Kakarat (naiset alle 40v?) eivät ole vielä saaneet syyskenkiä, saati talvikenkiä jalkaan
Ne Converset, Vanssit ja ultraboostit on hyvät kesällä, mutta näin talvella tekee kantajastaan, sori nyt vaan mutta, aivottoman näköisen.
Osaisiko joku selittää, miksi 20-30 vuotias käyttää lähes keskellä talvea kesätennareita? Saati sitten 40 vuotias.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tarpoa jalat hikisenä kun enimmillään on ollut -1 pakkasta. Kuljen edelleen nahkaisissa korkonilkkureissa. Talveksi vaihdan saappaisiin.
Taitaa olla jotain muuta vikaa kuin kengät jos jalat hikoaa pakkasella. Hommaa villaisempia sukkia ja selvitä terveytesi tola.
Tutkituta sinä pääsi jos toisten kengät noin kovin häiritsevät.
Minä valitsen kengät tilanteen mukaan. Ja tilanne on muutakin kuin sää. Yhden kerran olen tänä syksynä talvisaappaita käyttänyt, eikä silloin ollut edes pakkasta.
Liukkaalla kelillä käytän mieluummin talvikenkiä kuin lenkkareita, koska lenkkarit ovat jäällä aika liukkaat. Täällä ei ole vielä niin liukasta, että ihan pikku matkoille viitsisin talvikenkiä ottaa.
Nyt ei olla keskellä talvea enkä laita talvikenkiä kun ei ole pakkasta eikä lunta. Käytän samoja tavallisia kävelykenkiä keväällä ja syksyllä, joskus kesälläkin jos ei ole kovin lämmin.
Käytän syyskenkiä, mutta jos tietäisin kuka AP on, tottakai laittaisin lenkkarit jalkaan ja talsisin pitkin askelin edes taas hänen edessään.
Mä olen työpäivän mittaan ulkona noin 5min ja sisällä 8h. Eli sisäkengillä mennään koko päivä. Miksi pukisin jalkaani talvikengät joita tarvitsen kotiovelta autoon menoon ja autosta toimiston ovesta sisään kävelyyn? Ja iltapäivällä sama toiseen suuntaan.
teinari kirjoitti:
Paljaat nilkat ja Gånken <3
Kiitos vaan tästä. Olin oksentaa näppäimistölle.
T. kånken-hullu
Talvikenkiä käytän jos olen ulkona pitkään ja sitten kun lumi on tullut. Jos ajan autolla kauppaan niin se nyt on sama missä kengissä.
teinari kirjoitti:
Paljaat nilkat ja Gånken <3
Irma, 58, päätti tänään olla "teinari".
Surullista kyllä, yritys meni pahasti pieleen ja Irma-parka joutui naurunaiheeksi.
Ensinnäkään nyt ei ole talvi ja toiseksi tennareilla tarkenee vielä hyvin, kun on villasukat jalassa. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Eilenkin pidin sellaisia ohuita villasukkia, tavalliset olisivat olleet liian kuumat.
Ihan sun kiusaksesi. Aivan henkilökohtaisesti juuri sinun. Me koko maailma pidämme sinua niin tärkeänä ja ihmeellisenä ihmisenä että me oikein pidetään kokouksia että millä saadaan sua ärsytettyä.
Ei ole kylmä eikä luntakaan, miksi pitäisi talvikengissä kulkea? Lenkkareissa oon vetäny metsälenkit vielä.
Paljaat nilkat ja no-show sukat 365/7, koska muoti.
Täällä pk seudulla ei ole edes vielä talvi, pakkasta ollut välillä mutta sen - 2 max niin en kyllä laita vielä talvikenkiä jalkaan. Ja minulla on ihan kunnon paksuja talvikenkiä esim yhdet kuomat ei niissä tällä kelillä vielä kannata mennä, jalat hikoaa liikaa
Apteekista kannattaa hakea apua jalkojen hikoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Syyskengät?? Kuinka monet kengät sinulla oikein on?
En uskalla laskea, mut varmaan joku 40-50 paria. Onhan mulla viidet juoksulenkkaritkin ja ehkä neljät monot.
Sitten kun tulee talvi voi käyttää talvikenkiä, mutta tuossahan ne nurmet vielä vihertää ja tiet on kuivat.
Minulla on lyhyellä varrella olevat vanssit ja niissä on vuorikin vaikka näyttävätkin tennarin tyylisiltä. Ovat kuitenkin talvikengät...
Mitä jos keskittyisit katsomaan vaan sitä kännyäsi? Siellä voi olla ahdasmielinen häiritsemättä muita.
Siis jos kävelen ratikkaan ja pysäkiltä töihin ulkoilmassa n. 500m, pitäisi olla talvisaappaat nollakeleillä?
Kun lähden ulkoilemaan, laitan toki ulkoiluun sopivan vaatetuksen. Työmatkat hieman eri asia.
Villasukkia on monenlaisia. Tarkoitin lähinnä merinovillaa, toki tavallinenkin käy. Merinovilla on paras aina, kesällä viileä ja talvella lämmin.