Saako toisen viedä "salaa" ulkomaille? Kyse aikuisesta.
Ollaan suunnittelemassa polttariviikonloppureissua Pariisiin kevääksi kaverille, joka on menossa naimisiin. Saataisiin edulliset lennot ja yksi kavereistamme asuu Pariisissa, joten majoituskustannuksia ei tulisi.
Kuinka pitkään matkaa voi salata? Saadaan tulevalta puolisolta passi ja pystytään pakkaamaan tarpeellisia asioita salaa mukaan. Lääkityksetkin on selvitetty, eli ei mitään suurta estettä tälle matkalle.
Voidaanko viedä kaveri lähtöportille asti kertomatta, minne mennään? Lähinnä mietin, että onko joku laki jostain kidnappauksesta tai jostain, että tällainen olisi jotenkin kiellettyä? Ollaan kuitenkin aikuisia kaikki, eli alaikäistä ei olla nappaamassa :D
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Et voi viedä turvatarkastuksen läpi ilman, että matkustajalla itsellään on lippu matkakohteeseen.
Kyllä minä ainakin olen näyttänyt nipun lippuja, jos ollaan porukalla liikuttu. Ja on kelvannut ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyisin henkilöltä, että onko rajoitteita polttareille. Missä menee raja. Sitten järjestäsin salaa ja sanoisin, ettei vielä turvatarkastuksessa saa lipua katsoa. Mutta tosiaan moni ei tiedä minun käyttämiä lääkkeitä. Tai käyttävän lääkkeitä. Itselläni on aina parin päivän lääkkeet laukussa, mutta en haluaisi riskiä, että ne loppuisi kesken. Ja olisi kiva, jos mukana olisi oikeat vaatteet ja muut tavarat. Ehkä porukka voi valmistautua ostamaan jotain mikä puuttuu.
Tuleva puoliso on tässä aktiivisesti mukana ja pakataan mukaan tarvittavat asiat meikeistä dödöihin ja alusvaatteisiin.
ap
Mun mies ei kyllä osaisi pakata läheskään kaikkea mitä mä haluaisin mukaan kaupunkilomalle, mutta toisaalta ei sen niin väliä kun kyse on vaan 1.5 päivästä. Jotkut voivat tosin olla tosi tarkkoja kosmetiikastaan, vaatteistaan...
Ei munkaan mies osaisi pakata mulle mitään, vaikka ollaan oltu yhdessä jo 22 vuotta. Mä pakkaan aina senkin laukut :D
Ot, mutta tämä on se asia mistä niin moni mamma täällä valittaa. Eli että joutuu pakkaamaan toisenkin tavarat. Jos ryhtyy parisuhteeseen jonkun uusavuttoman kanssa, niin toiminta on sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaisi. En halua matkustaa missään laumassa, enkä missään nimessä yöpyä kenenkään nurkissa.
Mitä sitten? Ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut yllätettiin reissulla jenkkeihin ja yllättäen vasta turvatarkastuksen jälkeen näin lähetät koneet joista veikkasin omani :) kaveri hoiti portit lipukeella eli en nähnyt sitä vasta kun kohde oli selvinnyt.
Yllättävän pitkään asiaa voi salata mutta anna joku vinkki että osaa pakata oikein
En usko. En usko, että menit sekä turvatarkastuksen että passintarkastuksen ohi ilman että lippu oli sinun hallussasi.
Ihme pakkomielle tullut jollekin tästä. Oletteko koskaan matkustaneet porukalla? Viimeksi meitä oli kaksi perhettä liikkkeellä ja minulla oli hallussa kaikkien liput. Ja näytin ne kaikki kerrallaan, kun oltiin menossa turvatarkastukseen. Ja kyseinen toimenpide kelpasi hyvin.
Ei kai siinä muuta ongelmaa ole kuin riski siitä, että reissu ei jostain syystä onnistukaan (sairastuminen tms) tai morsian ei tykkää yllätyksistä tai kimppakämpässä yöpymisestä.
Itse en tykkää moisista yllätyksistä, ahdistun jos en saa rauhassa pakata niitä vaatteita mistä tykkään, selvittää kunnolla että on vakuutukset voimassa jne. Jos etukäteen ilmoitetaan että kaupunkiloma tiedossa ja kohteen sää, niin sen voin vielä hyväksyä ettei tarkkaa kohdetta kerrota ennen kentälle saapumista.
Mutta tämä nyt riippuu täysin ihmisestä miten suhtautuu tällaisiin ja toivottavasti tunnette kaverinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyisin henkilöltä, että onko rajoitteita polttareille. Missä menee raja. Sitten järjestäsin salaa ja sanoisin, ettei vielä turvatarkastuksessa saa lipua katsoa. Mutta tosiaan moni ei tiedä minun käyttämiä lääkkeitä. Tai käyttävän lääkkeitä. Itselläni on aina parin päivän lääkkeet laukussa, mutta en haluaisi riskiä, että ne loppuisi kesken. Ja olisi kiva, jos mukana olisi oikeat vaatteet ja muut tavarat. Ehkä porukka voi valmistautua ostamaan jotain mikä puuttuu.
Tuleva puoliso on tässä aktiivisesti mukana ja pakataan mukaan tarvittavat asiat meikeistä dödöihin ja alusvaatteisiin.
ap
Mun mies ei kyllä osaisi pakata läheskään kaikkea mitä mä haluaisin mukaan kaupunkilomalle, mutta toisaalta ei sen niin väliä kun kyse on vaan 1.5 päivästä. Jotkut voivat tosin olla tosi tarkkoja kosmetiikastaan, vaatteistaan...
Ei munkaan mies osaisi pakata mulle mitään, vaikka ollaan oltu yhdessä jo 22 vuotta. Mä pakkaan aina senkin laukut :D
Ot, mutta tämä on se asia mistä niin moni mamma täällä valittaa. Eli että joutuu pakkaamaan toisenkin tavarat. Jos ryhtyy parisuhteeseen jonkun uusavuttoman kanssa, niin toiminta on sen mukaista.
Minä olen tuo edellinen (ei siis tuo 22 vuotta miehensä kanssa ollut) ja mun mies osaa kyllä pakata omat ja lasten kamppeet aivan hienosti. Mutta ei osaisi pakata minulle. Lyhyelle kaupunkilomalle mä haluan tietyt vaatteet joita voi yhdistellä järkevästi että ei tarvi niin paljon mukaan. Eikä mies tietäisi mitä voiteita, meikkejä ym. pakata. Mutta kuten sanottu, minä pärjäisin kyllä ja olisin kiitollinen kavereille hienosta yllätyksestä, mutta joitain ihmisiä voi ahdistaa "väärät vaatteet".
Mun on viety häämatkalle noin. Helsinki-Vantaalla portilla selvisi, että Pariisiin lennetään, mutta se ei ollut lopullinen kohde. Se selvisi vasta Charles De Gaullella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jonakin päivänä todennäköisesti valitat siitä, että joudut pakkaamaan miehenkin laukut. Meillä molemmat pakkaavat omansa eikä mieheni todellakaan osaisi pakata minulle oikeita tavaroita sen enempää kuin minä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Itseä hirvittäisi tällainen ajatus, että perjantaina töissä mietin, mitä kaikkea teen tänään töiden jälkeen. Tai on vaikka vähän vatsa kipeä ja odotan, että pääsen kotona rauhassa vessaan. Tai on väsynyt olo ja odotan että pääsen lepäämään. Tai tai... Ja sitten pelmahtaakin paikalle kaverikööri, joka touhuaa kovasti jotakin ja siitä paikasta on lähdettävä matkaan. Ilman valmistautumista. En tykkäisi.
Niin. Polttarithan on aina sellaiset, että niistä kerrotaan etukäteen, jotta morsian varmasti osaisi varautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut yllätettiin reissulla jenkkeihin ja yllättäen vasta turvatarkastuksen jälkeen näin lähetät koneet joista veikkasin omani :) kaveri hoiti portit lipukeella eli en nähnyt sitä vasta kun kohde oli selvinnyt.
Yllättävän pitkään asiaa voi salata mutta anna joku vinkki että osaa pakata oikein
En usko. En usko, että menit sekä turvatarkastuksen että passintarkastuksen ohi ilman että lippu oli sinun hallussasi.
Ihme pakkomielle tullut jollekin tästä. Oletteko koskaan matkustaneet porukalla? Viimeksi meitä oli kaksi perhettä liikkkeellä ja minulla oli hallussa kaikkien liput. Ja näytin ne kaikki kerrallaan, kun oltiin menossa turvatarkastukseen. Ja kyseinen toimenpide kelpasi hyvin.
En matkustele porukalla, vain yksin ja puolisoni kanssa. Enkä ikinä antaisi omaa lippuani toisen ihmisen haltuun. Ja em. viestissä oli aivan liian monta yksityiskohtaa, jotka paljastivat sen ihan keksityksi jutuksi;
- "kaveri hoiti portit lipukkeella" - lipukkeella? Portit? Joo, turvatarkastuksen portista voi mennä niin, että joku muu näyttää koko porukan liput, mutta sitä lippua voidaan kysyä vielä siinä turvatarkastuksessa
- vasta turvatarkastuksen jälkeen näki lähtevät koneet - millähän kentällä tuo on mahdollista?
- viimeistään passintarkastuksessa matkustajan pitää pystyä itse näyttämään lippunsa ja vastaamaan mahdollisiin kysymyksiinkin.
En tiedä mikä saa ihmisen keksimään noin naurettavia valheita, kateellisuus ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Meistä kumpikaan ei valita. Tämä on meille luonteva työnjako. Minä olen järjestelmällinen ja täsmällinen, ennakoiva ja huolehtiva. Mies suurpiirteinen ja hajamielinen. Aiemmin ollaan jouduttu moneen ongelmaan, kun mies on unohtanut passit, jättänyt jotain tärkeää tekemättä, viivytellyt jotain asiaa niin, että lopulta on ollut jo liian myöhäistä jne. Ja matkakohteessa on huomattu, että mieheltä jäi aurinkolasit, alusvaatteet tai ties mitä Suomeen. Enää ei, koska minä hoidan.
Jos tämä ei sopisi minulle, asia olisi eri. Minä hoidan pakkaamisen mielelläni. Mies sitten hoitaa muita asioita, kuten ikkunanpesua, renkaiden vaihtoa ja muuta. Miksi kaikki asiat pitäisi tehdä yhdessä tasapuolisesti, jos toinen on jossain parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä hirvittäisi tällainen ajatus, että perjantaina töissä mietin, mitä kaikkea teen tänään töiden jälkeen. Tai on vaikka vähän vatsa kipeä ja odotan, että pääsen kotona rauhassa vessaan. Tai on väsynyt olo ja odotan että pääsen lepäämään. Tai tai... Ja sitten pelmahtaakin paikalle kaverikööri, joka touhuaa kovasti jotakin ja siitä paikasta on lähdettävä matkaan. Ilman valmistautumista. En tykkäisi.
Niin. Polttarithan on aina sellaiset, että niistä kerrotaan etukäteen, jotta morsian varmasti osaisi varautua.
No fiksujen ihmisten polttarit ovat juuri sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No fiksujen ihmisten polttarit ovat juuri sellaiset.
Aika moni morsian osaa varmasti myös vähän aavistaa, että jonain viikonloppuna ennen häitä olisi tiedossa ne polttarit. Eli tuskin aivan puulla päähän tulee lyödyksi. Konsepti lienee tuttu.
Mä vein miehen synttärimatkalle ulkomaille, hän tiesi vain että johonkin lähdetään ja siellä on vähän lämpimämpi kuin Suomessa eli vaatteet sen mukaan. Päästiin portille asti ilman että hän tiesi minne mennään, siellä kuuli kuulutuksen :D Hän vaan yksinkertaisesti ei katsonut sitä lippuaan vaikka sitä kädessä turvatarkastuksen ajan pitikin. Tietenkin tämä vaatii jo "uhrin" yhteistyötä :)
Olin kerran lennolla Hki-Riika ja siellä oli polttariporukka Ruotsista. Polttareiden päähenkilöllä oli koko lentomatkan ajan side silmillä, mutta en tiedä, miten turvatarkastus oli sujunut. Hauskaahan noilla nuorilla herroilla oli, mutta itse en tykkäisi yhtään.
Jos tiedätte, että morsian pitää yllätyksistä, niin varmaan ihan ok yllätys. Voisitteko , jotenkin etukäteen antaa jotain vihjeitä hänellle? Keksitte vaikka, jotain Ranskaan liittyvää tai lentomatkaan liittyvää...
Pariisi sinänsä on ihana kaupunki ja upea polttareiden viettopaikkana aivan varmasti.
Minäminäminä. Hyvää varmaan tarkotit, mutta aloittaja varmasti tuntee kaverinsa tarpeeks hyvin