Millainen ihminen pakoilee ongelmiaan?
Kommentit (11)
Sellainen, jolla ei ole voimia kohdata ongelmiaan juuri siinä vaiheessa.
Ehkäpä sellainen, joka on jo kauan miettinyt miten ratkaisisi ongelmat, mutta ei vain ole keksinyt mitään ratkaisua?
Pakoilen ongelmiani AV:lla juuri nyt. Syynä se, että yleensä kun yritän hakea apua niihin, ne menevät vain pahemmiksi.
t. Ahdistushäiriö ja masennus, jotka ei ota parantuakseen.
Ongelmat voivat itse asiassa ratketa helpommin, jos niitä ei ajattele koko ajan.
Stressitilassa ihminen yrittää vain selviytyä eikä ole luova, joten ongelmatkaan ei poistu ja jaksaminen nollissa. Elämästä pitäis saada lomaa välillä et alkais ongelmanratkaisukyky palautua.
Välillä on kyse siitäkin, että ihmisellä on vain muiden mielestä ongelmia, vaikka itse on sitä mieltä, ettei ongelmia ole. Esim. muut pitävät sitä ongelmana, että olen tarkoituksella työtän enkä edes hae töitä, mutta henkilökohtaisesti en kyllä pidä sitä minään ongelmana, vaan olen tyytyväinen tilanteeseeni.
Minä. Ongelmani ovat kasautuneet muutaman vuoden ajan ja saavuttaneet jo aikoja sitten sen pisteen, josta ei enää ole paluuta normaalielämään, ei edes elämään. Tiedän, että en pysty pakoilemaan ikuisuuksia, mutta juuri tällä hetkellä minulle riittää se, että oveni pitää ongelmani ulkopuolella; sieltä tullaan kyllä vielä läpi, mutta tänään ei tultu. Olen viimeksi jutellut kasvotusten ihmisen kanssa kevättalvella. Vielä kesällä kävin kerran viikossa ruokakaupassa, mutta nyt siitäkin on tullut niin vaikeaa, että olen mieluummin nälässä ja lykkään lähtöäni päivä kerrallaan jopa viikolla. Voimani eivät vain enää riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmat voivat itse asiassa ratketa helpommin, jos niitä ei ajattele koko ajan.
Se koko ajan ajatteleminen johtaa vain siihen, että ajatukset kiertävät samaa kehää. Jos keskustelee niistä jonkun kanssa, niin keskustelu kiertää kehää myös. Mutta jos keskittyy välillä muihin asioihin, voi tapahtua jotain sellaista, jonka vaikutuksesta ongelmatkin ratkeavat, kuin itsestään.
Väsynyt