Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko outoa mennä yksin syömään laivan buffettiin?

Vierailija
07.11.2019 |

Ollaan kaverin kanssa menossa Tukholmaan. Itse risteily ei maksa mitään, koska lahjakortti, mutta syömiset kyllä. Kaveri päätti, ettei lähde buffettiin. Kysyin häneltä toisestakin illallispaikkavaihtoehdosta laivalla, mutta ei lämpene sillekään, kun hinta 15 euroa. Jälkimmäinen edullisin laivalla. Kaveri haluaa säästää rahojaan ja ymmärrän kyllä, koska onhan laivalla syöminen aika kallista. Olisiko hölmöä mennä yksikseni illastamaan buffaan sillä välin, kun kaveri jossain muualla? Itseä kyllä houkuttelisi joulupöytä siellä, vaikka kalliiksihan matka tietysti tulisi. Vai pitäisikö perua, etten tulekaan risteilylle, jos ei samanlaiset suunnitelmat? Nälissään en halua laivalla olla.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kaveri oikein meinaa syödä? Vai onko sillä hytissä mukana vedenkeitin ja pussikeittoa?

En tiedä. Varmaan sitten ostaa Tukholmasta jotain.

Vierailija
22/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon kaverisi kanssa tulee ongelmia.

Tottakai laivalla syödään!

Unohda koko reissu jos joudut yksin syömäänkin.

Onhan tuo vähän harmillista varsinkin, kun ei aamiaisiakaan meinaa varata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi mennä yksin syömään, mutta itse haluaisin tietää ennen risteilyä, jos olisi tarkoitus tehdä sellainen reissu, että hajaannutaan, kun oletuksena pidän sitä, että ollaan yhdessä laivalla (ja toki Tukholmassakin). 

Vierailija
24/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit hyvin mennä yksin buffetiin. Varaa ikkunapöytä!

Vierailija
25/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka ikinen työpäivä lounaan viereisessä kiinteistössä olevan ravintolan buffetissa. Yksin. Ei kiinnostaisi edes seura, haluan vain mättää apetta naamariin koska syön kunnolla vain työaikana. Rahaa ainakin itsellä säästyy kun ei tule juuri koskaan tilannetta että pitäisi ostaa lounas- tai päivällistarvikkeet kotiin.

Ei ne ihmuset toisiin syömäreihin kiinnitä huomiota kun omassa safkaamisessa sen verran enemmän touhua.

Vierailija
26/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi mennä yksin syömään, mutta itse haluaisin tietää ennen risteilyä, jos olisi tarkoitus tehdä sellainen reissu, että hajaannutaan, kun oletuksena pidän sitä, että ollaan yhdessä laivalla (ja toki Tukholmassakin). 

Menisitkö itse yksin syömään?

Vierailija
27/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kilteillä ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin mennä yksin.

Vierailija
28/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut usein. EI siinä mitään hämminkiä ole. Buffetti ei ehkä ole ihan 40 e arvoinen, siellä kahvilassakin on jotain annoksia, ensi kerralla niin.

Jos olet nuori niin kannattaa ehkä taktikoida ettei saa häiriköitä seuraansa. Minulla ei ollut tätä vaaraa. Laiva muutenkin kiinalaisia täynnä. Muutaman kivan hetken juttelin parin ruotsinsuomalaisen kanssa.

Vierailija
29/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein lounasbuffetissa yksin. Opiskelen sairaanhoitajaksi ja olemme oppitunnit ja luennot hyvin tiiviisti yhdessä muun luokan kanssa. Ruokatunnilla pujahdan usein vähän kauemmas toiseen lounaspaikkaan kuin muut, vaihtoehtoja löytyy kampukselta useita 5-10 min kävelymatkan päästä. Tarvitsen sen tunnin yksin omien ajatusteni kanssa. Vaikka olen hyvin sosiaalinen, en jaksa ihan koko päivää putkeen seurustella ja kommunikoida. Tauko tekee hyvää. Lopun ajan tunnista käyn kävelyllä. En ymmärrä, miten muut kestää sen koko päivän samassa rakennuksessa sisällä, saman rakennuksen lounasravintolassa, samojen tyyppien kanssa.

Vierailija
30/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut usein. EI siinä mitään hämminkiä ole. Buffetti ei ehkä ole ihan 40 e arvoinen, siellä kahvilassakin on jotain annoksia, ensi kerralla niin.

Jos olet nuori niin kannattaa ehkä taktikoida ettei saa häiriköitä seuraansa. Minulla ei ollut tätä vaaraa. Laiva muutenkin kiinalaisia täynnä. Muutaman kivan hetken juttelin parin ruotsinsuomalaisen kanssa.

Miten pystyn taktikoimaan?

Vierailija
31/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa, mutta itse piffaisin ruoat kaverillekin. Piffaa sitten joskus sulle jotain, kun on paremmissa varoissa.

Kaverini on hyväpalkkaisessa työssä ja tykkää ostella kaikkea, mutta ei ilmeisesti kuitenkaan varaa syödä laivalla.

Vierailija
32/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko reissusta vähän hassu? Risteilylle on lähdössä kaverin yksi kaveri, joka ei kuulemma lähde maihin eikä aamiaisillekaan, koska tykkää nukkua pitkään. Eli kaverin kanssa olisin Tukholmassa kahdestaan ja ruoka-ajat ihan yksin. Vaikka kaveri sanoi, että hänen kaverinsa saattaa lähteä illalliselle. En ole häntä koskaan tavannut. Vähän siis hajaannuttaisiin.

Vierailija
33/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen ollut ilman seuralaista buffassa, koska monet kaverini hifistelevat ja syoda a la cartessa.  Ei ole tullut mieleen, etta buffassa yksin syominen olisi jotenkin outoa. Ilman muuta menet buffaan jos tekee mieli kokeilla jouluruokia tms. 

Vierailija
34/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa, mutta itse piffaisin ruoat kaverillekin. Piffaa sitten joskus sulle jotain, kun on paremmissa varoissa.

Kaverini on hyväpalkkaisessa työssä ja tykkää ostella kaikkea, mutta ei ilmeisesti kuitenkaan varaa syödä laivalla.

Kuulostaa syömishäiriöltä, ostoholismilta tai kahvikuppineuroosilta.

Vierailija
35/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tietysti olla sairauskin.

Vierailija
36/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisitkö itse yksin syömään?

onko luetunymmärtämisessä vaikeuksia...?

Vierailija
37/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko reissusta vähän hassu? Risteilylle on lähdössä kaverin yksi kaveri, joka ei kuulemma lähde maihin eikä aamiaisillekaan, koska tykkää nukkua pitkään. Eli kaverin kanssa olisin Tukholmassa kahdestaan ja ruoka-ajat ihan yksin. Vaikka kaveri sanoi, että hänen kaverinsa saattaa lähteä illalliselle. En ole häntä koskaan tavannut. Vähän siis hajaannuttaisiin.

Se riippuu ihan siitä, millaisista reissuista tykkäät. Minusta ei olisi mikään ongelma, että seurueen jäsenet tekevät välillä kukin omia juttujaan ja välillä jotain yhdessä.

Vierailija
38/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoi, ettei aamulla ole koskaan nälkä ja siksi ei aamiaisiakaan varaa.

Vierailija
39/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa vaan buffetti. Minä käyn usein yksin risteilyllä ja hyvä ruokailu kuuluu asiaan. Yksin ollessasi saat tuplatilat ja omat lasit vaikka punkulle ja oluelle koska pöytävaraus on aina kahdelle.

Vierailija
40/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvisi, ettei tämä kaverin kaverikaan ole menossa buffettiin. Eli kaikki ruoka-ajat oltaisiin erillään.

Kaveri tietysti päättää ite miten tekee, mutta silti oon vähän pettynyt, kun aiemmin kertoi, että ei väliä syökö maissa vai laivalla. Tai sitten käsitin sen väärin.