Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi punnitset itseäsi?

Vierailija
05.11.2019 |

Miksi se vaa'an lukema on niin tärkeää sinulle?

Itselleni luvut toivat vain ahdistusta ja jojoilukierteen. Kun vihdoin ymmärsin ettei sillä luvulla ole mitään väliä, se kun koostuu eri vuorokauden ajasta riippuen milloin mistäkin, sain jojoilun vihdoin loppumaan. En stressaa enää syömisistä kun olen löytänyt vihdoin tasapainon elämään. Ei ole herkkumorkkiksia kun tiedän palaavani taas normaaliin ruokarytmiin pian, ei edes ruokapöhötykset ja nesteiden kertymiset haittaa, ne laskee kyllä.

En edelleenkään tiedä minkä painoinen olen mutta käytän S kokoisia vaatteita. Eikä niitä vaatteitakaan osteta kilogrammojen mukaan, vaan senttien.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama syy kuin monilla muillakin, jotta pysyisin mukana missä mennään. Kukaan ei voi tietää grammalleen kuinka paljon painaa, koska se vaihtelee koko ajan, mutta sen huomaa onko suunta ylös, alas vai tasainen. Mittanauha on myös hyvä.

Vierailija
42/45 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punnitsen itseni joka aamu siitä syystä, että minulla on painoraja 55 kg, jota en aio ylittää. Jos en näkisi lukemaa vaa'alla, voisi käydä niin kuin monelle muulle, että paino 'huomaamatta' nouseekin 10 kiloa ja ylikin. Niinhän kaikki väittävät, että eivät ole huomanneet vaatteiden kiristävän tai peilikuvan muuttuvan, ja sitten tulikin yllätyksenä, että painoa on 20 kiloa liikaa.

Minulla on samoin, ennen lapsia painoraja oli 55 kiloa, lasten jälkeen 60 kiloa ja nyt eläkkeellä 66 kiloa. Näin olen pysynyt koko ikäni normaalipainoisena. Käyn joka aamu puntarissa. Sen mukaan syön sitten vähemmän tai enemmän. Helppoa, koskaan ei tarvitse laihduttaa!

Ohis. Tietämättä minkäikäisenä sait lapsia, niin normaalipaino on kyllä kuten joku jo taisi sanoakin aika laaja käsite, jos voi olla ns. normaalipainoinen niin 55 kiloisena kuin 66 kiloisena. - Vaikka eihän tuossa ole painoeroa kuin 11 kiloa. Mikäli tuntuu vaikealta tajuta mitä tarkoitan, niin auttaisikohan ymmärtämiseen, jos painoeron ilmaisisni prosentteina?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä normaalipainoisia jotka punnitsee. Ylipainoisena laihduttaessa ymmärrän. Esim kerran viikossa on tosi usein. Johan kuukauden aikana hormonitoimintakin saattaa aiheuttaa painonvaihteluita. Ehkä kerran kuussa tai kahdessa voisi punnita itsensä, jos on joku perusteltu syy pelätä että se paino lähtee hillittömään nousuun ylipainoiseksi.

Muuten vaikuttaa lähinnä neuroottiselta touhulta.

Juuri siksi he pysyvät normaalipainoisina.

Onhan täälläkin ollut paljon ketjuja joissa ihmetellään miten ihan kummasti ja huomaamatta on tullut 30 kiloa lisää! No jos punnitset, ei tule. 

Läski tulee tosi nopeasti, jo viikossa voi tulla hyvinkin (kierrosta huolimatta) pari kiloa vaikka lomareissulla. Sen pois saaminen onkin paljon hitaampaa. Ei vaan viitsi pelleillä, mielummin näkee sen 10 sekunnin vaivan vaikka joka aamu

joo ei se läski nyt ihan viikossa tartu :D

Tulee viikonlopussakin, toki enimmäkseen nestettä mutta jos ei pidä kevennyspäivää se jää pysyvästi

Vierailija
44/45 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punnitsen itseni joka aamu siitä syystä, että minulla on painoraja 55 kg, jota en aio ylittää. Jos en näkisi lukemaa vaa'alla, voisi käydä niin kuin monelle muulle, että paino 'huomaamatta' nouseekin 10 kiloa ja ylikin. Niinhän kaikki väittävät, että eivät ole huomanneet vaatteiden kiristävän tai peilikuvan muuttuvan, ja sitten tulikin yllätyksenä, että painoa on 20 kiloa liikaa.

Minulla on samoin, ennen lapsia painoraja oli 55 kiloa, lasten jälkeen 60 kiloa ja nyt eläkkeellä 66 kiloa. Näin olen pysynyt koko ikäni normaalipainoisena. Käyn joka aamu puntarissa. Sen mukaan syön sitten vähemmän tai enemmän. Helppoa, koskaan ei tarvitse laihduttaa!

Ohis. Tietämättä minkäikäisenä sait lapsia, niin normaalipaino on kyllä kuten joku jo taisi sanoakin aika laaja käsite, jos voi olla ns. normaalipainoinen niin 55 kiloisena kuin 66 kiloisena. - Vaikka eihän tuossa ole painoeroa kuin 11 kiloa. Mikäli tuntuu vaikealta tajuta mitä tarkoitan, niin auttaisikohan ymmärtämiseen, jos painoeron ilmaisisni prosentteina?  

Jos katsot painoindeksitaulukoita niin tuo on n. 165 cm henkilön normaalipaino. Sekä se 55 että 66 kg.

Vierailija
45/45 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsot painoindeksitaulukoita niin tuo on n. 165 cm henkilön normaalipaino. Sekä se 55 että 66 kg.

Joo. Olet aivan oikeassa.. Ja hyvähän ja miellytävää se onkin, ettei ihanne paino ole kilosta tai  muutamasasta aina kiinni. Silti minusta on jännää aatella, että ihanne painossa olevalla voi olla parhaimmillan (tai pahimmillaan) kymmenen kiloa enemmän tai vähemmän painoa "kannettavana".  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan