Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkumiehelle pikkusisarus toiveena

07.11.2019 |

Täällä kuumeillaan toukokuussa - 19 syntyneelle minimiehelle pikkusisarusta ja nyt ollaan ihan kysymysmerkkinä mun kierron kanssa.
Synnytyksen jälkeen kuukautiset palasi heinäkuussa ja kierto jatkui minulle normaalina 28 vrk, kuten on 3 aikaisemmankin synnytyksen jälkeen käynyt.
Nyt pari viimeistä kiertoa olleet kovin kummalliset. Ensin oli kierto 25 päivää ja nyt viimeisin venyi 31 päivään.

Kuukautisten jälkeen kp 8 bongailin limoja muutaman päivän, sitten iski kuivempi kausi ja nyt hölähtelee maitomaista valkovuotoa reilustikin. Voisiko siis olla että ovulaatio olisikin ollut jo noin varhain (periaatteessa ihan ajallaan jos kierto olisi ollut sen 28 päivää)?

Voisiko siis hiljaa mielessään toivoa että raskautuminen olisi hyvinkin mahdollista? Heti kuukautisten loputtua on ollut aktiivista aikaa vällyjen välissä, eli yrittämisen puutetta ei ainakaan ole

Kommentit (51)

41/51 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä meidän vauvamatkaan...

Tänään rv29+3 ja toissayöstä lähtien olen ollut osastolla kun la-su yönä meni vedet ja verenvuoto alkoi.

Tilanne nyt vuotojen osalta rauhoittunut levossa, mutta osastolla on oltava ainakin keskiviikkoon ab-tipassa ja seurannassa.

Vauvalla kaikki hyvin, hän on virkeä häärääjä ja sykkeet pysyy tasaisina.

Nyt vain koetetaan pientä kasvatella päivä kerrallaan vielä tuolla kohdussa. Tavoite olisi päästä sinne rv32+, ihanne jos rv 35 päästäisiin. Täysiaikaista vauvaa tästä ei joka tapauksessa tule, istukka peittää kohdunsuuta, joten sektio on todennäköisin synnytystapa...lääkäri arvioi ettei ehdi enää nousta ylemmäksi.

Tilanteesta huolimatta kuitenkin luottavainen mieli tulevaan

42/51 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu! Oijoi.....onneksi olette hyvässä hoidossa siellä🙏💕💕💕💕

Onneksi raskaus on jo noin pitkällä, että uskoisin, ettei pienokaisella ole hätää❤💕💕💕💕

Paljon voimia sinne teille kohti sektiota❤💕💕💕

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/51 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu, miten sairaalassa menee?

Paljon tsemppiä sinne ja muistahan levätä🤗👍💕💕💕

Täällä kohti ovista kp15/29 ja tosiaan jännätään tätä yrittämisen aloittamista, kun taukoa vuosi takana.

Hyvää odotuksen jatkoa👍❤💕💕💕

Tähtitaivas☆

44/51 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kotiseurantaan viime keskiviikkona ja nyt mittailen päivittäin kotona tulehdusarvoja ja otan käyrää vauvasta kotiin saaduilla laitteilla.

Tilanne nyt vakaa, ei vuotoja tai lapsiveden tihuttelua. Mutta levon kannalta on otettava. Torstaina lääkäriaika synnärille, ja näitä kontrolleja nyt ilmeisesti ainakin viikottain tilanteen kontrolloimiseksi

45/51 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu, oijoi....voihan sitä olla tilanteita, huhh😮

Mä täällä toivon, että kaikki menee hyvin ja tosi hyvä, että pääsitte kotiin jatkamaan odotusta❤💕💕💕

Muista levätä paljon, toivottavasti saat apuja taaperon kanssa jostain..

Tähtitaivas☆

46/51 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäremme syntyi aamulla kiireellisellä sektiolla rv 34+4 kun aloin kotona vuotamaan verta todella runsaasti.

Tytöllä painoa 2245g ja pituutta 45.5cm. Vointi hyvä, mutta on yön yli seurannassa teho-osastolla kun hengittäminen ajoittain pinnallista ja hiilidioksidi pitoisuus oli korkeahko. Ei kuitenkaan tarvitse lisähappea. Ensimmäiset maitotilkat sain lypsettyä vauvalle ja pääsin jo jalkeillekon illan aikana.

Kaikki siis hyvin ❤️

47/51 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu! Oi onnea!❤❤❤

Hyvät mitat lapsella...onko pieni nyt siis hetken keskoskaapissa?

Aivan ihanaa, että kaikki on koettelemuksista huolimatta hyvin❤❤❤

Ois ihana saada tänne kuva pienestä😘💕💕💕💕

Hyvää toipumista ja onnea uudesta perheenjäsenestä koko perheelle🙏💕💕💕💕

T. Tähti☆

Tähtitaivas☆

48/51 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaas Marraskuu,

mulla vauvakuume leimahti taas liekkeihin, kun luin sinun hyvät uutiset😘💕💕💕....

Ovis ois varmaan tänään, mutta ehdin jo melkein nakata rukkaset tiskiin, kun jostain hiipi ajatus, että enää ei voi onnistua ja kaikki rimpuilu on turhaa....tuli pelko, että voiko 48-v. enää saada terveen lapsen ja onnistuuko raskaus ja synnytys yhtä helposti, kun 43-v. ...

Nämä ajatukset vaan jysähti jostain, mutta tähän kohtaan loit nyt valoa mulle tunnelin päähän❤💕💕💕

Tähtitaivas☆

49/51 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei joutunut keskoskaappiin, oli vuorokauden ylipainehoidossa. Tehohoidosta siirtyi perjantaina vastasyntyneiden osastolle kun vauva ei jaksa juurikaan itse vielä syödä, eli maidot menee nenä-mahaletkulla.

Minä kotiuduin torstaina, mutta luonnollisesti olen vauvan luona vierihoitamassa ja tissiä tarjoamassa sekä lypsämässä maitoja hänelle.

Vauvan kotiutumisesta ei osata mitään arviota antaa, mutta päivä kerrallaan mennään eteenpäin

50/51 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu, miten vauvan kanssa menee?👍

Tähtitaivas☆

51/51 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Meillä menee oikein hyvin.

Vauva pääsi sairaalasta kotiin viikko sitten maanantaina ja kotona elo on sujunut mallikkaasti. Paino nousee pienellä hyvin ja sitä nyt seurataankin viikottain neuvolassa ja lisäksi on kontrollikäyntejä sairaalaan kun verikokeilla seurataan etenkin verikaasuja.

Onhan tämä alku pienen keskosen kanssa niin erilainen kuin täysi-ikäisen vauvan kanssa, mutta päivä kerrallaan eteenpäin. Ja onneksi meillä asiat kuitenkin on hyvin, vauvan vointi on vakaa eikä mitään ongelmia ole ilmennyt.