Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen Lidli on työpaikkana?

Vierailija
05.11.2019 |

Kertoisitko mahdollisimman paljon minkälainen paikka Lidli on työpaikkana; Onko täydet tunnit? Tekevätkö kaikki kaikkia töitä? Minkälaisia työvuoroja (mistä mihin)? Onko vapaapäivät peräkkäin vai onko paljon ykkösvapaita? Työilmapiiri? Viihdykö,? Jne kaikkea mahdollista. En tunne ketään keneltä voisin kysyä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/25 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi myös. Olen hakenut sinne useampaan kertaan, mutta en ole saanut edes haastatteluun kutsua. Olen kuullut joiltakin, että työtahti olisi kova ja siksi joku sanoikin ettei suosittele. Itse tykkään tehdä töissä paljon töitä, joten olen olettanut sen olevan hyvä paikka minulle. En vaan ole osannut vakuuttaa heitä hakemuksissani edes haastattelukutsun verran.

5+ hakemuksen jälkeen ymmärrän etten sovellu heidän toivottuun työntekijäkuvaansa ja se on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 3/5 työpaikkana. Tuntiliksa oli aloittaessa 11€. Itellä oli aiemmin työkokemusta sinne mennessä yhdestä pikaruokaravintolasta ja kioskista

Vierailija
4/25 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntipalkka ja huudetaanko töissä alaisille tai painostetaanko jäämään väkisin ylitöihin yms tietoa kaivataan?

Eli onko samaa paskaa mitä muualla?

Vierailija
5/25 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Minuakin kiinnostaa.

Vierailija
6/25 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia sitten vuoden töissä Lidlissä kun luin samalla pääsykokeisiin. Ihan kivoja työkavereita ja etenemään olisin päässyt nopeesti esimiestehtäviin. Mutta mua vaadittiin tulemaan töihin kipeenä. Kuumetta oli lähes 39 ja lääkärintodistusta lähdin hakemaan niin vastaava sanoi että ”etkö edes aamuksi pääse?”. No en todellakaan., kytättiin kassanopeutta ja kokoajan oli kiire. Pääsin kouluun ja lopetin.

Vierailija
7/25 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosia sitten vuoden töissä Lidlissä kun luin samalla pääsykokeisiin. Ihan kivoja työkavereita ja etenemään olisin päässyt nopeesti esimiestehtäviin. Mutta mua vaadittiin tulemaan töihin kipeenä. Kuumetta oli lähes 39 ja lääkärintodistusta lähdin hakemaan niin vastaava sanoi että ”etkö edes aamuksi pääse?”. No en todellakaan., kytättiin kassanopeutta ja kokoajan oli kiire. Pääsin kouluun ja lopetin.

Pitääkö paikkansa että työntekijät p*neskelee keskenään takahuoneessa?

Vierailija
8/25 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kuin kaikki muutkin eli ihmisiä orjuuttava riistofirma.

Vierailija
9/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kaikkien puolesta osaa sanoa mutta luulisin että ei.

Vierailija
10/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhalut menneet ihan kokonaan noihin riistotöihin.

Kipeänä vaaditaan töihin, ei taas näitä sairaita juttuja.

Miksi meillä on hyvinvointivaltiossa tälläisiä duuneja missä pahimmillaan huudetaan, kytätään nopeutta, vaaditaan jäämään ylitöihin siten ettei edes kysytä ajoissa tai ei ollenkaan kysytä ihmisiltä (IHMISILTÄ).

MIKSI?

Tuokin voisi olla ihan kiva työpaikka, mutta luettuani tuon että kipeänä pyydetään töihin, niin kiltti ihminenhän suostuu tuollaiseen. Tuo on sairasta.

Itse en välttämättä uskaltaisi kieltäytyä ja uhraisin terveyteni sen vuoksi että joku jo pärjäävä tekee voittoa minun terveyden kautta :(

Miksi nämä matalapalkka-alat ovat aina tälläisiä?

Mieluummin olen työttömänä kun kilttinä menen pahoittamaan mieleni.

Vierailija
11/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kaikkien puolesta osaa sanoa mutta luulisin että ei.

Ei oikein istu suomalaiseen työkultuuriin.

Eihän täällä edes pidetä taukoja vaikka tauot on olemassa. Muutenkin pitää erilaisissa duuneissa katsoa palkkakuitista että täsmääkö vai vetääkö työnantaja välistä sen tauon verran.

Tosi masentavaa menoa on monissa duunipaikoissa. Lidlistä ei ole kokemusta mutta luulisi sen olevan parempaa laatua kuin suomalaiset matalapalkka-alan duunit.

Siis ne alle 10e duunipaikat missä ihmisiä ihan selvästi riistetään :(

Painotuksella ihmisiä.

Vierailija
12/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko paikalla joku kuka työskentelee ko kaupassa. Tarvitsen tietoja mahdollisimman paljon? Ap

Vierailija
13/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin asiakkaana totean, että siellä kassat vetävät hyvin. Kassoilla on kädet kovassa vauhdissa, monet kassat ovatkin nuoria miehiä.

Vierailija
14/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten näissä matalapalkka-alan lafkoissa ihmisiä vaaditaan tekemään ihan hirveällä nopeudella töitä?

Vaikka palkka on todella surkea ja eihän sillä edes elä, niin miksi kehdataan vaatimaan monien työntekijöiden nopeutta?

Siitä pitää maksaa silloin kaksinkertainen palkka, jos tekee kolmen aloittelijan nopeudella.

Vierailija
15/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin asiakkaana totean, että siellä kassat vetävät hyvin. Kassoilla on kädet kovassa vauhdissa, monet kassat ovatkin nuoria miehiä.

Mulle sillä ei ole väliä miten nopeasti vetää vai vetääkö keskitahdilla.

Se on niin että tiedän miten alhainen palkka on ja en itse ole mikään riistäjä, joten tehköön rauhassa työnsä kun ei siitä saa edes kelvollista korvaustakaan.

Voin ihan rauhassa seistä kymmenenkin minuuttia jonossa ja selata puhelinta. Ei mitään kiirettä.

Ei ihminen ole mikään kone.

Vierailija
16/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi henkilökohtaisesti suositella sitä pulkua työpaikkana. Vajaassa vuodessa sain nähdä kyllä yhtä jos toisenlaista sortamista.... En lähde mainitsemaan mikä Lidl oli tarkalleen kyseessä.

Meiltä oletettiin, että tulimme vähintää puoli tuntia ennen virallisen työajan alkua työpaikalle hoitamaan milloin mitäkin lisäaskareita. Tätä perusteltiin sillä, että työajan alkaessa on kaiken oltava valmista. Usein myös kirjaamattomat ylityöt maanataisin ja perjaisin olivat kirjoittamaton sääntö. 

Yhdellä kertaa esimies yllätti kollegani kun hän oli istunut minuutin ylimääräistä kahvipaussilla. Oli kytännyt oven takana kellon kanssa ja oli sen jälkeen pamahtanut ovesta sisälle. Kollegani joutui tämän jälkeen esimiehen ja hänen kahden hännystelijänsä toimesta vessaan pesutettavaksi. Siis samaan tyyliin miten joskus yläasteen alkaessa seiskaluokkalaiset raahattiin vessaan, laitettiin pää pönttöön ja vedettiin. Nauroivat vain perään, että opitpa nyt käyttäytymään.

En viitsi tämän pidempää romaania alkaa nyt kirjoittamaan, mutta nämä ovat pintaraapaisu minun kokemuksistani. Tämän lisäksi näin jos jonkinlaista muillakin liikkeen sektoreilla..

Vierailija
17/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ kassan kokoajana kuulostaa mielenkiintoiselta.

Vierailija
18/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti ei jaksa tuollaista kirjoitti:

Työhalut menneet ihan kokonaan noihin riistotöihin.

Kipeänä vaaditaan töihin, ei taas näitä sairaita juttuja.

Miksi meillä on hyvinvointivaltiossa tälläisiä duuneja missä pahimmillaan huudetaan, kytätään nopeutta, vaaditaan jäämään ylitöihin siten ettei edes kysytä ajoissa tai ei ollenkaan kysytä ihmisiltä (IHMISILTÄ).

MIKSI?

Tuokin voisi olla ihan kiva työpaikka, mutta luettuani tuon että kipeänä pyydetään töihin, niin kiltti ihminenhän suostuu tuollaiseen. Tuo on sairasta.

Itse en välttämättä uskaltaisi kieltäytyä ja uhraisin terveyteni sen vuoksi että joku jo pärjäävä tekee voittoa minun terveyden kautta :(

Miksi nämä matalapalkka-alat ovat aina tälläisiä?

Mieluummin olen työttömänä kun kilttinä menen pahoittamaan mieleni.

Tuo sairaana töihin pyytäminen riippuu varmasti enemmän esimiehestä kuin työpaikasta. Itse kuunnellut edellisen pomon aikaan aika monet huudot puhelimessa siitä, että en kuumeessa halunnut mennä töihin. Pomon vaihduttua muuttui tilanne täysin, nykyinen toivottelee paranemisia ja naputtelee viestin perään sydämen. En siis työskentele Lidlissä, vaan aivan erilaisessa paikassa.

Vierailija
19/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Lidlissä töissä 3 vuotta, luulen että jokaisessa Lidlissä on eri meininki ja oma "kulttuuri". Siellä pärjää jos on ns. 'kova luonne', itsellä ei ole joten tyydyin istumaan kassalla päivät pitkät ja olin myös paljon paistopisteellä. Päivät normityöntekijällä 7h pituisia ja siihen kuuluu 20min tauko, kaikille suunnitellaan tauot työvuorojen perusteella joten katsotaan vähän pahalla jos haluat pitää kaksi 10min taukoa. Aamuvuorot meillä 6:30-13:30 tai 14:30-21:30, toki 8h saattoi myös harvoin olla. Ennen vuoronalkua meillä ei tarvinnut tulla ja sain kyllä sairastaa rauhassa, ei sillä että sairastaminen olisi otettu hyvällä vastaan, p*skaa jauhetaan kaikista selän takana mutta hymyillään kasvotusten. Siihen tottuu kyllä jos ei ota sitä niin vakavasti ja aina näin ei välttämättä ole. Sieltä voi saada hyviä ystäviäkin kun on niin tiivis porukka.

Kova on tahti ja hitaimmat päätyvät usein kassalle ja he ovat ns. näkymättömiä työyhteisössä, nopeimmat ja rohkeimmat saa irti tästä työpaikasta enemmän kun pääsee esimiesten ja vuorovastaavien suosioon ja voi itsekin edetä näihin titteleihin suht nopeasti.

Kassalla on opeteltava ulkoa kaikki paistopisteen ja hedelmien/vihannesten koodit jos haluaa olla nopea. Lidlissä ei ole erillisiä siivoojia joten työntekijät itse siivoavat ja kassahenkilöille jää kassojen ja kassojen ympäristön lattioiden siivous ja ne pitää toteuttaa aukiolon sisällä illan puolella joten juoksemiseksi välillä menee mutta siihenkin tottuu, ei sillä että olisi mitenkään mielekästä aina. Hankalaa välillä kun on ainut kassahenkilö ja itse pitää siivota ohessa.

Pullohuoneen ja koko myymälän siivoukset (lattiat ja tyhjien pahvien poisto) tapahtuu myös joka päivä.

Paistopisteellä tykkäsin olla vaikka kiire useina päivinä onkin, kaikki tuotteet paistettuina ennen aukioloa ja sitten niitä paistetaan lisää listan mukaan ja tarvittaessa yli, ja voi luoja kun kiireisinä päivinä paistoinkin... Kerran viikossa tuli kuorma ja työn ohella niitä sitten puretaan kylmähuoneeseen.

Anteeksi romaanista mutta saa kysellä lisää jos tulee jotain mieleen!

Vierailija
20/25 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin kirjoittaa vielä että vapaapäivät oli ripoteltuja, tosin välillä saattoi olla 2 peräkkäin. Jos tekee vähemmän tunteja niin päiviä saattaa olla 3 tai 4 viikossa. Jotkut oli lisätyönä vaan 1 tai 2 päivää.

Kaikki yleisesti ottaen tekee kaikkia töitä eli kassa, hyllytys ja siivous mutta tilaukset ja muut toimistotyöt tekee esimiehet/vuorovastaavat. Hyllytykset aloitetaan heti aamuvuoron alkaessa ja jatketaan niin kauan kun tavaraa riittää, eli jotkut tyhjentää pakasteita ja jotkut kylmätuotteita ennen aukioloa ja se onkin päivän repäisevin hetki aamuvuorossa kun kaiken pitäisi olla silloin valmista niiden osalta, aina ei kerennyt mutta sitten poukkoillaan kassan ja hyllytyksen välillä. Myös käyttötavarat puretaan kerran viikossa aamulla ja siistitään ja täytetään sitä, usein tätä tekee se joka siihen on tottunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi