Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko outoa mennä yksin syömään laivan buffettiin?

Vierailija
07.11.2019 |

Ollaan kaverin kanssa menossa Tukholmaan. Itse risteily ei maksa mitään, koska lahjakortti, mutta syömiset kyllä. Kaveri päätti, ettei lähde buffettiin. Kysyin häneltä toisestakin illallispaikkavaihtoehdosta laivalla, mutta ei lämpene sillekään, kun hinta 15 euroa. Jälkimmäinen edullisin laivalla. Kaveri haluaa säästää rahojaan ja ymmärrän kyllä, koska onhan laivalla syöminen aika kallista. Olisiko hölmöä mennä yksikseni illastamaan buffaan sillä välin, kun kaveri jossain muualla? Itseä kyllä houkuttelisi joulupöytä siellä, vaikka kalliiksihan matka tietysti tulisi. Vai pitäisikö perua, etten tulekaan risteilylle, jos ei samanlaiset suunnitelmat? Nälissään en halua laivalla olla.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se juttu on kaverilles siinä reissussa? Mitä se sit haluaa ja meinaa tehdä? Ja mitä ite haluat reissulta?

Vierailija
42/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa, mutta itse piffaisin ruoat kaverillekin. Piffaa sitten joskus sulle jotain, kun on paremmissa varoissa.

Kaverini on hyväpalkkaisessa työssä ja tykkää ostella kaikkea, mutta ei ilmeisesti kuitenkaan varaa syödä laivalla.

Kuulostaa syömishäiriöltä, ostoholismilta tai kahvikuppineuroosilta.

Kertoi, ettei aamulla ole koskaan nälkä ja siksi ei aamiaisiakaan varaa.

Hänellä sitten jokin ongelma talouden kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä se juttu on kaverilles siinä reissussa? Mitä se sit haluaa ja meinaa tehdä? Ja mitä ite haluat reissulta?

Kaveri menee bilettämään. Minä taas tykkään, kun joulupöytä ja hyvät ruoat ja yleensäkin risteilyt kivoja. Viime risteilystä kulunut yli vuosi aikaa.

Vierailija
44/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri menee bilettämään. Minä taas tykkään, kun joulupöytä ja hyvät ruoat ja yleensäkin risteilyt kivoja. Viime risteilystä kulunut yli vuosi aikaa.

Ei helv. Bilettäminen tyhjällä vatsalla. Joudut vielä vahtiin sitä ja pitään hiuksia kun se yrjöää vessassa.

Vierailija
45/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun seuras on alkuillan hiton tylsää seuraa, loppu illan änkyräkännissä ja tukholmassa niin krapulassa ettei pääse hytistä ulos.

Vierailija
46/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet sekopäät ja hullut syövät ylipäätään yksin.

Vierailija
47/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset, ap, käytä verbejä?

Vierailija
48/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko risteilyillä joulubuffet jo nyt marraskuussa? Olin ajatellut, että vain jouluristeilyllä jouluviikolla.

Mä katsoin esittelyvideon Siljan tai Viikkarin tämän vuoden joulubuffetista ja vau mikä määrä ruokaa ja mitä herkkuja. Mene ehdottomasti syömään yksin! Ei siihen kukaan muu kiinnitä huomiota. Ja voithan esittää yksin matkustavaa työmatkalaista, ota pöytäseuraksi hyvä kirja, lehti, puhelin, tms. Tai Ville Viikinki / Harri Hylje. Japanin Muumi-kahvilassa yksinäiset saa pöytäänsä muumimaskotin :)

Vierailija
49/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helv. Bilettäminen tyhjällä vatsalla. Joudut vielä vahtiin sitä ja pitään hiuksia kun se yrjöää vessassa.

Kertoi ottavansa evästä mukaan. En kyllä ite viiti raahata mukanani ruokaa.

Vierailija
50/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko risteilyillä joulubuffet jo nyt marraskuussa? Olin ajatellut, että vain jouluristeilyllä jouluviikolla.

Mä katsoin esittelyvideon Siljan tai Viikkarin tämän vuoden joulubuffetista ja vau mikä määrä ruokaa ja mitä herkkuja. Mene ehdottomasti syömään yksin! Ei siihen kukaan muu kiinnitä huomiota. Ja voithan esittää yksin matkustavaa työmatkalaista, ota pöytäseuraksi hyvä kirja, lehti, puhelin, tms. Tai Ville Viikinki / Harri Hylje. Japanin Muumi-kahvilassa yksinäiset saa pöytäänsä muumimaskotin :)

Kyllä on jo marraskuun puolestävälistä. Olin itsekin yllättynyt :) Onhan 40 euroa tietysti aika paljon, mutta tosi paljon kaikkia herkkuja ja etenkin jälkiruokia :)

Vierailija
51/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tykkään varsinkin Tukholman risteilyistä, kun saa olla pidemmän aikaa laivalla.

Vierailija
52/117 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi mennä yksin syömään, mutta itse haluaisin tietää ennen risteilyä, jos olisi tarkoitus tehdä sellainen reissu, että hajaannutaan, kun oletuksena pidän sitä, että ollaan yhdessä laivalla (ja toki Tukholmassakin). 

Menisitkö itse yksin syömään?

onko luetunymmärtämisessä vaikeuksia...?

Ei ole. Halusin tietää menisikö KOMMENTIN KIRJOITTAJA ITSE syömään yksin, jos ennen risteilyä saisi tietää tuollaisesta järjestelystä. Tai ylipäänsä lähtisikö koko risteilylle.

En pidä siitä, että pilkataan.

Vierailija
53/117 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on jo marraskuun puolestävälistä. Olin itsekin yllättynyt :) Onhan 40 euroa tietysti aika paljon, mutta tosi paljon kaikkia herkkuja ja etenkin jälkiruokia :)

40 euroa ei oikeastaan ole kovin paljon, kun ottaa huomioon että sillä rahalla saa kuitenkin alku-, pää- ja jälkiruuat sekä viinit. Jos vertaat, minkä verran sama setti maksaisi yksittäin tilattuna, pulittaisit luultavasti paljon enemmän, ja itse asiassa buffetin valikoima huomioonottaen paljon vähemmästä.

Vierailija
54/117 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 euroa ei oikeastaan ole kovin paljon, kun ottaa huomioon että sillä rahalla saa kuitenkin alku-, pää- ja jälkiruuat sekä viinit. Jos vertaat, minkä verran sama setti maksaisi yksittäin tilattuna, pulittaisit luultavasti paljon enemmän, ja itse asiassa buffetin valikoima huomioonottaen paljon vähemmästä.

Hyvä buffet varmasti on. Katoin jo etukäteen, että jälkiruoissa jäätelöä, kakkuja, moussea, pipareita, joulutorttuja... :)

Ja on niitä kalliimpiakin buffetteja. Esim. Islannissa joulubuffetista saa maksaa euroissa yli kuusikymppiä ja se on halvimmillaan.

Vierailija
55/117 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma tässä on myös se, että varaus on kaverini nimissä eli vain hän voi varata buffetin minulle. Lasku tulisi siis hänen sähköpostiosoitteeseensa ja joutuisin pyytämään häneltä tiedot laskusta. Meneekö liian monimutkaiseksi?

Vierailija
56/117 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on pahaksi mennyt läheisriippuvaisuus, jos jo sellaisen yksinkertaisen perustoiminnon kuin syömisen suhteen yksin pärjääminen askarruttaa.

Vierailija
57/117 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma tässä on myös se, että varaus on kaverini nimissä eli vain hän voi varata buffetin minulle. Lasku tulisi siis hänen sähköpostiosoitteeseensa ja joutuisin pyytämään häneltä tiedot laskusta. Meneekö liian monimutkaiseksi?

Jos kaverin mielestä on liian monimutkaista varata sinulle buffet, maksaa lasku ja pyytää sinua siirtämään ao. summa hänen tililleen, kannattaa vakavasti harkita koko reissun jättämistä väliin.

Vierailija
58/117 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun kerran on joku yksinäinen ruokailija aseteltu meidän isomman seurueen pöytään. Jos oot kovasti sosiaalinen, niin saatat saada uusia ystäviäkin.

Voi apua, ihan painajainen olisi omalla kohdallani. Söisin kamalan nopeaa ja varmasti liian vähänkin, että pääsisin äkkiä pois pöydästä.

Vierailija
59/117 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän, koska et saa omaa pöytää kun siellä ei ole yksinäislle pöytiä vaan vain suuria, joten joudut tuntemattomien kanssa.

Vierailija
60/117 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oot sitä mieltä, että haluat syödä buffetissa, sitten sinne. jos taas ei niin väliä, niin sitten syöt muualla. 

syön itse usein yksin, ja jännää, että tämä on joillekin täysin extremeä :)