Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyykö ihminen kuoleman jälkeen uudelleen?

Vierailija
08.11.2019 |

Minusta olisi oikeudenmukaista että syntyisi parempaan elämään paremmilla ominaisuuksilla jos on sen ansainnut.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että ihminen uudelleensyntyy paskakärpäsenä.

Vierailija
22/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä ihmisestä sitten kuolemassa säilyisi ja syntyisi uudelleen? Jos vastaus on sielu, niin mikä se sielu on ja mikä on sen rooli elävässä ihmisessä?

Mehän tiedämme, että ihmiskehon kehitys sukusolun hedelmöittymisestä kuolemaan asti ja jokainen pieninkin liike siinä välillä on fysiikan lakien ohjaamaa ainekappaleiden liikettä. Eli sielulle ei jää mitään tilaa vaikuttaa ihmisen kasvuun, kehitykseen, tekoihin ja ajatuksiin. Sielun olisi siten oltava vain passiivinen matkustaja koko ihmisen elämän ajan. Sitten tämä sama sielu siirtyisi toiseen ihmiskehoon yhtä passiiviseksi matkustajaksi, miksi? Koko sielun olettaminen vaikuttaa täysin tarpeettomalta, kun sillä ei ole ihmisen elämässä mitään roolia.

Kylmät tieteelliset faktat ei vaan hädän hetkellä paljon lohuta, kun kaikki toivo on mennyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten sen haluaa ajatella. Elämä ja kuolema ovat jokseenkin keinotekoisia ihmisten käsitteitä. Aine ja energia jatkaa ikuista kiertokulkuaan, ne vaan muuttavat muotoaan.

Vierailija
24/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että ihmisellä on jokin kuolematon sielu, mutta järjellä ajatellen se ei oikein ole mahdollista. Minua ahdistaa kamalasti ajatus kuolemasta. Turhahan sitä on toki liikaa ajatella, kun jokaisella se kuitenkin on edessä ennemmin tai myöhemmin. Silti välillä mieleni täyttää kaikennielevä kauhu siitä, että jonain päivänä minua ei enää ole. Rakkaitani ei enää ole. Menehdymme kaikki, maadumme ja lopulta on aivan sama olisiko minua tai koko ihmiskuntaa koskaan ollutkaan.

Vierailija
25/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että ihmisellä on jokin kuolematon sielu, mutta järjellä ajatellen se ei oikein ole mahdollista. Minua ahdistaa kamalasti ajatus kuolemasta. Turhahan sitä on toki liikaa ajatella, kun jokaisella se kuitenkin on edessä ennemmin tai myöhemmin. Silti välillä mieleni täyttää kaikennielevä kauhu siitä, että jonain päivänä minua ei enää ole. Rakkaitani ei enää ole. Menehdymme kaikki, maadumme ja lopulta on aivan sama olisiko minua tai koko ihmiskuntaa koskaan ollutkaan.

miettiiköhän kaikki noin joskus

Vierailija
26/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itselläni on tieteellinen maailmankatsomus, minulle riittävät tietoihin perustuvat faktat.

Vierailija
27/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sellainen asia josta ei ole toistaiseksi vakuuttavaa tutkimustietoa, eli on täysin mahdollista että ihminen syntyy uudestaan, joko maan päälle tai toiseen galaksiin. Mutta sitä ei voi toistaiseksi todistaa.

On mahdollista että ei synny. Sitäkään ei voi todistaa :(

Et ole terveestä järjestä ikinä kuullut?

Uskonnot ovat kaiki pelkkää paskaa, valetta, huijausta jne.

Kun kuolema koittaa niin se on siinä -GAME OVER.

Vierailija
28/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin että ihmisruumiin atomit eivät katoa mihinkään vaan leviävät hiljalleen ympäriinsä luontoon kun ihminen kuolee ja kuopataan.

On kiehtovaa että nämä atomit kykenevät järjestäytymään ja tuottamaan filosofiaa, elämää ja hyvää pössistä.

-Rane, sörkka

Vierailija
29/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Olemattomuus. 2) Isä ja äiti olivat silleen, munasolu hedelmöittyi, sinä synnyit. 3) Kuolema, olemattomuus.

Ja tämän - sinänsä simppelin ja helposti ymmärettävän - asian ympärille on kehitetty valtava uskontoruletti, joka on pyörittänyt maailmaa ja ihmisten päitä hamasta kivikaudesta asti!

Vierailija
30/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se reilua ja oikeudenmukaista että syntyisimme uudestaan ja puntit olisvatkin toisin päin kuin tällä kierroksella, mutta valitettavasti näin ei ole. Se oli tässä. Elämässä heikot ja kiltit sortuvat mutta porsas senkun porskuttaa eikä mikään korkeampi voima tule korjaamaan vääryyttä kuoleman jälkeen.

Minusta olisi karmea kohtalo jos kuolema ei olisikaan lopullinen vaan sama pazka jatkuisi sen jälkeenkin. Ikuisesti ilman poispääsyä.

Vierailija
31/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin että ihmisruumiin atomit eivät katoa mihinkään vaan leviävät hiljalleen ympäriinsä luontoon kun ihminen kuolee ja kuopataan.

On kiehtovaa että nämä atomit kykenevät järjestäytymään ja tuottamaan filosofiaa, elämää ja hyvää pössistä.

-Rane, sörkka

Minäkin kuulin tuon. Peruskoulun fysiikan tunnilla.

Onpa ih-meel-lis-tä!

Vierailija
32/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ja vielä kerran ei!

Olemattomuudesta sinä olet tullut ja olemattomuuteen palaat takaisin.

Mielestäni on aika naivia ja yksinkertaista ajattelua väittää vuorenvarmasti tietävänsä, miten asia on. Ethän oikeasti voi kuitenkaan täysin tietää, vaikka niin väitätkin.

Vierailija
33/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella narsistista luulla, että juuri sinun elämäsi jatkuisi. Lapsissa jatkuu geenit, mutta ei personasi.

Ihminen tulee tyhjästä ja menee tyhjään.

Ei ole mitään todisteita muusta kuin elintoimintojen loppumisesta.

Vierailija
34/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella narsistista luulla, että juuri sinun elämäsi jatkuisi. Lapsissa jatkuu geenit, mutta ei personasi.

Ihminen tulee tyhjästä ja menee tyhjään.

Ei ole mitään todisteita muusta kuin elintoimintojen loppumisesta.

Miten se on narsistista, jos uskoo kaikille tasapuolisesti käyvän niin?

Vierailija
35/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ajatuksessa on niin kauhistuttavaa?

Sinun ja läheistesi kannalta ei ole aivan sama, oletko olemassa ja mitä olemassaolosi aikana teet. Jotkut ihmiset vaikuttavat suurienkin ihmisjoukkojen elämään omana aikanaan ja pitkään sen jälkeenkin, ja jokainen vaikuttaa ainakin itseensä ja läheisiinsä.

Se, että meidän ihmisten (ja eläinten) lisäksi joku kaukainen jumala tai kosmos ei välitä meidän kohtaloistamme, ei tee kohtaloistamme yhtään vähemmän tärkeitä. Päin vastoin, kun jumalia ei ole, niin meidän omat ajatuksemme ja tunteemme ovat kaiken mitta ja sitäkin tärkeämpiä.

Vierailija
36/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Rane, sörkka

Minäkin kuulin tuon. Peruskoulun fysiikan tunnilla.

Onpa ih-meel-lis-tä!

Fysiikka on ihmeellistä. Jos sitä ei ihmettele, niin luultavasti sitä ei tajua kovin hyvin.

Vierailija
37/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sellainen asia josta ei ole toistaiseksi vakuuttavaa tutkimustietoa, eli on täysin mahdollista että ihminen syntyy uudestaan, joko maan päälle tai toiseen galaksiin. Mutta sitä ei voi toistaiseksi todistaa.

Tutkimusnäyttöä on siitä, että erityisesti jotkut pienet lapset muistavat yllättävän yksityiskohtaisia asioita oletetusta menneestä elämästään. He muistavat nimensä, ammattinsa, paikan missä asuivat jne. Jotkut tutkijat pitävät tätä ilmiötä lapsuusajaan liittyvänä mielikuvituksen ja todellisuuden sekoittumisena, vähän kuin mielikuvitusystävät, jotka vanhemmiten diagnosoitaisiin skitsofrenian oireeksi. Mutta kyllähän se pistää ajattelemaan, jos pienellä 4-vuotiaalla lapsella on tarkkoja muistikuvia paikoista ja ihmisistä, joita hän ei ole koskaan nähnyt tai tavannut. Tästä on ihan mielenkiintoisia dokumenttejakin ilmaiseksi Youtubessa katsottavissa. En ole itse asiassa puoleen tai tai toiseen, mutta ilmiönä sinänsä mielenkiintoinen. 

Vierailija
38/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä selvinnäköjillä on tosiaan kyky nähdä edesmenneitä, mutta ihminen on itsepäinen olento eikä helposti usko jotain mitä ei ole itse kokenut tai mitä tiede ei ole todistanut. Itse uskon, että tämä on mahdollista vaikka kyllähän tuohon joukkoon hurjasti huijareita mahtuu. Olen myös kuullut, että lasten on helpompi saada yhteys henkimaailmaan, koska ovat sieltä vasta tänne siirtyneet (ns. mielikuvitusystävät, jotka eivät ehkä olekaan mielikuvitusta) kuten myös vanhusten, koska he ovat lähempänä henkimaailmaan siirtymistä. Voihan jopa olla, että jotkut huumet avaavat yhteydet oikeasti henkimaailmaan, ja kaikki huumekokemukset eivät olekaan vaan hallusinaatioita...

Vierailija
39/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole terveestä järjestä ikinä kuullut?

Uskonnot ovat kaiki pelkkää paskaa, valetta, huijausta jne.

Kun kuolema koittaa niin se on siinä -GAME OVER.

Kerro miten terve järkesi todistaa, ettei kuolemanjälkeistä elämää ole. Minun terve järkeni sanoo, että kaikki on mahdollista.

Vierailija
40/66 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun terve järkeni sanoo, että kaikki on mahdollista."

Jatka, ole hyvä! Todistustaakka on sinulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi