Te muut "laihat läskit", oletteko saaneet vyötärän jotenkin oikeasti laihaksi?
Olen näennäisesti hoikka mutta ylimääräistä läskiä on itse asiassa vaikka kuinka paljon, erityisesti vyötäröllä. Oletteko onnistuneet jotenkin saamaan itsenne oikeasti hoikkaan kuntoon? Minkälaisen rääkin se vaatii?
Kommentit (19)
riippuu varmasti enemmän kropan mallista. Jos on luonnostaan mallia suora pötkylä (niinkuin minä), niin ei saa ampiaisvyötäröä :/ joskus keikkuessani selkeästi syömishäiriössä (painoin 45 kg, pituutta 167 cm) sain vyötärön 61 senttiin, ja that's it. Lantio 84 cm, joten olen aika suora. Jollainhan voi olla vyötärö-lantio -suhde esim. vyötärö 60 cm, lantio 90 cm -->tiimalasi.
Nyt on vyötärö n. 65 cm ja miettinyt, että hulavannetta vois alkaa koittaa pyörittää...
Kiinteytystä ja lihasta kunnon salirääkillä.
Ei auta mikään salirääkki paikallisesti. Keto-ruokavalio auttaa, mutta kuka jaksaa sitäkään ihan koko ajan.
Coolsculpting eli sama kuin CryoLipo on ainoa mikä oikeasti auttaa. Eikä maksa edes kauheasti.
Vaatii Kunnon tehotreeniä 7 kertaa viikossa. ” laihaläski” on oksettavin termi mitä on keksitty. Se tarkoittaa, ettet ole koskaan hyvä, sillä kaikki jotka eivät omista elämäänsä fitnekselle, ovat ” laihaläskejä”.
Lankutusta ja muita keskivartalon treenejä, näillä onnistut, niin ja lisäksi katsot mitä suuhus laitat ja milloin. Älä syö 18.00 jälkeen mitään.
Hiilariniukka dieetti. Aika rankka vaan, kun liikkuva hiilareita tarvitsee. Oon 160 cm, 55 kg, vyötärö 70, lantio 85 ja rinnanympärys 85. Haluaisin myös vyötäröltä pois. Mutta on tosi vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Lankutusta ja muita keskivartalon treenejä, näillä onnistut, niin ja lisäksi katsot mitä suuhus laitat ja milloin. Älä syö 18.00 jälkeen mitään.
Lähteekö läski paikallisesti? Keskivartalolle treenillä saa lihaksia, mutta jos ei paino samalla putoa, niin ei kai se vyötärö siitä kapene?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö läski paikallisesti? Keskivartalolle treenillä saa lihaksia, mutta jos ei paino samalla putoa, niin ei kai se vyötärö siitä kapene?
Niin tuo Helsingin yliopiston hulavannetutkimus antaa ymmärtää. Senttejä lähti vyötäröltä vaikkei laihtumista tapahtunut.
Oletko varma, että se on läskiä eikä turvotusta? Esim. sokeri ja maito voivat turvottaa. Itselläni sokeri on pahin turvottaja.
Tässäpä nykymaailmassa ehkä jopa kiukkua aiheuttava näkemys: minusta "laihaläski" on törkeän huono termi jonka haluan pyyhkiä maailman pinnalta ja tuoda tilalle termin "salihullu". Jos ihminen on hoikka, hän on hoikka. On olemassa "salihulluja" ihmisiä jotka haluavat tuomita koko muun ihmiskunnan läpeensä pasxoiksi, mutta... no, he elävät omassa kuplassaan. Jos sinulla on hyvä olo, pohdi onko mitään syytä muuttaa kehoasi. Jos sinulla on huono olo, pohdi ihan kunnolla johtuuko se sisäisestä vai ulkoisesta kritiikistä, eli siitä millainen olo sinulla on nahoissasi jos keskityt olemaan oma itsesi, vai esim. jonkun maanisesti saliharjoitteluun suhteutuvan tökeröistä lausunnoista.
Taannoin tv:ssäkin esitettiin ohjelmaa jossa hormoneja käyttävä kehonrakentaja solvasi ihan tavallisia ihmisiä tökeröllä tavalla... Hänestä ei ainakaan syntynyt kuvaa tasapainoisesta ja elämäänsä onnellisesta ihmisestä.
Ei auttanut itsellä mikään muu kuin paastoaminen. Sikspäkki tuli esille mutta mielenterveys kärsi 48-72h paastoista joiden jälkeen söin parituhatta kcal ja paastosin uudelleen. Oli vaikeuksia nukahtaa. Oli koko ajan ruoka mielessä. Ei voinut keskittyä mihinkään.
En suosittele, ei ollut litteän vatsan arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla lähti ja iltasyöpöttelyn lopetus kyllä pudotti painoakin. Syvät vatsalihakset vetää korsettia kasaan ja oikeasti kaventaa vyötäröä.
Se vyötärön esiin tulemimen riippuu kai paljolti geeneistä. Mulla itsellä vyötärö on nyt n. 60cm, lantionympärys muistaakseni 90cm ja rinnanympärys 85. Pituutta 158 ja painoa 49.
Mulla kapea vyötärö ja erottuvat vatsalihakset (mutta silti löllöt kädet ja reidet!) tulevat helposti sillä, että elän pitkähköjä pätkiä hyvin pienellä kalorimäärällä. Puhutaan siis 1000kcal tai alle. Jos sitä vyötäröä ei luonnostaan ole, niin joitain vinkkejä sen saamiseen on:
ÄLÄ treenaa vatsalihaksia usein. Jonkin verran kannattaa, mutta ei usein eikä varsinkaan painojen kanssa, koska se vain leventää vyötäröä.
Pääasiallinen vatsalihastreeni kannattaa olla ns. ”vakuumi”. Etsi youtubesta vacuum ab excercise, siellä on hyvin selitetty miksi se toimii ja miten se tehdään.
Waist trainerin säännöllinen käyttö auttaa muovaamaan kapeamman vyötärön. Eli siis korsetti. Toimii muuten ihan oikeasti.
Ja sitten tietenkin se kalorivaje ja vähäsuolainen ruokavalio.
Ei vaadi rääkkiä mutta siisti ruokavalio ja kuntosali 3 kertaa viikossa niin sillä homma hoituu puolessa vuodessa.
Sauvakävely ja ketogeeninen ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
ARGH, miten näin virheellistä tietoa voi vielä joku näinä netin aikoina jakaa.
Keskity isoihin lihaksiin esim. pakarat ja reidet. KK eli kyykyt ja kävely. Ja toisiaan osta ne kävelysauvat.
Miten voi olla "laihaläski" jos on selkeästi rasvaa vyötäröllä?
En käy salilla ja vyötäröni on 58 cm. Terveellinen ruokavalio, paljon hyötyliikuntaa ja joogaa riittää itselleni. Salillakävijöiden mielestä olen varmaan laihaläski kun en kasvata massaa. Vatsalihakset kyllä näkyvät kun rasvakerrosta ei ole mutta en tavoittele mitään six-pack lookia.
Paastoaminen ja keto-ruokavalio auttavat myös mutta itse harrastan näitä vain "kuureittain" muuten olen paleo-vegaani. (Keto-dieetti vegaanisena myös)
En syö viljoja, perunaa tai sokeria. Olen myös absolutisti.
N24
Minua myös kiinnostaa!