Lasten isä pakoilee haastemiestä, mitä tehdä???
Lasten isä siis pakoilee haastemiestä. Olen laittanut joulukuussa 2018 elatusmaksuasiat käräjille vireille ja huoltajuusasiat tammikuussa 2019. Yhtäkään haastetta ei ole saatu herralle toimitettua, eikä ole onnistunut sijaistiedoksiantokaan. Mitä voin tehdä? Joudunko tätä menoa odottamaan seuraavankin vuoden vielä?! Lasten isä loisii uuden naisystävänsä nurkissa vain, eikä siis edes virallisesti asu siellä. Herraa ei tavoita mitenkään haastemiehet ja alan itse jo olemaan ihan loppu tähän pelleilyyn...
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa muuta ole tehtävissä kuin elää sitä omaa arkea iloinen ja suruineen. Ja antaa muille vinkiksi, että elareiden varaa ei voi sitä eron jälkeistä elämää perustaa.
Saahan kelalta kuitenkin minimielarit. Minä en katsoisi tuollaista miestä päinkään enää. Jos ei halua olla teidän elämässä, ei voi pakottaa. Miehen menetys, kun kadottaa suhteen lapseensa.
Kelan minimiin tyydyn, kunhan vain saisi herran uusimaan elatusmaksusopimukset. Ei tässä hänt ol pakottamassa meidän elämään. Siksi haen itselleni huoltajuutta ja haluan kaikki nämä asiat pian päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se äijä kun pistää hanttiin haastemiehelle. Tai siis haastehenkilölle oikealla tavalla korrektisti ilmaistuna. Itse lopetin työt elareiden takia eikä ole tarvinut maksaa centtiäkään. Ex kalpeni kun sai kuulla ettei minulla ole tuloja. Oli raukka luullut tekevänsä hyvän tilin.
En mä odota tai halua tehdä hyvää tiliä. Elatusmaksut kuuluvat lapsille, eikä minulle. :)
Niin tämäkin sankari teki, että lopetti työt kun kuuli mun vievän asian käräjille. Kyllä mä kelan minimiin tyydyn hyvin. ;)En kyllä ymmärrä miksi jaksat nähdä vaivaa.
Minä antaisin olla. Etsisin uuden miehen ja eläisin mukavaa uusioperhe-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa muuta ole tehtävissä kuin elää sitä omaa arkea iloinen ja suruineen. Ja antaa muille vinkiksi, että elareiden varaa ei voi sitä eron jälkeistä elämää perustaa.
Saahan kelalta kuitenkin minimielarit. Minä en katsoisi tuollaista miestä päinkään enää. Jos ei halua olla teidän elämässä, ei voi pakottaa. Miehen menetys, kun kadottaa suhteen lapseensa.
Ensin pitää saada elatussopimus sovittua ennen kuin kelalta saa yhdään mitään.
Ai luoja mitä kommentteja taas osa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä Kelasta mitään automattisesti saa vaan pitää olla voimassaoleva elatussopimus. Eli tähänkin etuuteen kuuluu ehtoja, kuten muihinkin etuuksiin.
Huhhuh kirjoitti:
Ai luoja mitä kommentteja taas osa! :D
Kertoisitko itse vielä mielipiteesi aiheeseen, kun se jäi vähän epäselväksi. : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan minimiin tyydyn, kunhan vain saisi herran uusimaan elatusmaksusopimukset. Ei tässä hänt ol pakottamassa meidän elämään. Siksi haen itselleni huoltajuutta ja haluan kaikki nämä asiat pian päätökseen.
Elatusapuvelka on valtavassa kasvussa ja sinä silkasta periaatteesta haluat kasvattaa sitä entisestään? Johon muuten pääset itsekin osalliseksi :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä luulet, että asialle voi tehdä?
Huhuu, ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut miettiä asiaa silloin, kun valehtelit miehelle ottavasti e-pillerin ja pitämällä lapsen vastoin miehen tahtoa?
Ihan yhteistuumin ollaan meidän lapset haluttu. ;)
Miehelle meni vaan edelle alkoholi ja muut päihteet, niin koin paremmaksi laittaa miehen pihalle. Ei lasten tarvitse sellaista lapsuutta kokea, että isi on suoraan sanoen täys juopponarkkari.
Ja hän ei itse omasta tahdostaan halua lapsiaan nähdä tai kuulla heistä yhtään mitään. Joten siksi olisi kiva nämä viralliset asiat saada päätökseen. ;)
Miksi ihmeessä laitat noita hymiötä jokaiseen vastaukseen? Mun mielestä tässäkään kommentissa ei ole yhtään sellaista lausetta, joissa hymiö olisi ollut tarpeen. Antaa sinusta aika vajaan kuvan.
Ja an-taa muil-le vin-kik-si...tavattoman moni kysyy täälläkin mitä tukia saa, kun se ero tulee. Hymiöitä.