Keskiviikon "mitä olet syönyt tänään" -ketju! Tuliko syötyä 500 g kasviksia?
Entä mitä muuten laitoit suustasi alas? Oletko tyytyväinen tämän päivän aterioihisi?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Onko joku syönyt klo 19 mennessä kaikki ateriansa? Ihan uteliaisuudesta kyselen, koska itse syön illallisen vasta klo 21 aikoihin.
Mä oon pätkäpaastolla, syön iltaruuan klo 19 ja seuraavaksi syön lounasta. Viikonloppuna saatan syödä vielä tuon jälkeenkin jotain iltapalaa, mutta noin ylipäätään meillä on illallinen klo 19.
Hernekeittoa, pannaripala hillolla ja kermalla, sämpylä voilla, kana-caesarsalaatti (jäävuorisalaatti, kana, kastike, krutongit, juusto), ruisleipäpala paahtopaistisiivulla ja tomaatilla, kanakastiketta riisillä ja wokvihanneksia.
Ehkä just se 500g täyttyi hernekeiton ansiosta, muuten tuli syötyä vihreitä aika köykäisesti.
Ensi-isillä oli alkujaan kasvisravinto ja syömiseen kului täten valtaosa päivää. Sitten lihan myötä vatsat hetkessä täyteen ja ruumiillinen kehitys ja aikaa löytyi jo olojen kehittämiseen ja aurat mahdollisti kaupungit kun ruokaa jo yli oman tarpeen ja kaupankäynti.
Aamupalalla ruisleipää, kinkkua, juustoa, tomaattia, kurkkua, kahvia
Lounas broiler-makaroonilaatikko, lisänä ehkä 100 g salaattia
Välipala puolikas banaani
Illallinen nuudelikeitto, 2 ohutta ruispalaa kinkulla ja kurkulla, kaurajogurttia
Ei tullut kasviksia kun ehkä 150 g (tääkin mulle hyvin). Ja tässä tämän päivän syömiset, en ajatellut tänään enää syödä muuta. Ruokamäärä mielestäni kohtuullinen ja olen tyytyväinen.
Aamiainen: kaksi banaania, klementiini
Lounas: linssikeittoa, klementiini
Illallinen: nyhtökaurasalaattia (salaattia, herneenversoja, marinoitua punasipulia, paprikaa, kurkkua, tomaattia, punajuurihummusta, nyhtökauraa), jälkkäriksi omena
Iltapala: kourallinen pähkinöitä, banaani
Ylittyi puoli kiloa kasviksia. Tämän päivän ruoat ovat aika tyypilliset, olen jättänyt leivän ja puhdistetun sokerin kokonaan pois kuten myös kaikki eläinkunnan tuotteet.
Ei ollut oikein aikaa syödä. Nyt olen kotona , täytyy jotain ottaa, vaikka nälkä on mennyt jo ohi. Vielä on kamalasti asioita hoidettava ja muutama puhelu. Huomenna jatkuu tohina.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku syönyt klo 19 mennessä kaikki ateriansa? Ihan uteliaisuudesta kyselen, koska itse syön illallisen vasta klo 21 aikoihin.
Joo täytyy syödä ennen lasten harrastuksiin kuskaamisia. Tänään n. puoli kuudelta. Iltapalaksi syön yleensä jugurttia tai hedelmiä ja teetä.
Teetä 2 kuppia ja banaani
Paistettua pekonia, sipulia, herkkusieniä ja kiinankaalia lautasellinen
Hernekeittoa lautasellinen
-> taisi tulla 500 g kasviksia. Kai herkkusienet lasketaan kasviksiksi? Ei ollut tänään oikein ruokahalua...
Aamulla kauraleipä ja juuresleipä päällä kurkkua ja juustoa ja teetä. Vielä jogurttia ja mustikoita.
Lounaaksi 2 ruisleipää, 2 kementiiniä ja yosaa.
Päivälliseksi shakshoukaa. Siinä oli paljon kasviksia, ei lihaa. Yhteensä tuli ehkä 400 g kasviksia. Puoleen kiloon saa syödä aika paljon. Paitsi, jos tomaattimurska lasketaan niin ehkä se 500 g.
Aamulla pikanuudelit ja kaksi juustomakkaraleipää. Mitään muuta en ole vielä syönyt. En oikeastaan tunne nälkää töitä tehdessäni.
Aamupalalla 2 palaa leipää leikkeleellä
Lounaalla kanaa ja perunoita + pinaattia
Päivällä maksalaatikkoo puolukkahillolla
+ päivän aikana banaani, omena, kahvia ja vettä
Aamupalaksi limppua kurkulla ja vegejuustolla
Lounaaksi thai curry ja riisiä
välipalaksi 4 mandariinia
Illalliseksi kasvispihvi riisiä ja iso salaatti
Iltapalaksi aion syödä vielä mandariineja kun katson ohjelmia
N30
Aamupäivällä söin pari viipaletta ruislimppua juustolla ja kinkulla. Kohta syön kalaleikettä, muusia ja paistan pannulla pakastevihanneksia oliiviöljyssä. Noista tule helposti se 500g.
Aamulla:
Kahvia maidolla
Pari juustovoileipää
Lounaaksi:
Kukkakaalikeittoa
Viipale ruisleipää
Lasi maitoa
Iltapäivällä:
Mansikoita
Jogurttia
Mysliä
Illalla:
Daim-patukka
Hampurilainen
Ranskalaisia
Coca-cola
Ei tullut puolta kiloa, mutta ehkä puolet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos syön illallisen klo 18-19 välillä, niin eipä sitä sen jälkeen ole tarvetta enää syödä.
Mulla vaihtelee illallisaika klo 18-22 välillä ja arkena pyrin tohon viimeistään klo 19-20 syömiseen sen suhteen.
Viikonloppuisin illallinen tietty joskus 20-00
Jos lasken hedelmät ja marjatkin niin varmasti tuli
Aamiaisessa oli 1/2 banaani ja 50g mustikoita
lounaassa oli 350g kasviksia
päivällisessä oli sipulia ja valkosipulia
Aamupala: Itsetehtyä mehua noin 1,5l (oli menossa omppuja sen verran huonoon kuntoon että päätin surauttaa pois kuleksimasta), mehuun tuli omenoita, vähän inkivääriä, pari porkkanaa ja veriappelsiinia. Kaksi kuppia kahvia kauramaidolla.
Lounas: Paneroituja tofupuikkoja pottumuussilla, noin 100g raastesalaattia, uunivihanneksia 1/3 lautasellista, jälkkäriksi pieni kupillinen vadelma-lakritsipavlovaa.
Välipala: Kourallinen erilaisia pähkinöitä ja manteleita, banaani
Päivällinen: Punasipuli-oliivi-olutpiirakkaa iso pala, keltaisia kirsikkatomaatteja noin 100g, pannulla pyöräytettyä lehtikaalia ja pinaattia, pullollinen inkivääriolutta, jälkkäriksi kahvin kanssa vegaanisia suklaavaahtokarkkeja
Aika peruspv.
Jaa-a, ei varmaan tullut.
Aamupala: kaksi ruisleipää, kinkkua ja oivariinia. Jugurtti. Ja kahvia.
Lounas: salaattia, papuja, savulohta, hiukan kastiketta
Iltapäivällä: pieni kinkkusämpylä (tomaattia ja kurkkua pari palaa) ja kourallinen salmiakkia
Päivällinen: maroonilaatikkoa, ei salaattia. Jälkkäriksi lettu, ohut siivu jäätelöä, desi mustikoita ja vadelmia sekä banaani.
Iltapala: riisivanukaspurkki
Lasketaanko porkkanasämpylä, jos siinä on 40% kasviksia? :D