Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epätavallisen kaunis lapsi, miten edetä mahdollisen mallin uran kanssa?

Vierailija
06.11.2019 |

Lapselle on aina painotettu koulun tärkeyttä ja itsensä kehittämistä, joten hän ymmärtää sen oikein hyvin, mutta pienestä asti hän on saanut huomiota ulkonäkönsä vuoksi ja mietimmekin nyt että voisi olla muutaman vuoden sisällä aika yrittää mihin sillä voisi päästä. Siksipä kyselenkin neuvoja muilta, jotka ovat käyneet saman läpi. Kannattaako lapsen/teinin mallin ura?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelonen, haluaisitko kertoa enemmän sun kokemuksista? Miten kaikki sai alkunsa, minkä ikäinen olit? Mitä kaikkea olet ehtinyt tehdä ja jatkatko edelleen? Ilmeisesti olet aikuinen nyt?

Olin ihan taaperoikäinen, kun mun äiti lähipiirin kannustamana tarjosi mua lapsimalliksi. Koska näytin tosi söpöltä ja mulla oli tuuheat ja kiharat hiukset, juttu otti heti tuulta allensa. Minkäänlaisia traumoja mulle ei ole noilta ajoilta jäänyt, vaan kaikki oli ikäänkuin hauskaa leikkiä. Yksityiskohdat ovat toki pyyhkiytyneet mun mielestä, enkä tahdo kertoa liian tarkasti, ettei mua tunnistettaisi. Nykyään olen erään eurooppalaisen mallitoimiston listoilla. Töitä tulee epäsäännöllisen säännöllisesti. Joskus olen miltei jatkuvasti menossa, toisinaan saattaa kulua jopa kuukausi, ettei mitään ole tarjolla. Eihän tätä tietenkään loputtomiin jatku, mutta olisin tyhmä, ellen hyödyntäisi ulkonäköäni. Ja olen tosiaan hieman yli 20-vuotias. Toivotan sulle ja sun lapselle onnea ja menestystä, mikäli siis olit Ap:)

Kiitos, kysyjä oli tosiaan ap, unohdin vaan mainita. Kaikkea hyvää myös sinulle jatkossa. Olisiko mitään erityistä neuvoa, jonka haluaisit antaa? Tai toivonut että sulle olisi annettu?

Ap

Vierailija
42/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mitenkään rasistinen mutta mielestäni on vähän erikoista että suomalaisella Gugguulla on niin paljon ulkomaalaisia malleinaan että suomalaisen näköisiä lapsia ei ole enää juurikaan. Kiva että käyttää kiinalaisia, mustia, jne mutta mihin on kadonneet ihan suomalaiset mallilapset?

Lastenvaatteet ovat usein värikkäitä, ja värikkäät vaatteet näyttävät paremmilta, kun mallissakin on pikkuisen väriä.

Tavallinen suomalaislapsi on aika vaalea kulmakarvoja myöten, joten kasvot hukkuvat kuvissa.

Kyllä vaaleat suomalaislapsetkin näyttävät hyviltä. Epäilen, että kuvauspalkkiot ovat korkeampia vaaleilla suomalaisen näköisillä lapsilla. Usein valokuvaajat käyttävät omia lapsiaan malleina juurikin sen takia, kun säästävät kustannuksissa.

Uutinen: valokuvaaja ei maksa mallin palkkiota.

Ehe, mainostoimisto tai tilaaja maksaa suoraan mallinpalkkion.  Usein valokuvaaja saattaa etsiä sopivia malleja. Tilaajahan siinä suoraan säästää, jos saa halvalla värvättyä mallit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etnisen näköiset saavat töitä. Katsokaa vaikka mainoksia.

Joo ja tätähän ei saa sanoa ääneen. Hitto, että ärsyttää kun ensinnäkin kaikki on nykyään vaan "netissä" ja koitat omalle lapselle valita sopivia värisävyjä vaatteista niin hitto missään ei oo perus maantienvaaleahiuksisen lapsimallin päällä.

Sama ongelma ylipainoisilla. Melkein kaikki mallit ovat hoikkia, ja silti ylipainoisten pitää koettaa löytää vartalolleen sopivia vaatteita.

Mutta ymmärrän kyllä, että malleiksi haetaan mieluiten sellaisia, jotka saavat vaatteet näyttämään hyviltä.

Vierailija
44/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mitenkään rasistinen mutta mielestäni on vähän erikoista että suomalaisella Gugguulla on niin paljon ulkomaalaisia malleinaan että suomalaisen näköisiä lapsia ei ole enää juurikaan. Kiva että käyttää kiinalaisia, mustia, jne mutta mihin on kadonneet ihan suomalaiset mallilapset?

Lastenvaatteet ovat usein värikkäitä, ja värikkäät vaatteet näyttävät paremmilta, kun mallissakin on pikkuisen väriä.

Tavallinen suomalaislapsi on aika vaalea kulmakarvoja myöten, joten kasvot hukkuvat kuvissa.

No ainakin näin syksyllä/talvella vaatteet on usein murrettuja sävyjä. Siinä sitten ylivaloitetaan kuvat, ettei malli näytä ihan harmaalta. Onko sekään sitten ostajan etu kun kuvattu vaate on kuvassa ihan väärän värinen.

Vierailija
45/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ap pyytäisin mahdollisimman monelta alalla olevalta, tai olleelta, kokemuksia. Ehdottomasti antaisin lapselle tilaisuuden - mutta ei mitä tahansa! "Pienimuotoiseen" tähtääminen ei ole mikään tavoite... Pyri siihen, mitä lapsesi mielestäsi ansaitsee. Älä suotta kiusaa häntä turhalla vaatimattomuudella. Hauskempi on tavoitella jotain, mihin todella uskoo!

Vierailija
46/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse vain äidistä ja mummosta, kuten jo sanoin, lapsi on jo pienempänä tehnyt pienimuotoisesti mallintöitä. Hänellä on myös harrastuksia, kun joku oli siitä huolissaan.

Ap

No jos on jo tehnyt mallintöitä, niin teillähän pitäisi olla kanavat auki, typerys.

Ei nyt porvoon malli taida ketään kiinostaa.

Vierailija
47/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne suomalaiset on vaan niin rumia.

Niitä on vaikeampi saada kuviin. Tiedän tämän, kun minua pyydettiin metsästämään malleja ostarilta. Kieltäydyin. Ulkomaalaisen näköisiä olisi tulossa kuviin pilvin pimein. Suomalaisia on vaikeampi saada, haluavat rahaa. Sama koskee varmaan lapsiakin. Ulkkikset tunkevat lapsiaan puoli-ilmaiseksi kuviin.

Puhut pötyä! Katso tv-mainoksia niin näet, että niissä on etnisiä lapsia ja aikuisia mainoksissa. Samoin on monessa suomalaisessa sarjassa joku muu kuin kantasuomalainen. Esim. Salkkarit ja Syke.

Suomalaiseen mainontaan halutaan kuitenkin perinteisiä suomalaisen näköisiä vaaleita ihmisiä.

Vierailija
48/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelonen, haluaisitko kertoa enemmän sun kokemuksista? Miten kaikki sai alkunsa, minkä ikäinen olit? Mitä kaikkea olet ehtinyt tehdä ja jatkatko edelleen? Ilmeisesti olet aikuinen nyt?

Olin ihan taaperoikäinen, kun mun äiti lähipiirin kannustamana tarjosi mua lapsimalliksi. Koska näytin tosi söpöltä ja mulla oli tuuheat ja kiharat hiukset, juttu otti heti tuulta allensa. Minkäänlaisia traumoja mulle ei ole noilta ajoilta jäänyt, vaan kaikki oli ikäänkuin hauskaa leikkiä. Yksityiskohdat ovat toki pyyhkiytyneet mun mielestä, enkä tahdo kertoa liian tarkasti, ettei mua tunnistettaisi. Nykyään olen erään eurooppalaisen mallitoimiston listoilla. Töitä tulee epäsäännöllisen säännöllisesti. Joskus olen miltei jatkuvasti menossa, toisinaan saattaa kulua jopa kuukausi, ettei mitään ole tarjolla. Eihän tätä tietenkään loputtomiin jatku, mutta olisin tyhmä, ellen hyödyntäisi ulkonäköäni. Ja olen tosiaan hieman yli 20-vuotias. Toivotan sulle ja sun lapselle onnea ja menestystä, mikäli siis olit Ap:)

Kiitos, kysyjä oli tosiaan ap, unohdin vaan mainita. Kaikkea hyvää myös sinulle jatkossa. Olisiko mitään erityistä neuvoa, jonka haluaisit antaa? Tai toivonut että sulle olisi annettu?

Ap

Oletko sä AP kysynyt lapseltasi ikinä, mitä hän haluaa? Haluaako hän edes tuota mitä SINÄ hänellä haluat? En halua aiheuttaa pettymystä, mutta lapsena saa helposti kehuja ulkonäöstään. On usein puhdas iho, paksut tuuheat hiukset, suuret silmät ja monesti se lapsen viattomuus joka paistaa olemuksesta ja vilpittömästä hymystä. Noilla kriteereillä aika moni lapsi tekisi myöhemmin mallintöitä.

Harva myöskään todella elättää itseään tuolla työllä ja se on rankkaa. Suosittelen katsomaan vaikkapa YouTubesta joidenkin nuorten naisten videoita siitä, kuinka he ovat kokeilleet mallin töitä ja kuinka rankka ja raadollinen se maailma on. Pahimmillaan se tuhoaa itsetunnon jo hyvin nuorella iällä, sillä siellä maailmassa olet helposti liikaa sitä tai liian vähän tätä. Saatat uskoa olevasi sopivan kokoinen, mutta siinä maailmassa liian iso. Ja niin edelleen.

Vierailija
49/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin teininä komea poika äitini mielestä. Yksin edelleen.

M55

Vierailija
50/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko sä AP kysynyt lapseltasi ikinä, mitä hän haluaa? Haluaako hän edes tuota mitä SINÄ hänellä haluat? En halua aiheuttaa pettymystä, mutta lapsena saa helposti kehuja ulkonäöstään. On usein puhdas iho, paksut tuuheat hiukset, suuret silmät ja monesti se lapsen viattomuus joka paistaa olemuksesta ja vilpittömästä hymystä. Noilla kriteereillä aika moni lapsi tekisi myöhemmin mallintöitä.

Harva myöskään todella elättää itseään tuolla työllä ja se on rankkaa. Suosittelen katsomaan vaikkapa YouTubesta joidenkin nuorten naisten videoita siitä, kuinka he ovat kokeilleet mallin töitä ja kuinka rankka ja raadollinen se maailma on. Pahimmillaan se tuhoaa itsetunnon jo hyvin nuorella iällä, sillä siellä maailmassa olet helposti liikaa sitä tai liian vähän tätä. Saatat uskoa olevasi sopivan kokoinen, mutta siinä maailmassa liian iso. Ja niin edelleen.

Lisään vielä, että tuossa maailmassa syömishäiriöt kukoistavat. Kukaan tuskin haluaa sellaista hlvettiä lapselleen. Mallimaailmassa saat hyvin nuorella iällä kuulla hyvin rankalla kädellä arvostelua ulkonäöstäsi, siellä ei todellakaan tunneta armoa. Asiat sanotaan suoraan ja hyvin julmastikin yhtään säästelemättä. Olen itse sairastanut anoreksiaa nyt 10 vuotta ja en osaa edes sanoa kuinka monella eri tavalla tämä on pilannut elämäni näiden vuosien aikana.

Vierailija
51/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen kysynyt tietenkin ja kaikkeni teen sen eteen, että hänen unelmansa toteutuisivat.

Ap

Vierailija
52/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei taida olla oikein muita legitiimejä toimistoja, kuin Paparazzi ja Brand, eli sitten kun tulee teini-ikään niin, noihin vain näytille. Ei tarvitse olla valmiina mitään kuvia tai kansioita, jos tunnistavat potentiaalin, niin ottavat kyllä listoille ja sitä kautta sitten myös maailmalle.

Lapsimallien toimistoista en osaa sanoa, jonkun aikaa sitten oli lehdessä juttua niistä Raisiolaisista sisaruksista, jotka ovat lapsimalleja... luultavasti ovat jonkun ulkomaisen toimiston listoilla, koska sitä kautta löytyy enemmän töitä.

Vierailija
53/54 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei taida olla oikein muita legitiimejä toimistoja, kuin Paparazzi ja Brand, eli sitten kun tulee teini-ikään niin, noihin vain näytille. Ei tarvitse olla valmiina mitään kuvia tai kansioita, jos tunnistavat potentiaalin, niin ottavat kyllä listoille ja sitä kautta sitten myös maailmalle.

Lapsimallien toimistoista en osaa sanoa, jonkun aikaa sitten oli lehdessä juttua niistä Raisiolaisista sisaruksista, jotka ovat lapsimalleja... luultavasti ovat jonkun ulkomaisen toimiston listoilla, koska sitä kautta löytyy enemmän töitä.

Kiitos tästä, teini-ikään tässä varmaankin odotellaan. Lapseni on muuten paljon tuon tummemman siskon näköinen noista raisiolaisista siskoista. Tummempi vain.

Ap

Vierailija
54/54 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Studio Eliteä kannattaa varoa, siitä on ihmisillä paljon huonoja kokemuksia.