Mitä teidän yläasteen suosituimmasta tytöstä/pojasta tuli nelikymppsenä
Poika peri isänsä firman ja ajaa edelleen pil lurallia pikkupaikkakunnalla, kalliilla autolla nyt. Tyttö sai kolme lasta ja elelee maatilalla.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Koulun suosituin poika ammuttiin ravintolassa. Koulun suosituin tyttö hyppäsi laivasta mereen jossain Ahvenanmaan tienoilla
Tapahtuiko tuo jälkimmäinen joskus suunnilleen 90-luvun alkupuolella?
Pojista tuli suurperheen isejä molemmista. Toinen oli jonkinasteinen ammattiurheilija nuorempana ja nykyään työssään menestyvä. Toisen ammattia en taida edes tietää, mutta hyvin menee.
Yläasteen suosituimpia tyttöjen kanssa en kouluvuosien jälkeen ole ollut missään tekemisissä, tai en kyllä silloinkaan, mutta kaikkihan heidät tiesi, enkä yhtään tiedä mitä nykyään ovat. Perhetaustat kuitenkin sellaiset, että voisi olettaa heidän olevan akateemisilla urilla.
Poika ajaa taksia, tyttö on kansanedustaja.
Ihme porukkaa kun tiedätte ketkä oli suosittuja ja ketkä ei. Yläasteella minulla oli omat kaverit, harrastukset ja viis veisasin mitä muut teki.
Älykkäistä tuli tutkijoita, lääkäreitä yms. Muista jotain hierojia, lähihoitajia tms.
Itse olen miljonäärin vaimo, omaa uraa ei liiemmin ole. Olen matkustanut ympäri maailmaa, opiskellut yliopistossa mitä sattuu, kilpaillut hevosellani ja koirillani ja kiertänyt kisoja ympäriinsä. Olen tehnyt töitä millä alalla sattuu ja ihan kokeilu mielessä. En ole ikinä suostunut vastaanottamaan vakituista työpaikkaa, ei ole minun juttuni. On hieman hankalaa selittää vanhoille kavereille mitä oikein teen. Yleensä vastaan ”kunhan hengailen”.
EI mitään hajua, kuka meidän koulussa oli aikanaan suosituin tyttö tai poika. Ei kiinnostanut silloin, eikä kiinnosta vieläkään.
Itse olen ns edustusvaimo, en ole yhteyksissä noihin yläastekavereihin, mutta ovst koulutettuja ja naimisissa hekin. Yksi ssi lapsen yksin, kaunein meistä.
Pojat juo edelleen paljon ja yrittää iskeä pikkutyttöjä kylillä, vaikka vaimo kotona.. tytöt postaa lähinnä kuvia lapsistaan, ovat lihoneet järkyttävästi.
Viettävät tavallista elämää, ei mitään ihmeellistä. Töitä, vässähtäneitä facebookpäivityksiä, muumimukeja, eroja, lapsia jne. Ehkä olen salaa hieman tyytyväinen siitä että puhkesin itse kukkaan vasta aikuisiällä siinä missä vanhat luokkalaiseni suurimmalta osin ovat rupsahtaneet ja lihoneet.
Vierailija kirjoitti:
Ihme porukkaa kun tiedätte ketkä oli suosittuja ja ketkä ei. Yläasteella minulla oli omat kaverit, harrastukset ja viis veisasin mitä muut teki.
Älykkäistä tuli tutkijoita, lääkäreitä yms. Muista jotain hierojia, lähihoitajia tms.
Itse olen miljonäärin vaimo, omaa uraa ei liiemmin ole. Olen matkustanut ympäri maailmaa, opiskellut yliopistossa mitä sattuu, kilpaillut hevosellani ja koirillani ja kiertänyt kisoja ympäriinsä. Olen tehnyt töitä millä alalla sattuu ja ihan kokeilu mielessä. En ole ikinä suostunut vastaanottamaan vakituista työpaikkaa, ei ole minun juttuni. On hieman hankalaa selittää vanhoille kavereille mitä oikein teen. Yleensä vastaan ”kunhan hengailen”.
Miten niin ihme porukkaa? Kyllähän aikuisena työpaikalla ja harrastuksissa jne huomaa heti millaiset suhteet ja välit ihmisillä on toisiin ja kuka on epävirallinen johtaja jne. Toki, jos ei yhtään kiinnosta tällaiset asiat niin ei siinä mitään, voi keskittyä vain omiin asioihinsa, mutta ihan normaalia on myös olla ympäröivistä ihmisistä kiinnostunut.
Niitten suosittujen elämä ei kiinnosta yhät paljon kun nörttien :D
Toisesta koulusta oleva on hyvä esimerkki, todella hiirimäinen, epävarma ja ujo kympin nörttityttö joka tuli yhtäkkiä 16-vuotiaana tunnetuksi siitä että hän harrastaa seksiä vähän missä vaan, miten vain ja ihan kenen tahansa kanssa. Jotenkin niin hämmentävää ajatella häntä seksuaalisesti aktiivina, muutenkin nörttitytöt ovat silmissäni jotenkin aseksuaaleja.
Näin hänet myöhemmin ihan räkäkännissä bussipysäkillä suutelemassa jonkun miehen kanssa pari vuotta sitten, ei tehnyt mieli mennä moikkaamaan.
Päätyivät luoviin ammatteihin. Olivat kaikki ekstrovertteja esiintyjiä. Yhdestä tuli näyttelijä, toisesta muusikko. Yhdestä koomikko. Yhdestä muotisuunnittelija.
En nyt tiedä kuka olisi suosituin, mutta ainakin yksi "suosituista" opiskeli jonkun ammatin, mutta asuu keskellä korpea lapsiaan kaitsemassa. Luoka kovikset taas alkoivat lisääntymään jo amiksessa ja siellä samassa korvessa ne edelleen asuu.
Ihan peruspulliaisia, kovasti vanhentuneita ja lihoneita.
Hauskaa kun entiset luokkakaverit lähettelee nyt mulle jotain vonkausviestejä kännipäissään, olin silloin hiirulainen mutta puhjennut myöhemmin kukkaan. Muutin kaupunkiin ja hankin kiinnostavan ammatin.
Ei vois vähempää kiinnostaa!
Vierailija kirjoitti:
Onko joissakin kouluissa oikeasti ollut jotain suosittuja oppilaita? Millä mittapuulla tuota arvioidaan?
Tämä riippuu vähän koulusta/sijainnista/aikakaudesta, sillä eri piireissä pidetään eri asioita siisteinä. Tässä nyt kysytään mitä heistä tuli nelikymppisenä, eli vissiin max 70-luvulla syntyneistä tai sitä vanhemmista puhutaan.
Jossain vaiheessa "suositut" oli nykymittakaavassa ihan täysiä kriminaaleja, niinkuin tässäkin ketjussa selviää, ns. kovikset, joille ei koulu maistunut ja viina ja rööki sitäkin enemmän, syljeskeltiin jossain tupakkapaikalla. (mikähän tää syljeskelykin muuten oli? Otteko huomanneet, että teinit ei enää 90-luvun jälkeen ole tehneet sitä? Enne oli kaikkien kauppojen edustat yms ihan limassa. Hyi! Mä en ikinä ymmärtänyt mistä se oikein tuli.)
Joillain taas sellainen jenkkityylin "class president" eli itsevarma, hyvännäköinen, opettajat tykkää, on paljon kavereita ja, ainakin pintapuolisesti ja suurimmalle osalle, mukava tyyppi, mutta samalla ehkä vähän manipuloiva.
Siinä missä nykyään esim. tupakoinnin ja ryyppäämisen arvostaminen on vähentynyt, mitä nuoremmaksi mennään se on todennäköisesti tämä jälkimmäinen. Se "kapinnallisuus" ei ole enää mitään wt-touhua, että pitää sammua joka viikonloppu puskaan, vaan pikemminkin joku ilmastoahdistus, vegaanisuus, poliittisen eliitin kyseenalaistaminen on "coolia", siinä missä ennen se oli sitä ruotsinopettajalle huutamista.
Ihmetellys69 kirjoitti:
Toisesta koulusta oleva on hyvä esimerkki, todella hiirimäinen, epävarma ja ujo kympin nörttityttö joka tuli yhtäkkiä 16-vuotiaana tunnetuksi siitä että hän harrastaa seksiä vähän missä vaan, miten vain ja ihan kenen tahansa kanssa. Jotenkin niin hämmentävää ajatella häntä seksuaalisesti aktiivina, muutenkin nörttitytöt ovat silmissäni jotenkin aseksuaaleja.
Näin hänet myöhemmin ihan räkäkännissä bussipysäkillä suutelemassa jonkun miehen kanssa pari vuotta sitten, ei tehnyt mieli mennä moikkaamaan.
Nämä teinien jutut eivät pidä paikkansa.
Menin pussaamaan erästä poikaa 15 vuotiaana ja sain siitä ho ron maineen. Jättäisin väliin nyt jos voisin, mutta ryhmäpaine ja le sbo vihjailut vaikuttivat asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellys69 kirjoitti:
Nämä teinien jutut eivät pidä paikkansa.
Menin pussaamaan erästä poikaa 15 vuotiaana ja sain siitä ho ron maineen. Jättäisin väliin nyt jos voisin, mutta ryhmäpaine ja le sbo vihjailut vaikuttivat asiaan.
Hän puhuu erittäin avoimesti seksielämästään toisessa foorumissa missä sattumalta minäkin olin jäsen, esimerkiksi 16 vuotiaana hän matkusti "kielikurssille" Ranskaan kuten on tapana ja harrasti siellä kolmen kimppaa kahden veljen kanssa. Valitti myös siitä että oli laittanut selfien Jodeliin (en tiedä itse miten tämä applikaatio toimii koska en ole käyttänyt) ja ensimmäisiä kommentteja oli "Oon pannut tota". Eli aika aktiivinen saa olla jos laittaa oman pärstän julkiseen keskusteluun ja jo ekoissa kommenteissa joku tunnistaa seksin kautta. Tässä oli siis vaan pari esimerkkiä.
Olisi tietenkin eri juttu jos hän ei näin avoimesti puhuisi näistä asioista. Harmi että sait turhaan tuollaisen maineen, kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ne työtkin olivat varmaan mallintöitä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joissakin kouluissa oikeasti ollut jotain suosittuja oppilaita? Millä mittapuulla tuota arvioidaan?
Tämä riippuu vähän koulusta/sijainnista/aikakaudesta, sillä eri piireissä pidetään eri asioita siisteinä. Tässä nyt kysytään mitä heistä tuli nelikymppisenä, eli vissiin max 70-luvulla syntyneistä tai sitä vanhemmista puhutaan.
Jossain vaiheessa "suositut" oli nykymittakaavassa ihan täysiä kriminaaleja, niinkuin tässäkin ketjussa selviää, ns. kovikset, joille ei koulu maistunut ja viina ja rööki sitäkin enemmän, syljeskeltiin jossain tupakkapaikalla. (mikähän tää syljeskelykin muuten oli? Otteko huomanneet, että teinit ei enää 90-luvun jälkeen ole tehneet sitä? Enne oli kaikkien kauppojen edustat yms ihan limassa. Hyi! Mä en ikinä ymmärtänyt mistä se oikein tuli.)
Joillain taas sellainen jenkkityylin "class president" eli itsevarma, hyvännäköinen, opettajat tykkää, on paljon kavereita ja, ainakin pintapuolisesti ja suurimmalle osalle, mukava tyyppi, mutta samalla ehkä vähän manipuloiva.
Siinä missä nykyään esim. tupakoinnin ja ryyppäämisen arvostaminen on vähentynyt, mitä nuoremmaksi mennään se on todennäköisesti tämä jälkimmäinen. Se "kapinnallisuus" ei ole enää mitään wt-touhua, että pitää sammua joka viikonloppu puskaan, vaan pikemminkin joku ilmastoahdistus, vegaanisuus, poliittisen eliitin kyseenalaistaminen on "coolia", siinä missä ennen se oli sitä ruotsinopettajalle huutamista.
Itse olin teini-iässä 90-luvun puolivälissä. Tuolloin "kovikset" muodostivat aina välituntisin sylkirinkejä. Jokainen vuorollaan sylki siihen ja he yrittivät saada aikaan mahdollisimman suuren lammikon välitunnin aikana. En kyllä tajua oliko heillä siinä muuta ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole vähäisintäkään käsitystä ketkä olisivat olleet jotain ”suosittuja”. Enkä pidä yhteyttä vanhoihin koulukavereihin.
Ei mullakaan! Oliko kovikset suosittuja? Onko tämä uusi käsite, en muista 80-luvulla puhutun "suosituista", vaikka meillä Suosikki-lehti oli.
Pojista tuli syrjäytyneitä päihdeongelmaisia ja toinen tyttö kuoli huumeisiin, toinen on kokki.