksumpia joissa karvaa sisällä.
Jos oikein on kylmä niin nahkarukkaset ja lapaset sinne alle. Neulotuista lapasista menee tuuli läpi, hyi.
Itse neulottuja villasormikkaita. Värin valitsen takin, huivin, laukun yms mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lammasrukkasia. Minulla on Raynaud’n ilmiö eli valkosormisuusoire.
Lammasrukkaset on parhaat Suomen oloissa. Ei haittaa tuuli eikä pakkanen.
Mies (kenties putkiaivo) kirjoitti:
Onko sillä jokin merkitys minkä laisia lapasia muut käyttää?
Ap haluaa tietää, millaiset on hyvät kuristaessa.
Nahkahanskafettari iski jälleen 😅 Eikö sulla ole muuta elämää kuin miettiä nahkahanskoja? Mikä niissä on NIIN ihanaa?
Nahkarukkaset on ollu käytössä jo pitkään tänäkin talvena. Atooppinen iho, pakkanen ja tuuli täällä rannikolla on yhdistelmä, joka saa mulla kädet verille minuuteissa. Ei oo löytyny muita käsineitä, jotka suojaisivat tarpeeksi.
Nahkahanskaa pitäis olla?