Sivut

Kommentit (179)

Pöhölökö

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Pöhölökö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaisi vähän siltä, ettei halua lasta ollenkaan, tai sitten vain on ihan pihalla omista haluamisistaan. Suosittelisin asettamaan jonkin aikarajan, jonka sisällä miehen täytyy tehdä päätös haluaako lapsen kanssasi vai ei, ja millä aikataululla. Jos mies ei kykene tekemään päätöstä, voit olettaa ettei mies halua kanssasi lapsia ja tehdä päätöksen suhteen lopettamisesta (ymmärsin, että lapsiasia on sinulle tärkeä).

Uskon, että on todella pihalla. Niin kuin edellä kommentoin, uutta sohvaakin ollaan harkittu jo puoli vuotta, koska miehen pitää olla varma, että päätös on oikea.

Aikaraja on ainakin toistaiseksi on gynekologin neuvo: eli pillerit käyttöön viimeistään maaliskuussa, jos päätetään lasta yrittää vasta myöhemmin. Suhde on sen verran tärkeä, etten kyllä jättämisellä aio uhata. Ainoastaan pillereiden aloittamisella.

-ap

Miksi suhde on sinulle tärkeä?

Monestakin syystä. Ollaan parhaita kavereita, meillä on aina kivaa, puhutaan toisillemme kaikesta (paitsi ilmeisesti tästä), seksi on mahtavaa ja ollaan toistemme sielunkumppanit. Osittain musta tuntuu, että tämä johtuu myös siitä, kun alettiin seurustelemaan niin nuorina (rippikouluikäisinä melkein). Että meillä on aika vahva tämä kaveruus-näkökulma, ja mies pelkää että se muuttuu jos meistä tuleekin äiti ja isä. Niinkuin se varmasti muuttuisikin. Mutta eihän me ikuisesti voida teini-ikään pysähtyä.
-ap

Vierailija

Ap:lla on todella hyvät hermot. Olisin hermostunut miehelle ajat sitten.
Tajuaako mies, että vaikka päättäisittekin @ tehdä lapsen” vaikka puolen vuoden päästä, mikään ei takaa että sinä, ap, tulet raskaaksi juuri puolen vuoden päästä?. Tajuaako hän, että on mahdollista että yritätte lasta vaikkapa kaksi vuotta? Että et tule yrityksestä huolimatta raskaaksi kuin vasta 2 vuoden kuluttua?
Herranen aika sentään, eihän koskaan ole sopivaa hetkeä tehdä lapsia jos noin ajattelee. Aina on jotain; odotetaan että saa vakituisen työn, odotetaan että saadaan se isompi kämppäodotetaan sitä ja sitä.
Ei, ei , ei. Ei noin. Jos perheen haluaa, ja lapsia, täytyy alkaa tositoimiin jos ollaan jo kolmekymppisiä.
Se lapsi on se tärkein tavoite, eikö vain? Huonomminkin toimeentulevat ihmiset saavat lapsia. Perheitä ja elämäntilanteita on monenlaisia. Ei lapsen saanti ja perheen perustaminen edellytä että kaikki olisi täydellistä.
Jos ap sinulla ja miehelläI on hyvät samat elättää lapsi, hänellä olisi siis rakastava koti ja hän on toivottu, nii silloin antaa palaa vaan.
On outoa että jotkut odottavat jonkun asian toteutuvan, ennenkö voitaisiin alkaa yrittämään lasta.
Kyllä nyt on sen aika koska olette tuon ikäisiä kuin olette
Tsiisus mä olisin hermostunut mieheen ajat sitten jos tollaista olisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pöhölökö

Vierailija kirjoitti:
Äh, voi mitä seilaamista. Siis hän ei nyt halua selvästikään tätä päätöstä tehdä. Syytä en tiedä, ehkä lapsi ajatuksena pelottaa. Tuohon kondomien rei'ittämiseen viittaaminen mielestäni juurikin tähän viittaa.

Nyt on ap aika sanoa selvät sävelet. En tarkoita, että sinun pitäisi alkaa tehdä välttämättä (jos et halua) tästä mitään ultimatumeita, mutta kerrot selkeästi 1) mitä sinä haluaisit sekä 2) biologiset faktat raskautumisesta, naisen hedelmällisyydestä ja endon vaikutuksesta näihin. Keskustelkaa ja tehkää päätös. Toisaalta jos mies ei selvästikään halua/pysty/uskalla tehdä päätöstä, niin ehdota sitten sinä että jospa nyt olisi sitten hyvä aika laittaa toimeksi.

Meillä myös miestä mietitytti asia pitkään ja aina mietti, että pitäisikö kuitenkin sitä ja tätä vielä olla/tehdä/saavuttaa. Keskustelimme pitkään toiveistamme ja huolistamme, kunnes tulimme päätökseen. Nyt 6. yrityskuukausi käynnissä.

Kiitos paljon vertaistuesta! Tämä oli hyvä kuulla. Toivottavasti teillä tärppää pian, voimia yrittämiseen!
-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on palstan naiset sairaita. Omat itsekkäät halut menee kaiken muun edelle.

Ei ole mikään ihmekään, että tällä palstalla on niin paljon yyhoita ja parkumista paskoista miehistä. 

Mennään aina itsekkyys edellä. 

Mistä itsekkyydestä oikein puhut? Tässähän vain haetaan ap:n miehen lopullista päätöstä lapsen hankinnasta. Näkisin, että miehelläkin on yhtäläinen oikeus saada naiselta vastaus, että haluaako lapsia vai ei. Jos toinen puolisoista ei halua lapsia, mutta toinen haluaa, niin on aivan perusteltua sukupuolesta riippumatta, että lapsia haluava puoliso etsii sitten toisen kumppanin, joka lapsen hankintaan suostuu. Ap:n mies on täysin vapaa valitsemaan, että jos ei halua lapsia ja olla sitten tekemättä niitä. Mutta tuo mies ei voi lopulta estää, jos ap päättäkin sitten hankkia sen lapsen vaikka sitten toisen kumppanin kanssa. Mutta joka tapauksessa, suu pitäisi saada auki ja vastata kuin aikuinen ihminen. Ei ole oikein soutaa ja huopaa pitäen toista löysässä hirressä.

Lapsilla ei siis mielestäsi ole kahta vanhempaa, ja mies on vain siitoskone? 

Vain äiti on vanhempi, miestä vaihtamalla joku onneton suostuu siitoskoneeksi ja lompakoksi? 

Vierailija

Mä kävisin nyt ihan kunnon keskustelut jossa tulisi SELKEÄSTI esille vastaukset seuraaviin:

-haluaako mies lapsen?
-jos, niin koska?
-nykyisen naisen kanssa??
-miten hän aikoo osallistua perhe-elämään?
-miksi hän puhuu että naisen urahaaveet kaatuu, aikooko itse pitää vanhempainvapaata? Jos, niin kuinka paljon?
-miten osallistuu perhe-elämään?
-mitä jos lapsi ei luomuna tärppää, onko valmis hoitoihin?
-mitä jos lasta ei koskaan tule, meneekö ap vaihtoon?
-onko lapsen sukupuolella miehelle merkitystä? Montako lasta halutaan? Mitä jos lapsella ilmenee ultrassa kehityshäiriö, tehdäänkö abortti?

Monen mielestä nämä kysymykset varmaan tappaa romantiikan. Mutta mun mielestä näissä listaamissani asioissa feilaaminen tappaa suhteen takuuvarmasti. Eli keskustelkaa. Vakavasti. Ei mitään kortsu-läppää 😖😖

Vierailija

Aika pinnalliselta tuo miehen rakkaus lopulta kuulostaa, olkoonkin, että pitkän historianne vuoksi teillä olisi yhtenevät arvot jne. Ryhditön kakara. Ei sillä, huonompienkin miesten kanssa on tehty lapsia vaihtelevalla menestyksellä.

Vierailija

Ei ole tämä mies haluamassa isäksi. Ja jos vauvan pyöräytette, niin kohta olet täällä kirjoittamassa kuten niiiin monet muutkin, että mies lähti, kun ei jaksanut/kestänyt perhe-elämää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies kuulostaa ihan kamalalta ja on joko todellinen tuuliviiri tai manipuloi ap:ta tahallaan. Eihän tuollaisen kanssa voi tehdä lasta. Entä sitten kun se lapsi syntyy, muuttaako mies mieltään silloinkin joka toinen päivä/viikko/kuukausi. Sitten alkaa varmaan vetää ap:n naruja lähtemisellä ja perheen hajoamisella.

Sitä paitsi, mitä se miehelle edes kuuluu onko ap yrittäjä vai onko jossain töissä, niin kauan kun tienaa ja on tyytyväinen työhönsä? Älä ap anna miehen sanella näitä asioita ja ehtoja. Monessa miehessä on pienen k_usipään siemen sisällä, joka kasvaa valtavaksi mulkvistiksi, kun mies pääsee ns. niskan päälle. Nyt vähän jämäkkyyttä peliin ja alat itse vaihteeksi sanella niitä ehtoja. Lähteminen myös hyvä vaihtoehto jos mies ei ryhdistäydy ja kasvata selkärankaa.

"Monessa miehessä on pienen k_usipään siemen sisällä, joka kasvaa valtavaksi mulkvistiksi, kun mies pääsee ns. niskan päälle."  

:D NIIN totta! Siskot, kehystäkää tämä virke huoneentauluksenne kultakirjaimin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kuulostaa ihan kamalalta ja on joko todellinen tuuliviiri tai manipuloi ap:ta tahallaan. Eihän tuollaisen kanssa voi tehdä lasta. Entä sitten kun se lapsi syntyy, muuttaako mies mieltään silloinkin joka toinen päivä/viikko/kuukausi. Sitten alkaa varmaan vetää ap:n naruja lähtemisellä ja perheen hajoamisella.

Sitä paitsi, mitä se miehelle edes kuuluu onko ap yrittäjä vai onko jossain töissä, niin kauan kun tienaa ja on tyytyväinen työhönsä? Älä ap anna miehen sanella näitä asioita ja ehtoja. Monessa miehessä on pienen k_usipään siemen sisällä, joka kasvaa valtavaksi mulkvistiksi, kun mies pääsee ns. niskan päälle. Nyt vähän jämäkkyyttä peliin ja alat itse vaihteeksi sanella niitä ehtoja. Lähteminen myös hyvä vaihtoehto jos mies ei ryhdistäydy ja kasvata selkärankaa.

"Monessa miehessä on pienen k_usipään siemen sisällä, joka kasvaa valtavaksi mulkvistiksi, kun mies pääsee ns. niskan päälle."  

Minusta aika roimasti yleistäen ja ilkeästi sanottu, joten en kyllä kehystäisi. Kyllä meissä kaikissa asuu pieni potentiaalinen kus'pää sukupuolesta riippumatta.

Vierailija

Ei koskaan tule sitä maagista oikeaa hetkeä ja täydellistä tilannetta hankkia lasta, aina on joku asia joka voisi olla paremminkin. Eikä ole mitään takeita että se lapsi tulee heti vaikka kuinka yrittäisi. Siihenhän voi mennä vaikka 3 vuotta tai sitten sitä ei tule ollenkaan. Ihan älytöntä jäädä odottamaan mitään parempia työpaikkoja tai isompaa asuntoa, kyllä sen lapsen kanssa pärjää vaikka kaikki ei olisikaan täydellistä.

Vierailija

Olet jumiutunut rippikouluiän suhteeseen. Sinuna menisin eteenpäin ja katselisin ympäriltäni vähän muitakin miehen malleja ennen perheen perustamista. En usko, että nykyiseen suhteeseen kannattaa lasta hankkia. Avaa silmät ja katsele ympärillesi.

Vierailija

Kuulostaa tosi kuluttavalta Ap:lle, otan osaa. Pitäisin päällimmäisenä mielessä sen, että naisella hedelmällinen ikä on aika rajallinen. Jos oikeasti haluat lapsia, niin ei kannata jättää viime tinkaan, saattaa jäädä lapset saamatta.

Mutta, en välttämättä sanoisi, ettei mies halua lapsia kanssasi, vaan ehkä hän vaan pelkää, eikä sen isompaa päätöstä ole kuin vanhemmuus. Itsekin olen sentyyppinen ihminen, että vatvon kaikkia isoja päätöksiä pitkään, että tavallaan ymmärrän miestäsi, vaikka tilanne on toki erittäin epäreilu sinua kohtaan.

Myös minulla on voimakas vauvakuume, mutta edellisen raskauden komplikaatiot ovat aiheuttaneet suuren pelon. Joka toinen päivä kuumeilen, ja joka toinen annan pelon voittaa. Muista syistä yrittäminen ei ole vielä vuoteen ajankohtaista, joten vatulointini ei ole aiheuttanut käytännön ongelmia. Mieheni on antanut asian suhteen minulle "vapaat kädet", hän on tyytyväinen nykytilaan, mutta ottaisi ilolla vastaan vauvan, jos meille sellainen onni vielä suotaisiin.

Sinuna kuitenkin puhuisin miehesi kanssa vakavasti asiasta. Että jos jotain haluaa, niin pitää vain uskaltaa ja kantaa vastuunsa. Jos ei halua, niin se pitää uskaltaa sanoa. Koska ei ole kyse vain hänestä, vaan myös sinusta. Hän saa tehdä omat päätöksensä, mutta hänen täytyy hyväksyä, että myös sinulla on oikeus tehdä omasi.

Vierailija

Jos te kerran keskustelette kaikesta ja olette avoimia, miksi ihmeessä et ole käynyt tätä keskustelua miehesi kanssa?
Itse olisin kysynyt mieheltä, miksi hän vaihtaa mielipidettään koko ajan, että mitä h**vettiä tuommoinen on. Varmaankin saisit tietää oikean syyn. Nyt spekuloit asiaa tuntemattomien ihmisten kanssa, ihan arvauspohjalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minusta aika roimasti yleistäen ja ilkeästi sanottu, joten en kyllä kehystäisi. Kyllä meissä kaikissa asuu pieni potentiaalinen kus'pää sukupuolesta riippumatta.

Kyllä se muistuttaa siitä samalla, eikä ole yhtään ilkeä. Se voi näyttää siltä, jos ajattelee  sukupuolten vastakkainasettelun kautta, mutta se on virhetulkinta. Olemme yhtä ja samaa, se on jo oletusarvoisesti lähtökohta. Kyllä jokaisen, varsinkin lasta harkitsevan naisen, kannattaa suojata itsensä toisen vallankäytöltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos te kerran keskustelette kaikesta ja olette avoimia, miksi ihmeessä et ole käynyt tätä keskustelua miehesi kanssa?
Itse olisin kysynyt mieheltä, miksi hän vaihtaa mielipidettään koko ajan, että mitä h**vettiä tuommoinen on. Varmaankin saisit tietää oikean syyn. Nyt spekuloit asiaa tuntemattomien ihmisten kanssa, ihan arvauspohjalta.

Olen kyllä yrittänyt, mutta arvaat varmaan mitä tapahtuu? "En minä vaihda mielipidettä, olen vaan nyt huolissani asiasta x."

x = uusi asia, mikä pitäisi korjata ennen vauvan tuloa.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä yrittänyt, mutta arvaat varmaan mitä tapahtuu? "En minä vaihda mielipidettä, olen vaan nyt huolissani asiasta x."

x = uusi asia, mikä pitäisi korjata ennen vauvan tuloa.

-ap

Niin eli hän odottaa ja kertoo tekosyitä siihen asti, kunnes hän sanoo, että olet jo liian vanha äidiksi. Mikset sinä itse huomaa tätä? EI hän halua lasta, mutta ei halua menetääkään sinua. Kyse on sinusta ap, mitä SINÄ haluat? Haluatko pitää miehen vai erota ja etsiä uutta miestä tulevan lapsesi isäksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä se muistuttaa siitä samalla, eikä ole yhtään ilkeä. Se voi näyttää siltä, jos ajattelee  sukupuolten vastakkainasettelun kautta, mutta se on virhetulkinta. Olemme yhtä ja samaa, se on jo oletusarvoisesti lähtökohta. Kyllä jokaisen, varsinkin lasta harkitsevan naisen, kannattaa suojata itsensä toisen vallankäytöltä.

Tasa-arvoisessa parisuhteessa toisen osapuolen harjoittama vallankäyttö on tietenkin ehdottoman väärin. Mielestäni tuollaiset yleistykset ovat kuitenkin nimenomaan vastakkainasettelua luovia kuin myös törkeitä. En minäkään tykkäisi, jos miehellä lukisi kehyksissä "jokaisessa naisessa asuu kuspään siemen, älä siis päästä niskan päälle". Hölmöä tuollainen yleistäminen.

Anteeksi ap, että tämä menee nyt vähän ohi aiheen.

-51

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä on palstan naiset sairaita. Omat itsekkäät halut menee kaiken muun edelle.

Ei ole mikään ihmekään, että tällä palstalla on niin paljon yyhoita ja parkumista paskoista miehistä. 

Mennään aina itsekkyys edellä. 

Voisitko selittää, miten viestisi liittyy tähän ketjuun?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat