Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö käytettyjä sukkia tai alusvaatteita itse tai lapsellasi?

Vierailija
06.11.2019 |

Eli voitko osta esim kirpparilta toisten vanhoja sukkia ja alusvaatteita. Sitren kiinnostaisi tietää syy miksi tai miksi ei?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh en. Hygienisyys syynä, ei voi tietää edellisen pesutavoista yms.

Vierailija
2/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset alle 150 cm poikien bokserit menee vielä kaupan, sitä suuremmat ei. Itse olen yritänyt myydä naisten täysin käyttämättömiä alushousuja ei käy kauppa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh en. Hygienisyys syynä, ei voi tietää edellisen pesutavoista yms.

Mitä sillon väliä kun puuvillan voi pestä 90 asteessa. Kyllä siinä kuolee jo kaikki pöpöt.

Vastaan, että kyllä voin käyttää ja olen käyttänytkin. Sekä itselläni että lapsellani.

Vierailija
4/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään voisi käyttää käytettyjä alusvaatteita tai olla lentämättä.

T:maailman parantaja hippi

Vierailija
5/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin käyttööni kaikki äitini ehjät sukat hänen kuoltuaan ja siskolta olen saanut rintaliivit joiden kaarituki tökki häntä ikävästi. Lapsella oli vauvana käytettyjä kestovaippoja, ostettiin kaverilta.

Läheisten käytössä olleita, siistejä voisin käyttää, tuntemattomien en. Ajatus ällöttää, vaikka periaatteessa jotkut pari kertaa käytetyt ja hyvin pestyt olisivatkin ok. Mielikuvitus siis estää.

Vierailija
6/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jotenkin vaan ei, ei.

Vierailija
7/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut monet naisten käytetyt alusvaatteet.

Vierailija
8/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No EN, mummoni pakotti aikoinaan käyttämään vaarivainaan villahousuja ja siitä tuli trauma. Hyvä että nykyään pystyn käyttämään uudestaan omia pestyjä alusvaatteitani. Jos en ole 100% varma että kukasn ei ole voinut vaihtaa niitä kerrostalon pesutuvassa niin roskiin menee (ts. vahdin koneen pesua lähistöllä ja kuivaushuonetta en voi käyttää)

Vierailija
9/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi käyttää. Ihmisten ei pitäisi ostaa mitään uutta, jos ei ole ihan viimenen pakko.

Vierailija
10/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myynyt kirpparilla sekä pienten lasten kalsareita että sukkia, ja kaikki on mennyt. Kalsareista olen toki pannut myyntiin vain sellaiset, jotka ovat pysyneet hyvänä, ja ne ovat olleet ihan niitä pienimpiä kokoja. Muut ovat siirtyneet isoveljeltä pikkuveljelle, jos ovat ehjänä säilyneet. Ostan vain Popin sukkia, ja niitä olen myynyt kirpparilla 10 tai 20 sentillä, jos ovat sattuneet kahden lapsen jälkeen olemaan ehjiä – osa on! Voisin ostaa käytettynä, mutta ei ole tullut koskaan vastaan.

Vierailija
11/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voisin. Oon ehkä rintsikoita nuorena ostanutkin, ja jotain vauvan sukkia. Mutta eipä niitä juuri tule vastaan. Sisarusten/sormusten kesken on pikkulasten pikkarit kiertäneet kasvun myötä, ja esim. päiväkotiin on pyynnöstä viety pieneksi jääneitä yhteiseen varastoon, kun pissavahinkoja sattuu enemmän kuin vanhemmat tuo vaihtovaatetta.

Vierailija
12/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta ostan kyllä sukkia lapselle.

.esikoiselle ostin myös alushousuja. Nykyään niitä ei näy myynnissä. Arvelen, nykyään alushousut valmistetaan niin heikosta materiaalista, että niistä ei riitä myytävää kirpparille asti.

Tiina

P.s. jostakin syystä en pysty käyttämään anoppivainaan sukkahousuja. Hän oli hamstrannut niitä laatikollisen vintille. Kuului luultavasti hänen työasuihinsa, joissa piti näyttää siistiltä. Mutta en vaan pysty. Jotakin villapaitaa ym häneltä jäänyttä olen käyttänyt.

Vierailija
13/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille saatiin kierrätysvaatteita (myös alusv ja uikkareita) serkuilta ja kavereilta, ne oli ok. Isompina ne käytti sukkansa ja pöksynsä silpuksi, kuten minäkin omani. Rintaliivini laitan UFFin lootaan, jos muuten hyvät paitsi ympärysmitta venynyt. Mutta en mitään rähjäisiä tietenkään.

Vierailija
14/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat ainoita vaatekappaleita, joita en osta kirpputorilta! Epähygieenistä ja jotenkin kieroutunutta olisi ostaa 🤢

Kalsareita ja sukkia saa halvalla esim; Tokmannilta. Kyllä se raja johonkin pitää vetää.

Vierailija
15/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat ainoita vaatekappaleita, joita en osta kirpputorilta! Epähygieenistä ja jotenkin kieroutunutta olisi ostaa 🤢

Kalsareita ja sukkia saa halvalla esim; Tokmannilta. Kyllä se raja johonkin pitää vetää.

Miksi pitää vetää raja?

Vierailija
16/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. Kaiken muun ostankin kyllä käytettynä.

Vierailija
17/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös käytössä äitivainaan vanhat sukat ja joitakin alushousujakin, jotka sattui sopimaan! Myös lapsilla on kiertänyt isoveljeltä pikkuveljelle niin sukat kuin kalsaritkin. Muistelen joskus ostaneeni siistit bikinit ainakin kirpparilta. Lapsille olen ostanut myös joskus sukkia ja kalsareitakin.

Vierailija
18/29 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne hyvät vähänkäytetyt kalliitkin sukat ja alushousut pitäisi sinun mielestäsi laittaa?

Vierailija
19/29 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne hyvät vähänkäytetyt kalliitkin sukat ja alushousut pitäisi sinun mielestäsi laittaa?

Roskiin.

Vierailija
20/29 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie rikkinäiset sukkahousut kipparille myyntiin. Niillekin löytyy ostaja, kierrätystä parhaimmillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan