Saako toisen viedä "salaa" ulkomaille? Kyse aikuisesta.
Ollaan suunnittelemassa polttariviikonloppureissua Pariisiin kevääksi kaverille, joka on menossa naimisiin. Saataisiin edulliset lennot ja yksi kavereistamme asuu Pariisissa, joten majoituskustannuksia ei tulisi.
Kuinka pitkään matkaa voi salata? Saadaan tulevalta puolisolta passi ja pystytään pakkaamaan tarpeellisia asioita salaa mukaan. Lääkityksetkin on selvitetty, eli ei mitään suurta estettä tälle matkalle.
Voidaanko viedä kaveri lähtöportille asti kertomatta, minne mennään? Lähinnä mietin, että onko joku laki jostain kidnappauksesta tai jostain, että tällainen olisi jotenkin kiellettyä? Ollaan kuitenkin aikuisia kaikki, eli alaikäistä ei olla nappaamassa :D
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli turvatarkastuksessa viimeistään pitää ojentaa lippu kouraan. Polttariviikonloppu on jo varattu vapaaksi, tuleva puoliso on hoitanut asian sellaisella syyllä, ettei kaveri voi sitä perua tai järkätä siihen mitään kampaajaa tai muutakaan.
Työpaikalle ei tarvitse ilmoittaa mitään, koska lähdettäisiin työpäivän jälkeen iltalennolla. Haettaisiin siis suoraan töistä ja vietäisiin kentälle - on valmiiksi siisteissä vaatteissa.
Tunnetaan kaveri sen verran hyvin, että varmasti tykkää ja on käynyt Pariisissa monta kertaa, niin ei pilata mitään "ekaa kertaa Pariisiin" -elämystä. Ei ole tarkoitus kierrellä nähtävyyksissä, vaan nauttia keväisestä Pariisista, käydä syömässä, olla yhdessä jne. Keksittiin vaan idea, kun tajuttiin, että oli polttarikohde mikä tahansa, niin menee siihen se sata euroa joka tapauksessa ja nyt saadaan lennot 80 eurolla plus majoitus ilmaiseksi. Tultaisiin siis sunnuntaina takaisin.
ap
Oletteko ottaneet huomioon budjetissa, että Pariisissa kuluu rahaa muuhunkin kuin lentoihin? Monta kertaa päivässä ruokaa ja kahvia ja juomaa, taksit ja metrot, kuljetukset kentälle, huvittelut, ostokset...
Omasta tahdosta tulee maasta poistua.
Minut yllätettiin reissulla jenkkeihin ja yllättäen vasta turvatarkastuksen jälkeen näin lähetät koneet joista veikkasin omani :) kaveri hoiti portit lipukeella eli en nähnyt sitä vasta kun kohde oli selvinnyt.
Yllättävän pitkään asiaa voi salata mutta anna joku vinkki että osaa pakata oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut vietiin 50v synttäreille ulkomaille 'salaa' mutta siis oman perheen toimesta - joten he pääsivät käsiksi vaatekaappiin ja osasivat pakata 'lääkkeet ja muut tarvittavat' mukaan.
Tuo on ihana polttarijuttu kunhan mies varmasti tietää lähettää matkaan pillerit ja läppärit ja mitä sankari saattaa tarvita - ja kunhan on varmasti OK myös kalenterin puolesta (työt, kampaajat ja muut velvoitteet)-en tiedä voiko tuo tuleva puoliso niitä varmaksi tietää ?
Ehkä voisitte puhua jostain "näin ja näin kauan" Hesanreissusta (flamingoon?) tai mökkimatkasta niin uhri osaa edes vähän varautua kestoon?
Mökkireissulle otetaan mukaan ihan eri vaatteet kuin Pariisiin. Eli kyllä minä kertoisin, että kyseessä on kaupunkiloma ja tarvitaan passia tai henkilökorttia.
Toivottavasti Pariisi ei ole sellainen kohde, mihin pari on suunnitellut itse matkustavansa häämatkalle tai muuten "säästänyt" sitä yhteiseksi kohteeksi.
:D :D
Jos Pariisissa vietät yhden viikonlopun niin ehdit sen koluta niin hyvin, ettei enää toiste tarvi käydä?:)
Joillekin ihmisille olen huomannut sillä olevan merkitystä, että johonkin paikkaan mennään molemmat ensimmäistä kertaa nimenomaan yhdessä. Ihan tällä palstalla on ollut aiheesta keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Minut yllätettiin reissulla jenkkeihin ja yllättäen vasta turvatarkastuksen jälkeen näin lähetät koneet joista veikkasin omani :) kaveri hoiti portit lipukeella eli en nähnyt sitä vasta kun kohde oli selvinnyt.
Yllättävän pitkään asiaa voi salata mutta anna joku vinkki että osaa pakata oikein
En usko. En usko, että menit sekä turvatarkastuksen että passintarkastuksen ohi ilman että lippu oli sinun hallussasi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on rikottu lakia, koska maahantuloon vaadittavia kaavakkeita ei saa mennä toisen aikuisen puolesta täyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. En usko, että menit sekä turvatarkastuksen että passintarkastuksen ohi ilman että lippu oli sinun hallussasi.
Eikös passintarkastus ole jenkkeihin mennessä vasta turvatarkastuksen jälkeen? Kyllä minäkin olen turvatarkastuksesta mennyt läpi passia näyttämättä, automaattiporteilla riittää, kun joku iskee lipun scanneriin tai antaa virkailijalle esim. koko perheen liput yhdellä kertaa. Passintarkastukseen mennään yleensä yksi kerrallaan.
No jos hän ei asiasta äläkkää nosta ja tee rikosilmoitusta, niin antakaa palaa vaan! Jos hän sanoo lentokentällä, että ei vetele, on parempi jättää hänet pois porukasta. Arvelen kyllä, että tämä kidnappaus päättyy kaikkien osalta onnellisesti ja iloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on rikottu lakia, koska maahantuloon vaadittavia kaavakkeita ei saa mennä toisen aikuisen puolesta täyttämään.
Okei, olen sitten rikkonut monta kertaa lakia, koska olen netissä täyttänyt kaikki tarvittavat tiedot miehenikin puolesta.
Tämä on ihan helppo juttu ratkaista. Jos jokin ei päivänsankaria miellytä niin hän jättää sitten lähtemättä. Väkisin ette pysty koneeseen raahaamaan. Toivottavasti pitää yllätyksestä eikä ala kitisemään, että nyt on väärät tavarat pakattuna.
Katsoin kerran youtubesta videon uinoainon yllätysmatkapolttareista ja siinä oli ainakin aika pitkälle asti unimaski ja kuulokkeet kentällä päässä, eikä tullut mitään ongelmia (tai niitä ei ainakaan näytetty). Kyllähän turvatarkastuksenkin pääsee siten, että antaa vain lipun tarkastajalle mutta ei itse katso sitä, jos siis haluaa pitää jännitystä yllä vaikka ihan lähtöportille saakka :)
Itse kysyisin henkilöltä, että onko rajoitteita polttareille. Missä menee raja. Sitten järjestäsin salaa ja sanoisin, ettei vielä turvatarkastuksessa saa lipua katsoa. Mutta tosiaan moni ei tiedä minun käyttämiä lääkkeitä. Tai käyttävän lääkkeitä. Itselläni on aina parin päivän lääkkeet laukussa, mutta en haluaisi riskiä, että ne loppuisi kesken. Ja olisi kiva, jos mukana olisi oikeat vaatteet ja muut tavarat. Ehkä porukka voi valmistautua ostamaan jotain mikä puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli turvatarkastuksessa viimeistään pitää ojentaa lippu kouraan. Polttariviikonloppu on jo varattu vapaaksi, tuleva puoliso on hoitanut asian sellaisella syyllä, ettei kaveri voi sitä perua tai järkätä siihen mitään kampaajaa tai muutakaan.
Työpaikalle ei tarvitse ilmoittaa mitään, koska lähdettäisiin työpäivän jälkeen iltalennolla. Haettaisiin siis suoraan töistä ja vietäisiin kentälle - on valmiiksi siisteissä vaatteissa.
Tunnetaan kaveri sen verran hyvin, että varmasti tykkää ja on käynyt Pariisissa monta kertaa, niin ei pilata mitään "ekaa kertaa Pariisiin" -elämystä. Ei ole tarkoitus kierrellä nähtävyyksissä, vaan nauttia keväisestä Pariisista, käydä syömässä, olla yhdessä jne. Keksittiin vaan idea, kun tajuttiin, että oli polttarikohde mikä tahansa, niin menee siihen se sata euroa joka tapauksessa ja nyt saadaan lennot 80 eurolla plus majoitus ilmaiseksi. Tultaisiin siis sunnuntaina takaisin.
ap
Oletteko ottaneet huomioon budjetissa, että Pariisissa kuluu rahaa muuhunkin kuin lentoihin? Monta kertaa päivässä ruokaa ja kahvia ja juomaa, taksit ja metrot, kuljetukset kentälle, huvittelut, ostokset...
Me saavuttaisiin perille vasta myöhään perjantai-iltana, jolloin mentäisiin suoraan Pariisissa asuvan kaverin luokse. Taksilla mentäisiin lentokentältä kaverille ja takaisin, mutta muuten kuljettaisiin kävellen, ellei nyt jostain syystä ehdottomasti haluta käydä jossain kauempana. Kaveri asuu sellaisella alueella, josta kyllä löytyy kaikki ravintolat ja puistot ja muut. Shoppailemaan ei lähdetä. Kaveri tarjoaa aamu-, väli- ja iltapalat ja sunnuntain lounaan (on sen osuus viikonlopusta, koska me muut maksetaan ne lennot). Lauantaina käytäisiin syömässä jossain ravintolassa kaikki yhdessä.
Ollaaan käytännössä siis vain lauantai, sunnuntaina tullaan jo iltapäivästä pois, ettei su-ma-yö mene valvomiseksi ennen työviikkoa.
Kyllä vähilläkin rahoilla pärjätään, tarkoitus ei ole törsätä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyisin henkilöltä, että onko rajoitteita polttareille. Missä menee raja. Sitten järjestäsin salaa ja sanoisin, ettei vielä turvatarkastuksessa saa lipua katsoa. Mutta tosiaan moni ei tiedä minun käyttämiä lääkkeitä. Tai käyttävän lääkkeitä. Itselläni on aina parin päivän lääkkeet laukussa, mutta en haluaisi riskiä, että ne loppuisi kesken. Ja olisi kiva, jos mukana olisi oikeat vaatteet ja muut tavarat. Ehkä porukka voi valmistautua ostamaan jotain mikä puuttuu.
Tuleva puoliso on tässä aktiivisesti mukana ja pakataan mukaan tarvittavat asiat meikeistä dödöihin ja alusvaatteisiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan helppo juttu ratkaista. Jos jokin ei päivänsankaria miellytä niin hän jättää sitten lähtemättä. Väkisin ette pysty koneeseen raahaamaan. Toivottavasti pitää yllätyksestä eikä ala kitisemään, että nyt on väärät tavarat pakattuna.
Mä mietin just tätä. En ehkä haluaisi lähteä millekään matkalle niin, etten ole itse pakannut, mutta kyllä tuollaiselle yllätysmatkalle voisin lähteä seikkailumielellä ihan millä tahansa varusteilla.
Itse haluan aina mukaan vanupuikot ja särkylääkkeitä - ilman niitä en lähde edes kylään. Kaikkea voi kuitenkin ostaa, jos oikeasti tulee ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleva puoliso on tässä aktiivisesti mukana ja pakataan mukaan tarvittavat asiat meikeistä dödöihin ja alusvaatteisiin.
ap
Mun mies ei kyllä osaisi pakata läheskään kaikkea mitä mä haluaisin mukaan kaupunkilomalle, mutta toisaalta ei sen niin väliä kun kyse on vaan 1.5 päivästä. Jotkut voivat tosin olla tosi tarkkoja kosmetiikastaan, vaatteistaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, olen sitten rikkonut monta kertaa lakia, koska olen netissä täyttänyt kaikki tarvittavat tiedot miehenikin puolesta.
Ehkä tarkoitettiin sitä, että toisen tietämättä? Puolisosi on varmasti ollut tietoinen siitä, että naputtelet sen tietoja lomakkeisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mun mies ei kyllä osaisi pakata läheskään kaikkea mitä mä haluaisin mukaan kaupunkilomalle, mutta toisaalta ei sen niin väliä kun kyse on vaan 1.5 päivästä. Jotkut voivat tosin olla tosi tarkkoja kosmetiikastaan, vaatteistaan...
Ei munkaan mies osaisi pakata mulle mitään, vaikka ollaan oltu yhdessä jo 22 vuotta. Mä pakkaan aina senkin laukut :D
Itseä hirvittäisi tällainen ajatus, että perjantaina töissä mietin, mitä kaikkea teen tänään töiden jälkeen. Tai on vaikka vähän vatsa kipeä ja odotan, että pääsen kotona rauhassa vessaan. Tai on väsynyt olo ja odotan että pääsen lepäämään. Tai tai... Ja sitten pelmahtaakin paikalle kaverikööri, joka touhuaa kovasti jotakin ja siitä paikasta on lähdettävä matkaan. Ilman valmistautumista. En tykkäisi.
Minusta kuulostaa ihan hyvältä, pienen riskinhän te tuossa otatte siitä että hän ei tykkää, mutta jos olette valmiit siihen niin mikä ettei.