Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kofeiini vaikuttaa sinuun?

Vierailija
21.06.2025 |

Mietin vain, kun sanotaan kofeiinin virkistävän tai jopa parantavan keskittymiskykyä. Itselleni jo kupillisesta kahvia tulee vain levoton ja jollain tavalla entistä väsyneempi olo. Siksi en juurikaan juo kahvia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku kolmeen päivään/yöhön ja saan ripulin ja hirveät vatsanväänteet. Kofeiiniä en tästä syystä käytä lainkaan.

Vierailija
2/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kolme espressoa päivässä ovat elämän eliksiiriä ja tuovat energiaa elämääni jos rupee välillä väsyttämään niin espressoa pitää saada. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauan sitten se piristi, nyt olen sille kai jotenkin immuunihko koska ei vaikuta mitenkään paitsi jos vedän sitä ihan tuhottomasti tyyliin lähemmäs 10 kuppia kahvia per päivä, silloin taas piristää.

Vierailija
4/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen ihan sekaisin jo kupillisesta kahvia. En muista parista päivästä sen jälkeen mitään, josta tulee kauhea morkkis. Olen kuulemma kiekunut alasti pihakoivun oksallakin aamuviideltä. Onneksi asumme maalla, josta lähimpään naapuriin ei ole näköyhteyttä. Kofeiini on huume, joka saattaa viekoitella vahvempien huumausaineiden pariin. Joku oli ilmeisesti kuollutkin ensimmäiseen kofeiinipiikkiin, koska oli luullut itseään härkäpavuksi ja alkanut kiivetä tehtaan savupiiippuun kurottaessaan korkeammalle.

Vierailija
5/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvi piristää lievästi. Joskus juon kupin kahvia myös iltapäivällä, silloin sillä ei ole juurikaan vaikutusta.

Vierailija
6/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhemmiten saan muutamasta kahvikupillisesta vapinaa, kun nuorena pystyi juomaan parikin pannullista päivässä.

Muita kofeiinituotteita en ole koskaan kokeillut.

Vierailija
7/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä

Vierailija
8/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kolme espressoa päivässä ovat elämän eliksiiriä ja tuovat energiaa elämääni jos rupee välillä väsyttämään niin espressoa pitää saada. 

Miltä se espresson tuoma energia tuntuu? Esim jos vertaa hyviin yöuniin?

Vierailija
9/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menen ihan sekaisin jo kupillisesta kahvia. En muista parista päivästä sen jälkeen mitään, josta tulee kauhea morkkis. Olen kuulemma kiekunut alasti pihakoivun oksallakin aamuviideltä. Onneksi asumme maalla, josta lähimpään naapuriin ei ole näköyhteyttä. Kofeiini on huume, joka saattaa viekoitella vahvempien huumausaineiden pariin. Joku oli ilmeisesti kuollutkin ensimmäiseen kofeiinipiikkiin, koska oli luullut itseään härkäpavuksi ja alkanut kiivetä tehtaan savupiiippuun kurottaessaan korkeammalle.

Hah! 😀

Vierailija
10/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kofeiinin piristävä vaikutus tuntuu? Tuleeko se samantien ja kuinka kauan se kestää?

Vierailija
11/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt krapulassa,vatsa jo muutenkin hellänä otin 2x100mg kofeiini tabletin,järjetön niskakipu helpotti.Ja ihmeelistä että tabletti muodossa keho tykkää ,kahvissa alkaa kädet tärisee ja ahdistaa.

Vierailija
12/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee olon levottomaksi ja virtsattaa paljon. Joudun heräämään yölläkin vessaan, jos oon juonut päivällä kahvia. Lisäksi unen laatu on heikompaa.

Nykyään mulla myös alkaa selkä särkeä taviskahvista - kofeiinittomasta ei. En ymmärrä miksi.

Vierailija
13/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta millään tavalla.

Saatan olla juomatta kahvia koko päivän ja toisinaan kittaan sitä pannullisen, jos ei parikin. Ja fiilis on ihan sama. Yöunet tulee ihan samalla tavalla, olin sitten juonut kahvia ennen tai en.

No, minulla on keskushermosto muutenkin omanlaisensa. Päänsärkyäkään ei ole ollut koskaan. Refleksit ovat nopemmat kuin muilla yleensä. Paljon muutakin etua, mitä en ala tässä avaamaan.

Vierailija
14/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä se espresson tuoma energia tuntuu? Esim jos vertaa hyviin yöuniin?

No minulla on ollut aina hyvät yöunet, ei koskaan univaikeuksia. Joskus näin kesällä juon jopa kello 22 yhden espresson. Jos esimerkiksi olen hommaillut kasvimaalla aamusta jo kolme tuntia ja tuon jälkeen juon yhden espresson niin virkistyy kummasti ja jaksaa taas puuhailla puutarhassa ja talossa seuraavat kolme tuntia. Näin vaikuttaa minulle. 

Vierailija
15/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinin vaikutus minuun on se, että kusettaa jatkuvasti. Muuta vaikutuksia en ole huomannut.

Vierailija
16/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhemmiten saan muutamasta kahvikupillisesta vapinaa, kun nuorena pystyi juomaan parikin pannullista päivässä.

Muita kofeiinituotteita en ole koskaan kokeillut.

Muutamasta kahvikupillisesta? Miksi pitää juoda niin paljon kahviakin? Yksi kuppi (EI MUKI) kerralla riittää. Pari pannullista on jo ihan älytöntä. 

Vierailija
17/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla sekaisin ilman kahviakin.

Vierailija
18/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineet nousee taivaisiin. 

Vierailija
19/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee olon levottomaksi ja virtsattaa paljon. Joudun heräämään yölläkin vessaan, jos oon juonut päivällä kahvia. Lisäksi unen laatu on heikompaa.

Nykyään mulla myös alkaa selkä särkeä taviskahvista - kofeiinittomasta ei. En ymmärrä miksi.

Sama: levoton olo ja virtsattaa. Kakattaakin 😃

Liian usein.

Lisäksi unet häiriintyy vaikka luulin pitkään et ei.

Monen lopettajan vieroitusoireisiin kuuluu oiken jalan hermosärky. Eikö olekin jännää 🤔

Vierailija
20/21 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana vaikutti tälleen:

+ superitsevarma ja kaikkivoipainen olo

+ superpositiivinen mieliala

+ superpirteys

+ parempi keskittymiskyky (joka on kyllä muutenkin priimaa)

- jos join yhden kupin aamulla klo 9.00, saattoi olla että en koko seuraavana yönä nukahtanut ollenkaan koska se kofeiini ei millään ollut poistua kehosta 

- käsien vapina jos joi kahvia tyhjään vatsaan

- ihan hemmetinmoinen hikoilu

- krapulainen olo seuraavana päivänä jos ei ollut nukkunut kuin tosi huonosti

Nyt ei onneksi ihan noin paljoa vaikuta :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan