Minkälaista naista miehet kohtelee huonosti?
kaksi viimeisintä tapailukumppaniani on kohdellut minua kylmästi ja halveksuvasti. Olen miettinyt mitä vikaa minussa on. Olen ystävällinen kaikille ja miestä kohtelen myös kivasti, kehun kun huomaan toisessa jotain kehumisen arvoista (ja sitä näen helposti).
Miksi minua on silti kohdeltu jo kahden miehen toimesta niin ikävästi? Ihan alussa ovat kumpikin olleet kivoja mutta todella nopeasti käytös on muuttunut täysin. Eivät lopulta ole arvostaneet minua tippaakaan.
Kommentit (94)
Joissain tapauksissa mies kohtelee huonosti, kun ei osaa muuten ilmaista kiinnostuksen puutettaan. Saattaa vihjailla kauniimmista ja/tai nuoremmista naisista. Tai sitten mies kuvittelee tasonsa liian kovaksi ja kokee olevansa omasta mielestään alempi arvoisen naisen kanssa, purkaa pettymystään. Toki voi ollakin, että saisi paremman, mutta on myös sellaista turhan päiväistä kukkoilua ja pätemistä. Itse en enää katsele ja kuuntele em. käytöstä ja puheita, saa herra tyytyä sitten olemaan ilman mua (ja se on kaikille parempi vaihtoehto). Liian mukautuvaisia ja kilttejä ihmisiä kohdellaan myös usein huonosti. On aika ikävää, että aina pitäisi käydä joku tahtojen taistelu, sen takia viihdyn varsin hyvin yksin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenetkö liian nopeasti petipuuhiin? Mun pari ystävää on Tinderissä ja heiltä olen kuullut, että viimeistään kolmansilla treffeillä sänkyyn. Noin lyhyessä ajassa tunteita ei pääse kuitenkaan syntymään, joten heitä on kohdeltu pahimmillaan kuin jätettä:(
Vaikka monet ei tykkää, mutta tässä on yksi hyvä pointti. Kuspäät ei jaksa odotella, eli lähtevät jos eivät saa seksiä kohtuu nopeasti. Itse en todellakaan halua seksiä ennen kun tunnetaan ja rakastetaan, ilmeisesti paljolta pahalta olen selvinnytkin =)
Rouva
Tyyppillinen konservatiivinen kommentti jolla yritetään tehdä siveellisestä käytöksestä jotenkin automaattisesti hyvää tuottavaa. Aivan yhtä hyvin pitkä pihtailu voi karkottaa vähän ujomman miehen joka ei ole varma omasta haluttavuudestaan ja on kymmeniä kertoja ennenkin ajatunut sille kuuluisalle "kaverisektorille".
Itse olen löytänyt todella hienoja suhteita sekä niin että seksiä on harrastettu heti saman tien että pidemmän aikaa odottaen. Ja sitten myös kääntäen niitä huonompia on löytynyt molemmilla tavoilla. Mitään korrelaatiota seksin suhteen en ole tässä huomannut.
Oikeassa olet, mutta olen huomannut itselleni paremman vaihtoehdon olevan se, että valikoin tarkkaan, kenen kanssa menen sänkyyn. Nytkin olen ollut yli vuoden harrastamatta toisen kanssa seksiä, eikä tee pahaa, menköön vaikka viisi vuotta vielä. Muistelen sukupuolitautitartuntoja ja särkynyttä sydäntä, niitä en kaipaa.
muuta neuvoa ei tule kirjoitti:
Ei kai tässäkin nyt haeta sitä tematiikkaa, että nainen on viaton uhri, ja mies on viallinen kuspiä? Voitaisiinko joskus leikkiä niin, että naiset vaikka valkkaisivat ne äijänkäppyränsä himppasen verran paremmin ja tieteellisin metodein, ei niin että mennään tunne edellä ja ihastutaan supliikkipaskaan joka naurattaa naikkosia?
Mihin ryhmään sinä kuulu? Miksi nimität naisia naikkosiksi?.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista, joka antaa kohdella itseään huonosti.
Tätä syytöstä mä en ole tajunnut ikinä kun eihän nainen nimenomaan anna kohdella itseään huonosti vaan ottaa sen puheeksi/lopettaa tapailun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä syytöstä mä en ole tajunnut ikinä kun eihän nainen nimenomaan anna kohdella itseään huonosti vaan ottaa sen puheeksi/lopettaa tapailun.
Jos on huono itsetunto ja saanut huonoa kohtelua osakseen vaikkapa lapsena, se saattaa tuntua sairaalla tavalla tutulta ja turvalliselta. Kyse ei ole älyn puutteesta. Tärkeää on miettiä, miksi pitää kohdella huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vika on siinä, että kohtelet miestä kivasti ja olet ystävällinen. Miehet pitävät ystävällisyyttä heikkouden osoituksena. Miehet alistavat, halveksivat ja vihaavat heikompiaan.
Tämä. Ensimmäisestä virheestä tiukka linja. Sen minkä antaa jatkua, jatkuu.
Miksi naiset sitten antavat näiden tekojen jatkua? Ensinnäkin hämmennys, valehteliko se tosiaan, taisin alunperin käsittää väärin. Toiseksi elämänasenne (arkuus tai sallivuus), viitsiikö tästä nyt sanoa, pikku juttu.
Virhekäsitys on, että vain arkoja, rajattomia jne kohdeltaisiin huonosti. Moni ei yksinkertaisesti jaksa välittää siitä, että mies sanoi eronneensa 2 vuotta sitten ja käy ilmi että ero onkin tapahtunut vasta vuosi sitten. Tai siitä, että miehen piti lähteä kavereiden kanssa mökille perjantaina mutta lähtö onkin torstaina. Ei tällaisia asioita pidetä hälyttävinä tapailun alussa, minkä takia yhtäkkiä ollaankin syvällä valheiden suossa.
Peli poikki ensimmäisestä virheestä, oli se miten mitätön tahansa.
Minkälaista naista miehet kohtelee huonosti?
Olen samaa mieltä, että kysymyksen pitäisi olla minkälainen mies kohtelee naisia huonosti, mutta vastaan silti aloituksessa esitettyyn kysymykseen.
Miehet kohtelevat huonosti sellaista naista, jonka kokevat tavalla tai toiselle itselleen uhkaksi. Toivottavasti on kaikille sanomattakin selvää, että mies voi kokea naisen uhkaksi hyvin monilla erilaisilla tavoilla. Palstalta löytyy lukuisia esimerkkejä tästä.
Vika ei ole sinussa vaan niissä miehissä.
Suomalaiset miehet kohtelevat huonosti ulkomailta ostettuja tuontivaimoja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten etsiä netistä tutkimus nimeltä Elättäjyyttä vai erotiikkaa - Miten suomalaiset miehet legitimoivat parisuhteensa thaimaalaisen naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten etsiä netistä tutkimus nimeltä Elättäjyyttä vai erotiikkaa - Miten suomalaiset miehet legitimoivat parisuhteensa thaimaalaisen naisen kanssa?
Tässä suora linkki Jyväskylän yliopiston sivuilta löytyvään tutkimukseen:
https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/13401/9513921808.pdf
Kyse on juurikin siitä että on saanut säännöllisesti. Pihtaa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on huono itsetunto ja saanut huonoa kohtelua osakseen vaikkapa lapsena, se saattaa tuntua sairaalla tavalla tutulta ja turvalliselta. Kyse ei ole älyn puutteesta. Tärkeää on miettiä, miksi pitää kohdella huonosti.
Naisia ehdollistetaan sietämään vertailluksi tulemista ja mm painosta v”ttuilua pienestä saakka. Mies voi äkkiä ensihuuman hälvettyä uhmakkaasti todeta että parempaakin irtoaisi. Moni ottaisi lennosta nuoren ja hehkeän keski iän kriiseissään. Ei tuota ole vaikea kumppanistaan haistaa. Moni ei sano sitä ääneen mutta kyllä kaikenlainen siipeily (vastavuoroisuuden puute) on kunnioituksen puutetta. Nyt lähempänä viittäkymmentä on tämmöinen osunut omalle kohdalle. Ei huono kohtelu ole mitään räikeää välttämättä, vaan hienovarainen vihjailu toimii oikein hyvin toista latistavasti.
Itsellä on niin rakkaudeton kotitausta etten oikein osaa kuvitella millaista ehdoton rakkaus olisi.
Silti suhteista oppii, ainakin itsestään. Täysin ehjiä ihmisiä ei taida ollakaan.
Tyyppillinen konservatiivinen kommentti jolla yritetään tehdä siveellisestä käytöksestä jotenkin automaattisesti hyvää tuottavaa. Aivan yhtä hyvin pitkä pihtailu voi karkottaa vähän ujomman miehen joka ei ole varma omasta haluttavuudestaan ja on kymmeniä kertoja ennenkin ajatunut sille kuuluisalle "kaverisektorille".
Itse olen löytänyt todella hienoja suhteita sekä niin että seksiä on harrastettu heti saman tien että pidemmän aikaa odottaen. Ja sitten myös kääntäen niitä huonompia on löytynyt molemmilla tavoilla. Mitään korrelaatiota seksin suhteen en ole tässä huomannut.