Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peseekö miehesi pyykkiä?

Vierailija
08.11.2019 |

Luin hiljattain jutun siitä, miten suomalaiset miehet tekevät Euroopassa eniten kotitöitä. Kuitenkin esim. pyykinpesua teki vain muutama prosentti miehistä. Miksi ihmeessä? Mikä siinä on nii vaikeaa? Meillä mies on aina hoitanut pyykit, minä korkeintaan silitän verhot tms. jos joskus tarvii. Mites teillä?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla, mun mies pesee kaikki pyykit lakanoista mun tyovaatteisiin (30-asteen pesu). Ilmoittaa vaan edellisena paivana etta aikoo pesta pyykkia seuraavana paivana, ja pyytaa tuomaan kaikki pesua kaipaavat apukeittioon. 

Vierailija
2/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tosin harvoin pesen minäkään. Yleensä kaikki pestään koneessa. Mies saattaa laittaa pyykkiä koneeseen tai ripustaa sen kuvumaan. Mieluiten teen kuitenkin sen itse, ainakin jos on kyse omista vaatteistani, koska niitä ei ole kuitenkaan "pesty tai ripustettu oikein".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee kaikki pyykit. Minä viikkaan ja laitan kaappeihin. Muutenkin kotityöt yms ollaan saatu jaettua hienosti tasan. Mutta meillä onkin onnellinen parisuhde jossa ollaan viihdytty jo 15 vuotta <3

Vierailija
4/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesee. On ehkä jopa innokkaampi pyykkääjä kuin minä.

5/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin pestä, mutta jostain syystä vaimo haluaa itse käytellä sitä konetta. Mulle jää pesukoneen huolto.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
6/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee, jos ehtii. Nyt kun oon vauvan kanssa kotona, yleensä pesen päivällä jo pyykit. Mutta oma-aloitteisesti kyllä laittaa koneen päälle, jos on tarvetta. Valkopyykin kanssa vähän varmistelee, olenko pessyt jonkun vaalean valko- vai kirjopyykissä, mutta muuten erottelee neli- ja kuuskymppiset, ja pesee harkkavaatteensa tai vaipat.

Vierailija
7/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tosin harvoin pesen minäkään. Yleensä kaikki pestään koneessa. Mies saattaa laittaa pyykkiä koneeseen tai ripustaa sen kuvumaan. Mieluiten teen kuitenkin sen itse, ainakin jos on kyse omista vaatteistani, koska niitä ei ole kuitenkaan "pesty tai ripustettu oikein".

Ma olin kanssa ennen tuommoinen "pyykkin_atsi". Sitten tajusin etta kylla se mieskin on ihan oppiva olento, ja opetin sille miten ne pestaan ja ripustetaan oikein. Oppi kerrasta, kumma juttu. 

Vierailija
8/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun olen kieltänyt. Haluan tehdä sen itse, koska olen vuosikausia yrityksen ja erehdyksen kautta oppinut miten vaatteet kestää vuosia. Kuivumaan saisi laittaa ja viikata kaappiin, mutta tähän ei vaikuta olevan suuria intoja.

Vierailija
9/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesee useimmiten pyykit, koska on enemmän kotona.

Vierailija
10/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä pesen pyykit, koska haluan. Mies on kyllä toki ennen yhteenmuuttoamme pessyt omat pyykkinsä, joten osaamisen puutteesta ei ole kyse. Mulla on vain huomattavasti tarkempi lajitteluprosessi. Mies heittäisi kaiken väripyykin samaan koneelliseen neuleita myöten, vain valkoiset erikseen. Itse lajittelen vaalean hienopesun, tumman hienopesun ja tavallisen pyykin.

Vierailija
11/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee. Minä nimittäin kieltäydyin pesemästä miehen pyykkiä heti parisuhteen alusta lähtien. Aikuinen on itse vastuussa omista vaatteistaan ja niiden huoltamisesta. 

Lasten vaatteiden peseminen onkin sitten eri juttu. 

Vierailija
12/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesee melkein aina meillä pyykit. Minä taas hoidan tiskit.

Vierailija
13/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ma olin kanssa ennen tuommoinen "pyykkin_atsi". Sitten tajusin etta kylla se mieskin on ihan oppiva olento, ja opetin sille miten ne pestaan ja ripustetaan oikein. Oppi kerrasta, kumma juttu. 

Pyykkien puskeminen koneeseen on niin pieni juttu että tässä hommassa sama olla natssi

Eri

Vierailija
14/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei tee kotitöitä siksi, kun muijan mielestä imuroimisen tai tiskaamisenkin voi tehdä väärin. Itse imuroi kuitenkin ihan samalla tavalla.

Vierailija
15/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee omansa ja omien lastensa, kaiken väriset sekaisin, lähes kaikki siitä suoraan kuivuriin. Minä pesen omani ja työvaatteet erikseen hienopesuohjelmalla.

Vierailija
16/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesee. Minä nimittäin kieltäydyin pesemästä miehen pyykkiä heti parisuhteen alusta lähtien. Aikuinen on itse vastuussa omista vaatteistaan ja niiden huoltamisesta. 

Pestäänkö teillä siis eri koneellisissa miehen ja sinun vaatteet?

Vierailija
17/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
18/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pese. Aika menee töissä.

Vierailija
19/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa mies pyykit pestä ilman opettamistakin, mutta jos ja kun haluan että minun pyykit on pesty ja ripustettu tietyllä tavalla teen ihan mielelläni sen itse. Pyykinatsi kokisin olevani jos miehen pitäisi opetella minun tapani hoitaa asia.

Vierailija
20/58 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis koska periaatteesi on tuo, teillä lojuu vaatteita vaihtoehtoisesti turhaan odottamassa muita samanvärisiä pyykkikoneeseen, tai peset muutamalla vaatteella koneellisen? Miksei AIKUISENA ihmisenä voi tehdä yhteistyötä ja katsoa yhdessä, että hei, molemmilla olisi mustaa 60° pyykkiä menossa niin paljon että saataisiin koneellinen? Ihmeellinen ajatusmaailma sinulla. En haluaisi olla kumppanisi tai lapsesi.