Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maria Nordin ja 100000€ uhkasakko

Ap
07.11.2019 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000006299980.html

Seisookohan verkkokurssinsa sisältöjen takana sadan tonnin uhkasakosta huolimatta 🤔

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNRS-menetelmä on kuitenkin eri asia kuin Nordinin kurssi.

Nordinin instastoryssä näkyy vielä että xxxx (paikka sutattu pois) neurologi on suositellut hänen kurssiaan. Siitä kuvakaappauksia ottamaan ja Aville.

Vierailija
42/49 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei sinänsä kiinnosta mitä Nordin tekee, ainahan se jotain hörhöilee. Huolestuttavampaa mun mielestäni on se, jos HUS:in lääkärit on oikeasti alkaneet suosittelemaan tuollaisia pseudotiedekursseja.

Onko teillä muista sairaanhoitopiireistä vastaavia kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei sinänsä kiinnosta mitä Nordin tekee, ainahan se jotain hörhöilee. Huolestuttavampaa mun mielestäni on se, jos HUS:in lääkärit on oikeasti alkaneet suosittelemaan tuollaisia pseudotiedekursseja.

Tuskinpa vain on HUS:in neurologi suositellut. Tai ”lääkärit ympäri maan”, kuten instastoryssä uhoaa. Nuo väitteet pitäisi voida näyttää toteen. En usko, että Nordin voi. En tiedä onko laitonta, harmaall alueella ainakin tuollainen markkinointi.

Vierailija
44/49 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo juttu on valitettavasti aivan totta, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Nordinin oppeja on alettu ottaa käyttöön juuri näissä ns. toiminnallisten häiriöiden hoitopaikoissa. Koko homma on puhdasta huuhaata,ja voi vain syvästi ihmetellä kuinka julkisessa terveydenhuollossa on nykyään ihan ok, että lääkärit tyrkyttävät tämän tyylisiä uskomushoitoja vaikeastikin sairaille potilaille. Ja omakustanteisesti, tietenkin. Se on kai sitä säästämistä sitten.

Ei voi olla totta. Olen aina luullut, että lääkäreillä olisi jonkinlainen eettinen koodisto, jonka mukaan tutkimattomia vaihtoehtohoitoja ei saisi suositella eikä niihin varsinkaan ohjata ketään. Muutama vuosi sitten olin kuntoutuskurssilla, ja siellä sairaanhoitaja nimenomaan varoitti ryhmää laittamasta rahoja mihinkään ylikalliisiin vitamiinien kuukausitilauksiin tai humpuukikursseihin. Tarpeeksi epätoivoisenahan ihminen maksaa vaikka mistä pseudotiedehöpötyksestä ja pyramidihuijauksista.

Niinhän sitä kuvittelisi, mutta nykyinen terveydenhoito on kaukana siitä mitä se oli joskus vielä viisitoista tai parikymmentä vuotta sitten. Kaikessa säästetään, ja eettiset koodistot on aikoja sitten heitetty romukoppaan pölyttymään, mikä tarkoittaa rankkaa hoidoista karsimista ja kritiikitöntä höpölöpö pseudotiedejuttujen suosimista. Kun leikitään, että potilaan vaiva on korvien välissä, ei tarvitse tehdä muuta kuin ohjata hänet Nordinin kurssille, ja jos kurssi ei satu kiinnostamaan tätä potilasta, tai parannusta ei tapahdu toistuvasta itsesuggestiosta huolimatta, voidaan todeta, että vika on toden totta potilaassa ja tämän asenteessa, kun ei osallistunut hoitoon tai ajatellut hoidosta riittävän positiivisesti. Näin kaikki vastuu sairaudesta ja sen hoidosta saadaan siirrettyä potilaalle, joka on liian tyhmä, änkyrä tai heikkomielinen noustakseen erehtyväisen lihansa yläpuolelle ja parantaakseen itsensä kuvitelluista neurooseista. Kuulostaa pelottavan kieroutuneelta ja hullulta, mutta todellisuus on monessa asiassa taruakin ihmeellisempää.

En haluaisi uskoa tuota. Todella surullista, jos on totta. HUS:in virallinen kanta olisi tosiaan hyvä kuulla, eli onko Marian jakama juttu HUS:in neurologin suosituksesta totta.

HUS ei ole onneksi mun sairaanhoitopiiri, mutta puistattaa Etelä-Suomessa asuvien läheisten puolesta.

Vierailija
45/49 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään, Reino maksaa sakot ja elämä jatkuu. Maria nyt virittelee aivonsa oikeaan asentoon.

Millähän sekin ne maksaa.

Vierailija
46/49 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailoija kirjoitti:

Ei se mitään, Reino maksaa sakot ja elämä jatkuu. Maria nyt virittelee aivonsa oikeaan asentoon.

Millähän sekin ne maksaa.

On kai sillä jotain musiikkituloja?

Aika riskiä joka tapauksessa jakaa noita kokemuksia vielä uhkasakon langettamisen jälkeenkin. Kuvan poistamisesta päätellen Mariakin kyllä taisi havahtua, että mainostus meni taas vähän överiksi. Vaikka eiköhän tuostakin postauksesta jo monet kuvakaappaukset ole tallessa.

Vierailija
47/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa vain on HUS:in neurologi suositellut. Tai ”lääkärit ympäri maan”, kuten instastoryssä uhoaa. Nuo väitteet pitäisi voida näyttää toteen. En usko, että Nordin voi. En tiedä onko laitonta, harmaall alueella ainakin tuollainen markkinointi.

On suositellut, fakta, josta jopa Yle jo kirjoittaa. https://yle.fi/uutiset/3-11219303

"Suomen ainoa toiminnallisten häiriöiden poliklinikka tutkii potilaita, joiden oireisiin ei löydy lääketieteellistä syytä – lääkärien oudot suositukset herättävät kritiikkiä

Klinikan ylilääkäri pitää Maria Nordinin kiistanalaista Eroon oireista -kurssia tutustumisen arvoisena."

" Sainion mukaan tätä tai muita vastaavia kursseja ei ole klinikalla suoranaisesti suositeltu, mutta niistä on kyllä kerrottu.

– Me ajatellaan niin, ettei siitä ole mitään haittaa, ja meidän on vähän pakkokin kertoa. Se olisi jopa vähän epäeettistä, jos me ei kerrottaisi, että ihmisiä on tällä tavoin täysin parantunut, jopa paremmin kuin meidän omilla toimilla.

Sainio on jo pitkään tarjonnut joidenkin sisäilmaoireista kärsivien potilaiden hoitokeinoksi DNRS-menetelmää, jonka johdannainen myös Nordinin kurssi on."

"Lääkäreiden koulutus on se, että joku elimistössä on rikki ja sitä pyritään korjaamaan tai lääkkeillä kääntämään parempaan. Tässä se ajatus onkin hermostossa, ymmärryksessä, ajattelussa ja suhtautumisessa, jotka eivät ole ihan sitä ydintä lääketieteessä, mutta terveydenhuollossa kylläkin.

Tulevaisuudessa 10 vuoden kuluttua tämä on jokaiselle aivan selvää. Nyt tämä on vielä vähän uutta ja herättää vastustusta, vaikka ei tiedetä edes mistä on kysymys."

Aivan ihmeellistä suhmurointia.

Vierailija
48/49 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
49/49 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://aijaa.com/sf3vIZ

Tällaisia väitteitä tällä lääkäriä leikkivällä arkkitehdilla, huomatkaa alentuvan syyllistävä sävy. Se on sun oma valinta, jos et halua parantua. Tällä menetelmällä myös epilepsia parantuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi