Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen VASTUSTAA kauppojen yöaukioloa?! 24h on nykyaikaa.

Vierailija
06.11.2019 |

Jokaisen hypermarketin Suomessa pitäisi olla auki 24h. Kolmivuorotyö tulee muutenkin yleistymään tosi nopeaa vauhtia niin on vaan hyvä että vuorotyöläisilläkin on mahdollisuus käydä kaupassa. Vaikka yöaukiolot eivät olisikaan hirveän tuottavia, ne pitäisi kustantaa vähennetyllä henkilökuntamäärällä tai sitten viimeistään tuotteiden hintoja nostamalla. Ei se ole oikein, että yhteiskunnan päivystäjiä syrjitään.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

et varmaan ole tietoinenen että kaupat voivat halutessaan olla kellon ympäri auki.

Vierailija
2/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Rehellisesti. Mutta koska mainitsit tuon tuotteiden hinnannoston, tätäkään ei saisi ääneen sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et varmaan ole tietoinenen että kaupat voivat halutessaan olla kellon ympäri auki.

Olen. Mutta valtaosa hypermarketeista ei ole auki vuorokauden ympäri. Tosi pieni osa itse asiassa on. Tähän pitäisi saada muutos. ap

Vierailija
4/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torikauppias

Vierailija
5/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kolmivuorotyötä. Asuin puolisen vuotta Olarissa 24h Prisman vieressä ja se oli kyllä sellainen luksus arjen helpottaja jota kaipaan suunnattomasti. Stressi väheni kivasti, arki sujui kivasti paremmin.

Vierailija
6/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen argumentiksi sen, että "kylmälaitteet maksaa". Täh? Kyllä ne hyrrää silloinkin, kun kauppa on kiinni! Oikeastaan yöaukiolo ei edes maksa paljoa. Kustannukset koituu lähinnä palkasta, mutta henkilökuntaa tarvitaan tosi vähän.

Vierailija
7/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppoihin olen aina ehtinyt. Sen sijaan Kela, verotoimisto, pankit ja muut instanssit saisivat olla auki niin että töissä käyväkin ehtii joskus asioida.

Vierailija
8/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se ihminen, joka joutuisi olemaan siellä 24h kaupassa töissä.

Vierailija
9/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kauppiaat vielä ymmärtäisivät että myynti ei lisäänny jos ei ole mitään myytävää. Nyt kun kauppaan menee iltakymmenen jälkeen tai sunnuntaina niin hyllyt on tyhjät kuin Neuvostoliitossa aikoinaan. Ei siitä aukioloaikojen pidentämmisestä ole mitään hyötyä jos kukaan ei viitsi täyttää hyllyjä. Tämä nyt on normaalia suomalaista asiakaspalvelua kun on sujuvasti unohdettu että palkan maksaa viime kädessä asiakkaat.

Vierailija
10/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa ihmisiä, jotka haluavat tehdä yötyötä. Monien vuorokausirytmi onkin sellainen. Yötöissä on etujakin kuten vähemmän asiakkaita (melua) ja parempi tuntiliksa. Ei sinne ketään pitäisi pakottaa vaan ottaa niitä, joille työ on ok. ap

Vierailija
11/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minä. En halua yhtesikuntaa joka yhä enemmän jakautuu ja perusuu markkinavoimille. On helppo kannattaa kauppojen yöaukioloa, jollei itse tarvise olla se nollatunti sopparilla kaupassa oleva yksinhuoltaja tai vastaavasssa asemassa oleva, joka jännää, että onko ensi yönä töitä vai ei. Ja jos on, niin miten järjestää lasten hoidon. Ja jos kieläytyy työkeikasta, niin tuleeko enää pyyntöä töihin.  

Vierailija
12/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla niitä pienituloisia.

Vierailija
13/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastustan..teen itse töitä kolmessa vuorossa ja se on perseestä! Väsyttää suurimman osan ajasta..

Vuorotyö, etenkin yötyö, sopii aika harvalle. Silti monen on sitä pakko tehdä, koska palkka pitää jostain saada. Se, että yhä useammalla alalla on pakko vuoroja tehdä on huono juttu, mihinkään ei pääse pakoon :(

Vierailija
14/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sitä suoranaisesti vastusta, mutta ei yhdenkään kaupan minun takia tarvitse olla auki 24/7. En käy koskaan kaupassa aamuaikaisin tai illalla. 

Matkustelen harvoin, mutta kesällä olin Italiassa, Siellä oli useampana päivänä kaupat ja kiskatkin kiinni iltapäivällä. Siihen nähden kaikki valitukset Suomen kauppojen aukioloista tuntuvat hassuilta. 

Vierailija
15/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minä. En halua yhtesikuntaa joka yhä enemmän jakautuu ja perusuu markkinavoimille. On helppo kannattaa kauppojen yöaukioloa, jollei itse tarvise olla se nollatunti sopparilla kaupassa oleva yksinhuoltaja tai vastaavasssa asemassa oleva, joka jännää, että onko ensi yönä töitä vai ei. Ja jos on, niin miten järjestää lasten hoidon. Ja jos kieläytyy työkeikasta, niin tuleeko enää pyyntöä töihin.  

Voi kuule kun palveluammatit brukkaavat olla sellaisia. Ja se on niiden miinus (joidenkin mielestä suuri plussa koska lisät)... Tuolla logiikallahan kaupat eivät saisi olla viikonloppuisinkaan auki, koska silloin täytyy järjestää lapsi vuoropäiväkotiin.

Ei me voida rakentaa yhteiskuntaa sen pohjalta, mitä joku ei halua tehdä. Vaan sen pohjalta, mitä joku haluaa tehdä. ap

Vierailija
16/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella iloinen että aina on joku kunnon kauppa auki aina. Todella tärkeätä sille, jolla on monta asiaa huolehdittavana. Vähentää stressiä ja ei tarvitse turhaan ostaa ruokaa etukäteen.

Vierailija
17/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole keltään pois, että yötyön aiheuttamat ennenaikaiset kuolemat kustannetaan verovaroin.

Vierailija
18/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan on tarkoitus tehdä voittoa. Miksi pitää keinotekoisesti auki ja nostaa hintoja, jos asiakasvirrat ovat päivällä suuremmat? Nostetut hinnat vievät sitten loputkin asiakkaat.

Vierailija
19/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppoihin olen aina ehtinyt. Sen sijaan Kela, verotoimisto, pankit ja muut instanssit saisivat olla auki niin että töissä käyväkin ehtii joskus asioida.

Ne pystyy hoitamaan ruokiksen aikana netissä. Pankkeihin saa varattua ajan virka-ajan ulkopuolelta.

Vierailija
20/52 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kun palveluammatit brukkaavat olla sellaisia. Ja se on niiden miinus (joidenkin mielestä suuri plussa koska lisät)... Tuolla logiikallahan kaupat eivät saisi olla viikonloppuisinkaan auki, koska silloin täytyy järjestää lapsi vuoropäiväkotiin.

Ei me voida rakentaa yhteiskuntaa sen pohjalta, mitä joku ei halua tehdä. Vaan sen pohjalta, mitä joku haluaa tehdä. ap

Ap ilmeisesti on vapaaehtoinen 24h Prisman kassalle 😊 ja ihan kun siltä nykyään kaksvuoroa tekevältä kyseltäisiin, että haluaako se nyt yötöihin.