Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luokkaretkirahastoon leivonta, rahankeruu...

Vierailija
06.11.2019 |

Oksennus heti aluksi.
--------------
TAAS!
Luulin jo, ettei enää tarvitse.

Olen ilmoittanut Wilmaan, että en missään tapauksessa enää kustanna selkänahoistani lusmujen vanhempien penikoitten matkoja yhtään minnekään!

----------
Olen leiponut, leiponut toisen, kolmannen ja kahdeksannen kerran.
Olen antanut 20 €/kk luokan tilille.

Oi, apua, kun en ole seissyt myymässä, kun myyjäiset ym. ovat sattuneet työlauantaihin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Vierailija
2/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä tosi epäreilua hommaa. Ymmärrän jos ei ole varaa leipoa tai osaamista niin sitten voisi osallistua edes myyntiin. Huomannut että jotkut vanhemmat osallistuu aina jollakin panoksella ja jotkut ei ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka yh ja neljä lasta ruokittavana, niin ne aineet siihen pullataikinaan tekevät loven budjettiin vaikka maksaisivatkin vain pari euroa. Minä leivon siskoni lasten myyjäisiin. Huono järjestely kaiken kaikkiaan.

Vierailija
4/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka eivät kykene sairauden tai muusta syyst leipomaan tai osallistumaan kuluihin, voisivat sen ilmoittaa.

----------

En minäkään jaksaisi yhtään, mutta helvetillisen yhteisöpaskapaineen vuoksi väkisin suoritan, kun verorahoillani ylläpidetty f---n koululaitos käy kimppuun isoll kädellä.

----------

Maksakaa, v-u, veroja, että pentunne pääsisivät ovea pitemmälle!

ap

Vierailija
5/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikka yh ja neljä lasta ruokittavana, niin ne aineet siihen pullataikinaan tekevät loven budjettiin vaikka maksaisivatkin vain pari euroa. Minä leivon siskoni lasten myyjäisiin. Huono järjestely kaiken kaikkiaan.

Hyvä, kun leivot, ettei sisaresi tavitse.

Olisipa mullakin tuollainen sisar.

ap

Vierailija
6/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
7/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on helvetin tärkeä asia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Luulisi koskevan kaikkia kouluikäisten vanhempia.

Ihan naurettavaa väittää muuta...

...paitsi, jos on se laiska lusmu ja puolustaa hampaat irvessä lusmuuttaan.

ap

Vierailija
8/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen leiponut ja osallistunut vessapaperimyyntiin ja mihin vaan käsketään – en itse osaa organisoida mitään, mutta olen valmis orja, kun joku sanoo mitä pitää tehdä. MUTTA en oikeasti voi käsittää sitä, että perusopetuksen pitäisi olla Suomessa maksuton, silti jo päiväkodissa alkoi rahan kerääminen milloin mihinkin. Ainakin peruskouluaikaan se on oikeasti laitonta. Mutta jo päikyssä oli, että haluattehan, että päästään retkille – olen yh-äiti, en hyvätuloinen, mutta en tietenkään halua, että joku lapsista jäisi ilman retkiä ja leirikouluja. Miten voi olla, että opetus on periaatteessa maksuton, mutta silti on paineet kerätä rahaa, jotta kaikki pääsevät mukaan.

Vierailija
9/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen leiponut ja osallistunut vessapaperimyyntiin ja mihin vaan käsketään – en itse osaa organisoida mitään, mutta olen valmis orja, kun joku sanoo mitä pitää tehdä. MUTTA en oikeasti voi käsittää sitä, että perusopetuksen pitäisi olla Suomessa maksuton, silti jo päiväkodissa alkoi rahan kerääminen milloin mihinkin. Ainakin peruskouluaikaan se on oikeasti laitonta. Mutta jo päikyssä oli, että haluattehan, että päästään retkille – olen yh-äiti, en hyvätuloinen, mutta en tietenkään halua, että joku lapsista jäisi ilman retkiä ja leirikouluja. Miten voi olla, että opetus on periaatteessa maksuton, mutta silti on paineet kerätä rahaa, jotta kaikki pääsevät mukaan.

TÄTÄ juuri yritin -ilmesesti onnistumatta- kysyä ja pitää huonona, että vanhempien on osallistuttava (!!!!), tehtävä (!!!!) ja mahdollisesti myös oltava (!!!), koska muuten ei hyvää seuraa.

Kiitos kirjoituksestasi, ap

Vierailija
10/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää meuhkatko. Leirikoulujen rahankeräykseen osallistuminen on täysin vapaaehtoista! Jos ei jaksa/kiinnosta/ole rahaa, ei tarvitse. Piste. Se on vapaaehtoista toimintaa. Jos rahaa ei saada riittävästi, niin sitten lähdetään päiväreissuun johonkin lähelle tai sitten voi pyytää varakkaampia vanhempia maksamaan enemmän, jotta saadaan budjetti kasaan.

Vierailija
11/11 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja kolmannen kohdalla ymmärsin mikä on helpoin homma eli ilmoittauduin taloudenhoitajaksi. Siihen ei koskaan ole tunkua vaikka oikeasti on ehkä helpoin homma! Ja kukaan ei koskaan odota, että leivon tai myyn jotain kun hoidan jo sitä tiliä. Jos myydään jotain, seuraan tililtä kuka on maksanut, maksamattomat ilmoitan opettajille, jotka sitten yleensä saavat nämä maksamaan. Maksan laskut, laitan kuukausittain tiliotteen opettajille, jotta voivat seurata etten kavalla rahoja. Ja he sitten miettivät rahojen käyttämisen esim. kuinka kallis luokkaretkien tehdään ja kuinka paljon jätetään säästöön leirikoulun varten.

Näin helpolla en ole aikaisemmin päässyt ja lapsi jo viidennellä, enää puolitoista vuotta jäljellä! Miksi en keksinyt tätä jo ensimmäisen kohdalla.