Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lattia tammilaminaattia ja keittiökalusteiden runko ja työtasot pähkinää??

03.06.2006 |

Kuulostaako pahalta yhdistelmältä? Topi-keittiö tulossa, kaapinovet kermanväriset. Lattiaa en halua pähkinäksi, joten toinen vaihtoehto on runko ja työtasot myös tammea. Mietin vain että riiteleekö sävyt pahasti... Onko kukaan nähnyt käytännössä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitäs jos menisit sen laminaatinpätkän kanssa Topille ja vertaisit sitä niihin kaappien runkoon ja työtasoon? Että sopiiko ne keskenään yhteen vai riiteleekö värisävyt. Me tehtiin noin kun valittiin viime syksynä tähän nykyiseemme sisustusmateriaaleja. Samalla suunnitellut tammen sävyiset kaapin rungot vaihtuivat valkoisiin, kun tuleva tammilaminaatti oli niin eri sävyä Topin tammirunkojen kanssa. Ja hyvä näin. Meillä on tammilaminaatti ja tammen sävyiset työtasot. Kaapit ovat Topin valkoiset, tammilistat ja lokerikot (ja tekstiilit, astiat jne.) antavat keittiöön väriä.

Vierailija
2/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin heti että ei.. En laittaisi samaan tilaan kahta " puuta" . Mutta kannattaa tosiaan sovittaa mallipaloilla yhteen.

Sanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse laita kahta puuta samaan tilaan, joten mielestäni ei kuulosta hyvältä. Entä laattalattia keittiöön?

Vierailija
4/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne o kauheen raskaan tuntusia, mut siis sehän on makuasia. Meille tulee valkoiset rungot, valkoiset ovet ja pähkinän väriset laminaatit, sekä lattiaan että työtasoon.

Sit teidän tilanteessa, jos tykkäätte tummista rungoista, niin laitatte tietty, kaks eri sävyistä puuta voi sopia tosi ihanastikin yhteen, mutta kuten joku aiemmin sanoi, niin kannattaa käydä mallipalan kanssa vertailemassa. Mun mieleen kyllä tuli sitten että onko liikaa kun vielä tulee kermanväriset ovet?

Joku ehdotti laattalattiaa, minä en laittaisi keittiöön, varsinkaan jos lapsia, kun lasit ja lautaset tahtoo tippua, eikä kyllä pysy ehjänä jos kivelle putoaa. Lisäksi voin vain kuvitella miten mustikkasopan saa pois saumoista.

Mut nää on tosiaankin sitten vain mun mielipiteitä. Ja makuasioista on turha kiistellä. Teet just niinku teidän perheelle parhaiten sopii. =)

Vierailija
5/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee valkoiset kaapinovet, työtasot ja listat tulee luultavasti kirsikkaa tai pähkinää... rungot on myös valkoiset

sit laattia tulee keittiöön laattaa.... kestävempi kuin laminaatti ja helpompi pitää puhtaana ;)

Vierailija
6/7 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tammea työtasoksi (rungot ja kaapit on valkoiset) ja lattia pähkinää. Tammi on tummahkonsävyistä ja lattia ei niin tummaa pähkinää. Meille sisustussuunnittelija katto värityksen ja hänen mielestä sopii näin. Samaa puuta olisi hänestä (ja meistä) vähän latteaa, vaikkakin toki sopivat yhteen. Ruokailutyhmä tulee sitten tammitasoa vastaavaa väriä. Sisustussuunnitelijan sanoja lainatakseni 2 puun käyttö elävämpää. Meillä tammi ja pähkinä ovat sävyiltään melkoisen lähellä toisiaan, kuitenkin eron huomaa.

Laattalattia on kova jaloille, jos paljon touhuaa keittiössä, sen kyllä huomaa jaloissa. Tämmöisen kommentin heitti meille laatoitusfirman omistaja. Mene ja tiedä, itsellä ei kokemusta.

Vierailija
7/7 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meille laitettiin valkoiset ovet, pähkinän väriset tasot ja rungot sekä sokkelit. Lattiaa pähkäiltiin jonkin verran, laattaa vai laminaattia ja päädyttiin sitten sellaiseen laminaattiin joka näyttää aivan laattalattialle. On mielestäni tosi hyvän näköinen ja toivottavasti hyvä myös käytännössä...