Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmojen halki huvikseen

08.11.2019 |

Päivän hesarissa on erikoisartikkeli kahdesta miehestä jotka lentävät huvikseen ja keräävät lentopisteitä.

Ei minulla sinänsä mitään lentämistä vastaan ole, koska itsekin teen kahdet tai kolmet ulkomaanmatkat joka vuosi.

Ongelma on vain tämä jatkuva ilmastopaasaus. Ei sovi yks yhteen huvikseen lentämisen kanssa.

Minä en jaksa enää välittää tästä koko ilmastoskeidasta. Tämä nyt viimeistään avasi taas silmät.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi- kolme kertaa/vuosi ulkomasnkomalleko on nykyään normaalia?

Kuinka moni näin tekee?

Psljonko lentopetroolia poltetaan tällsisen hupilentämisen takia?

Pienloneolla harrastelrntämistä tekevät eibät kykene mitenkään polttamaan lentobensiiniä sinnepäinkään .

Tiota voisi tutkis jos löytyy tilastoja kerosiinin ja lentobensiinin kulutuksesta.

Bensiini menee kai suureltaosin harrastelentämiseen.

2/9 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaksi-kolme ulkomaanmatkaa vuodessa lentämällä on minun mielestä normaalia. En ymmärrä niitä ihmisiä, jotka eivät ikinä käy missään ulkomailla. Onhan kotimaan matkailussakin puolensa, mutta aika samanlaista se on muuallakin päin Suomea ja sitä haluaa välillä tutustua uusiin maihin ja kulttuureihin.

Lisäksi sukulaiseni asuvat Ruotsissa. Sinne toki menee helposti laivalla. Ne laivat niitä päästöjä taitaa toki enemmän aiheuttaa kuin lentokoneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen käynyt lentämällä lomalla neljä kertaa ja ensi viikolla lähden taas, todennäköisesti myös jouluna. Tässä on ehkä "normaaliin" vuoteen verrattuna keskimäärin yksi-kaksi matkaa enemmän. Jokunen työmatka päälle. Eli ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Noita lentopisteitäkin kertyy ja esim. Finskiltä on kultakortti mikä tekee lentämisestä hiukan mukavampaa koska melko syvältähän se muuten on. Toistaiseksi kuitenkin ainut järkevä aikatauluihini sopiva matkustustapa.

4/9 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija joo. Mun mielestä toi on aika normaali määrä. En käsitä moralisoijia.

Finskin kultakortti aina hyvä. Se vaatii kuitenkin jo sen verran lentämistä, ettei ole itselle osunut vielä käteen.

5/9 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun tämä ei herätä enempää keskustelua. Otsikoksi olisi ilmeisesti pitänyt laittaa jokin mehevä.

6/9 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan toki silti aina tämän jatkossa kun puhutaan ilmastonmuutoksesta. :)

Vierailija
7/9 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/05/02/aikamme-paheksutuin-harrastus-…

Yle kirjoitti tästä jo keväällä, muistaakseni silloin oli jotain keskustelua.

Vierailija
8/9 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella haastatelluista on vielä vaimo ja lapsia, eivätkä he tietenkään ole mukana matkoilla. Onko tämä vain yksi keino pakoilla perhe-elämää?

Vierailija
9/9 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo vapaanviettotapa. Istua lentokoneessa ja viettää aikaa lentokentällä. Voisihan syömässä käydä ihan ravintolassakin ja aikaa viettää kotonakin katsellen leffaa tai netissä surffaten.