Laitoin tärkeän kirjeen eilen menemään postissa. Ehtiikö se vastaanottajalle ennen lakkoa?
Kommentit (8)
Mun kortin "luvattiin" ehtivän, kun laitoin plus- merkillä ja jätin postiin ennen lähtöaikaa (tässä tapauksessa ennen viittä). Ilman plus- merkkiähän posti voi kai kulkea nykyään neljäkin päivää?
Vierailija kirjoitti:
Ei taida ehtiä mennä normaalisti. Kuljetusaika oli aikoinaan 1vrk ykkösluokan kirjeellä eli seuraavana päivänä perillä jos ei ihan toiselle puolelle maata lähettänyt. Nykyisin se on 2-3vrk eli ehtii kyllä tänään lähteä eteenpäin mutta jää sitten maanantaina kökkimään vastaanottajan paikkakunnan lajittelukeskukseen.
No voi v. Sen kerran kun maapostissa jotain lähetän niin sitten tulee tällainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun kortin "luvattiin" ehtivän, kun laitoin plus- merkillä ja jätin postiin ennen lähtöaikaa (tässä tapauksessa ennen viittä). Ilman plus- merkkiähän posti voi kai kulkea nykyään neljäkin päivää?
Laitoin ikimerkin ja jätin kirjeen eilen aamulla laatikkoon ennen kymmentä, joka on sen tyhjennysaika. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ikimerkin ja jätin kirjeen eilen aamulla laatikkoon ennen kymmentä, joka on sen tyhjennysaika. Ap
Ei riitä. Nykyisin pitää ostaa erikseen plus-merkki jos haluaa että ehtii perille päivässä. Muuten kestää 2-4 päivää. Yleensä kyllä 3 riittää.
Ei se plus-merkkikään olisi auttanut. Se luvataan perille kahdessa päivässä ja puolet on perillä samaan aikaan, kuin normimerkillä.
Hyvällä onnella on perillä mutta todennäköisesti ei.
Tuskin ehtii. Näyttää siltä että postikantajat ovat aloittaneet jo jarrutuslakon ja jakavat tällä viikolla vain osoitteettoman mainospostin. Minulla oli tilipäivä tiistaina ja tilanauha piti tulla postitse kuten aina, mutta ei ole vieläkään tullut.
Tiiättekö mitä, se kirje oli jo perjantaina perillä! Laitoin sen siis laatikkoon torstaiaamuna ja perjantaina se oli vastaanottajan laatikossa. Oli pakko raportoida😆
Ap
Ei taida ehtiä mennä normaalisti. Kuljetusaika oli aikoinaan 1vrk ykkösluokan kirjeellä eli seuraavana päivänä perillä jos ei ihan toiselle puolelle maata lähettänyt. Nykyisin se on 2-3vrk eli ehtii kyllä tänään lähteä eteenpäin mutta jää sitten maanantaina kökkimään vastaanottajan paikkakunnan lajittelukeskukseen.