Mitä ton Kelan kanssa voi tehdä?
Haen perustoimeentulotukea, ja Kela vaatii viime kuun tiliotteita joka tililtä lapselta sekä itseltä. Kahdella tilillä ei ole viime kuussa ollut tilitapahtumia, joten pankki sanoo, ettei tiliotetta voi muodostaa. Olen lähettänyt Kelaan tämän pankin vastauksen kuvakaappauksena ja paperille printattuna. Mutta vieläkin Kela vastaa, että "Tiliotteiden tulee olla vähintään 1.10.2019 lukien, mutta voit toimittaa ne myös pidemmältä aikaväliltä." Ja "Jos emme saa liitteitä, joudumme mahdollisesti hylkäämään hakemuksesi." Pitäiskö nyt väärentää niille viime kuun tiliotteet, jos niitä ei kerta pankki pysty raapimaan?
Kommentit (35)
Mikä pankki? Vaihtelee nuo pankkien käytännöt niin. Jos soittaisit kelaan?
No otat ne niin pitkältä ajalta, että ne tapahtumat näkyy.
Sinä aikana kun kirjoitit tänne olisit voinut soittaa kelaan ja saada oikean vastauksen.
mut-ta voit toi-mit-taa ne myös pi-dem-mäl-tä ai-ka-vä-lil-tä...
Kävit pankissa?
Pankista saa ainakin kyllä nollatiliotteen vaikkei verkkopankista onnistuisi tulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävit pankissa?
Pankista saa ainakin kyllä nollatiliotteen vaikkei verkkopankista onnistuisi tulostaa.
Ap, kysyin tätä puolestasi pankin chatissa eli pankista saat nolla tiliotteen.
mene verkkopankkiin ja tulosta tilinäkymä, kun olet avannut tilitapahtumat. Myös on se toisenlainen tapahtumakysely siellä jonka voi tulostaa ihan ilmaiseksi. Mulla aika hyväksyivät tuon. Tai ota kännykkäkuva ja lähetä liitteenä heille-
Vierailija kirjoitti:
Sinä aikana kun kirjoitit tänne olisit voinut soittaa kelaan ja saada oikean vastauksen.
Kun minä soitin viimeksi Kelaan, jouduin odottelemaan langoilla melkein kymmenen minuuttia ennen kuin pääsin esittämään asiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä soitin viimeksi Kelaan, jouduin odottelemaan langoilla melkein kymmenen minuuttia ennen kuin pääsin esittämään asiani.
Hui!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vähemmän aikaa mitä tähän keskusteluun on mennyt.
Toimit heidän antamien ohjeiden mukaan.Tuossa on aika selvästi ilmaistu, että ne tiliotteet voi toimittaa myös pidemmällä aikavälillä.
Pidemmältä aikaväliltä vai onko siellä jotain salattavaa, liian suuri saldo toimitettavaksi kelaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vähemmän aikaa mitä tähän keskusteluun on mennyt.
Tuossa väitettiin alunperin, että "sinä aikana kun kirjoitit tänne" asia olisi jo selvinnyt. En tosin tiedä, miten kauan ketjun avauksen kirjoittamiseen meni, mutta et tiedä sinäkään. Ehkä et myöskään tiedä sitä, että jonottaminen puhelimessa maksaa.
Moi olen Ap! Lapsen tilillä ei tosiaan ole koskaan ollut tilitapahtumia, joten Aktian mukaan tiliotetta ei voi muodostaa, ja olen sen vastauksen toimittanut Kelalle. Omasta viime kuun osalta nollatapahtumaisesta tilistäni olen lähettänyt sen tilinäkymän, josat näkee, etää tilillä on 0 e. Nettipankista siitä ei tosiaan saa minkäänlaista tiliotetta millään aikavälillä, mutta pitääpä pyytä se Nordealta jos ne onnistuisv sen tekemään. Kysyin asiaa Kelalta nyt toista kertaa ja vastaavat varmaan huomenna, en jaksa pre paidilla soitella. Kiitti Vauva.fi, täältä selvii tehokkaamin!
Otat screenshotit tai tulostat tilin tapahtumat, näin minä aina tein, ei koskaan mitään ongelmaa.
Nuo ovat noita Kelan automaattivastauksia, jotka tulevat jokaisen hakemuksen yhteydessä...
Kun annat selvityksen ettei jollain tilillä ole tapahtumia ja sen selvityksen että tapahtumia on vain tähän ja tähän saakka, se riittää.
Terv. myös toimeentulotukea käsitellyt.
Vierailija kirjoitti:
Otat screenshotit tai tulostat tilin tapahtumat, näin minä aina tein, ei koskaan mitään ongelmaa.
Pankin sivuista ei välttämättä saa kuvakaappausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankin sivuista ei välttämättä saa kuvakaappausta.
Aktian ja S-pankin saa ainakin, minulla molemmissa tilit ja otan kuvakaappauksia usein, esim. ostaessani torista, tai huutiksesta jotain.
Eikö tililläsi siis ikinä ole ollut tapahtumia? Tilaa ne lähtien siitä, kun siellä oli tapahtumia.