Epätavallisen kaunis lapsi, miten edetä mahdollisen mallin uran kanssa?
Lapselle on aina painotettu koulun tärkeyttä ja itsensä kehittämistä, joten hän ymmärtää sen oikein hyvin, mutta pienestä asti hän on saanut huomiota ulkonäkönsä vuoksi ja mietimmekin nyt että voisi olla muutaman vuoden sisällä aika yrittää mihin sillä voisi päästä. Siksipä kyselenkin neuvoja muilta, jotka ovat käyneet saman läpi. Kannattaako lapsen/teinin mallin ura?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Äidin mielestä oma lapsi on aina poikkeuksellisen kaunis Ja taitava. Tosiasiassa voi olla mikä tahansa rupikonna...
Onhan se aivan mahtavaa, jos näkee omat lapsensa maailman kauneimpina. Jotain suhteellisuuden tajua kuitenkin. Minulla on tuttavapiirissä useampikin tapaus, jotka ovat olleet tyrkyttämässä lastaan malliksi.
Mitä hyvää siinä on lapsen kannalta? Minusta se on melkein lapsen myymistä. Antaa lapsen olla lapsi ja elää rauhassa lapsuuttaan.
Jos rahkeita mallintöihin riittää ja nuorella on halua, ehtii sitä myöhemminkin.
Mallin ei tarvitse olla kaunis, vaan persoonallisen näköinen.
Erikoisen näköiset ja sopusuhtaiset pääsevät kyllä malliksi, jos muutkin kriteerit täyttyy.
Mallin työ on rankkaa, ei todellakaan kadehdittavaa, vaan täyttä työtä.
En ole mitenkään rasistinen mutta mielestäni on vähän erikoista että suomalaisella Gugguulla on niin paljon ulkomaalaisia malleinaan että suomalaisen näköisiä lapsia ei ole enää juurikaan. Kiva että käyttää kiinalaisia, mustia, jne mutta mihin on kadonneet ihan suomalaiset mallilapset?
Miksei vanhemmat itse mene malliksi? Jos olette niin kaunista porukkaa. Onhan nykyään seniorimalleja, plusmalleja yms.
Menkää te vanhemmat itse pyllistelemään kameralle.
En muutenkaan ymmärrä tuota mallintöiden ihannointia. Jos pitäisi valita, mielummin olisin kameran takana kuvaamassa kuin kameran edessä.
Intiaanit uskoivat, että kamera varastaa ihmisen sielun.
Vierailija kirjoitti:
En ole mitenkään rasistinen mutta mielestäni on vähän erikoista että suomalaisella Gugguulla on niin paljon ulkomaalaisia malleinaan että suomalaisen näköisiä lapsia ei ole enää juurikaan. Kiva että käyttää kiinalaisia, mustia, jne mutta mihin on kadonneet ihan suomalaiset mallilapset?
Se ei ole mediaseksikästä. On ”pakko” käyttää etnisiä että brändäytyy suvaitsevaiseksi. Siksihän yritysten harjoittelijatkin nykyisin valitaan lähinnä etnisyyden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne suomalaiset on vaan niin rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setämies Vaasasta? Kikkeliskokkelis. Sulla on sun luonto.
Vierailija kirjoitti:
Nelonen, haluaisitko kertoa enemmän sun kokemuksista? Miten kaikki sai alkunsa, minkä ikäinen olit? Mitä kaikkea olet ehtinyt tehdä ja jatkatko edelleen? Ilmeisesti olet aikuinen nyt?
Olin ihan taaperoikäinen, kun mun äiti lähipiirin kannustamana tarjosi mua lapsimalliksi. Koska näytin tosi söpöltä ja mulla oli tuuheat ja kiharat hiukset, juttu otti heti tuulta allensa. Minkäänlaisia traumoja mulle ei ole noilta ajoilta jäänyt, vaan kaikki oli ikäänkuin hauskaa leikkiä. Yksityiskohdat ovat toki pyyhkiytyneet mun mielestä, enkä tahdo kertoa liian tarkasti, ettei mua tunnistettaisi. Nykyään olen erään eurooppalaisen mallitoimiston listoilla. Töitä tulee epäsäännöllisen säännöllisesti. Joskus olen miltei jatkuvasti menossa, toisinaan saattaa kulua jopa kuukausi, ettei mitään ole tarjolla. Eihän tätä tietenkään loputtomiin jatku, mutta olisin tyhmä, ellen hyödyntäisi ulkonäköäni. Ja olen tosiaan hieman yli 20-vuotias. Toivotan sulle ja sun lapselle onnea ja menestystä, mikäli siis olit Ap:)
Vierailija kirjoitti:
Lastenvaatteet ovat usein värikkäitä, ja värikkäät vaatteet näyttävät paremmilta, kun mallissakin on pikkuisen väriä.
Tavallinen suomalaislapsi on aika vaalea kulmakarvoja myöten, joten kasvot hukkuvat kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setämies Vaasasta? Kikkeliskokkelis. Sulla on sun luonto.
Mikä sulla on hätänä?
Tukehdun ihan just nauruun näille kommenteille 😂
Vierailija kirjoitti:
Tukehdun ihan just nauruun näille kommenteille 😂
Ihan rauhassa.
Ei ole kyse vain äidistä ja mummosta, kuten jo sanoin, lapsi on jo pienempänä tehnyt pienimuotoisesti mallintöitä. Hänellä on myös harrastuksia, kun joku oli siitä huolissaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenvaatteet ovat usein värikkäitä, ja värikkäät vaatteet näyttävät paremmilta, kun mallissakin on pikkuisen väriä.
Tavallinen suomalaislapsi on aika vaalea kulmakarvoja myöten, joten kasvot hukkuvat kuvissa.
Kyllä vaaleat suomalaislapsetkin näyttävät hyviltä. Epäilen, että kuvauspalkkiot ovat korkeampia vaaleilla suomalaisen näköisillä lapsilla. Usein valokuvaajat käyttävät omia lapsiaan malleina juurikin sen takia, kun säästävät kustannuksissa.
Uutinen: valokuvaaja ei maksa mallin palkkiota.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse vain äidistä ja mummosta, kuten jo sanoin, lapsi on jo pienempänä tehnyt pienimuotoisesti mallintöitä. Hänellä on myös harrastuksia, kun joku oli siitä huolissaan.
Ap
Oli perähikiän joulujuhlan näytelmässä enkelijonon kärjessä? (Muita tyttöjä ei luokalla ollut.)
Kannattaahan sitä kokeilla. Teettäkää jonkinlainen kuvasarja ja sopikaa tapaaminen mallitoimistoihin, ties mitä se tuo tullessaan, tsemppiä vaan, ettei sitten kaduta, että mitä jos...
Vierailija kirjoitti:
Etnisen näköiset saavat töitä. Katsokaa vaikka mainoksia.
Joo ja tätähän ei saa sanoa ääneen. Hitto, että ärsyttää kun ensinnäkin kaikki on nykyään vaan "netissä" ja koitat omalle lapselle valita sopivia värisävyjä vaatteista niin hitto missään ei oo perus maantienvaaleahiuksisen lapsimallin päällä.
Nyt ei ole kyse lapsen epäonnistumisesta vaan lapsen käyttämisestä vanhempien kunnianhimon välineenä. Miksei voi odottaa siihen, että lapsi on sen ikäinen, että voi itse ilmaista halunsa mallin töihin? Lapsi hyötyy taatusti enemmän, jos käyttää aikaansa leikkiin ja vaikka mukaviin harrastuksiin. Miten olisi musiikki- tai liikuntaharrastus? Jos ap miettisi, mistä lapsi on itse kiinnostunut ja sitten vasta lähtisi tuuppimaan tätä sinne suuntaan.