Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä erityisen herkullista ruokaa olette viime aikoina itse valmistaneet? Kysymykseen on syy, siksi että...

https://www.vauva.fi/node/add/discussion-topic#
05.11.2019 |

Uusi mies tulee lauantaina luokseni syömään ja haluaisin tehdä vaikutuksen. Mies pitää kuulemma ihan kaikesta hyvinlaitetusta ruuasta. Ei mitään rajoitteita raaka-aineiden suhteen siis. En tivannut sen enempää, vaan minulle jäi vapaat kädet.

Olen kolmen aikuisen lapsen äiti ja hyvin rutinoitunut ruuanlaittaja. Saa siis laittaa vähän vaikeampiakin juttuja. En kuitenkaan mikään gourmet-kokki ole, eli ei mitään kauhean ihmeellistä.

Tarkoitus olisi "vähän parempi" ruoka eli ei juhlaillallinen, muttei mikään peruskotiruokakaan tyyliin makaronilaatikko.

Mies on 50-vuotias, jos sillä jotain merkitystä on. Ehkä sillä tavoin, että sukupolvemme ihmisten ruokamaku vähän poikkeaa keskimäärin vaikka parikymppisistä.

Idea siis otsikossa. Millä tutoksellanne olette hurmannut illallisvieraat?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin karjalanpaistin ja perunamuusin puikulaperunoista.

Toinen vaihtoehto olisi kanaa tikka-masala. Basmatiriisillä.

Molemmat helppoja ja takuuvarmoja. Tietysti vaikea sanoa, kun ei tunne ihmistä.

Vierailija
22/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possupataa tein possun ulkofileestä. Menee aika kauan kyllä laittaa. Laitoin palsternakkaa, bataattia, porkkanaa ja muutaman herkkusienen mukaan. Tuli oikein hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin karjalanpaistin ja perunamuusin puikulaperunoista.

Toinen vaihtoehto olisi kanaa tikka-masala. Basmatiriisillä.

Molemmat helppoja ja takuuvarmoja. Tietysti vaikea sanoa, kun ei tunne ihmistä.

Lisään tähän vielä yhden, paistettu siika ja muusi.

Vierailija
24/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi hyvin valmistettuna ja keitettyjä perunoita

Vierailija
25/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha kuljailla, pilun lisäksi riittää viina ja lenkkimakkara.

Heh, ihan hyvä... 

Toki odotamme tai ainakin minä odotan myös seksiä. Mutta ollaan (yhtään itseäni ylentämättä) vähän erilaisia kuin mahdollinen viina-makkara-porukka. 

ap

Vierailija
26/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Meidan kestosuosikkeja on 

1) Indonesialaisvaikutteinen ruoka. Paistettua riisia, sambal oelekilla maustettuja vihreita papuja,  kana/tofuvartaita (grillipannusta), maapahkinakastike (sate) ja keitetty kananmuna puolitettuna kaikki samalle lautaselle. Koristelu friteeratulla sipulilla ja kookoshiutaleilla. 

2) Tapakset: iberico-kinkkua, patatas bravas, juustoja, mustekalarenkaita, simpukoita, patonkia ja valkosipulilla maustettua oliivioljya, oliiveja ja joskus teen tahan myos jonkun kivan suolaisen piiraan (vaikka lohipiirakka tai sienipiirakka). Naitten kanssa hyvaa viinia, mieto punainen merlot kay oikeastaan kaikkien kanssa jos sen tarjoilee vahan normaalia viileampana. 

3) Ankan rintafile grillipannusta ja tabouleh-salaattia (teen itse couscousin kanssa). Alkuruuaksi olen tarjoillut poro-sienitartaria ja jalkkariksi sopii uunipaaryna vaniljajaatelolla. Taa olis mun mielesta sesonkiin sopivaa "syysruokaa". 

Mutta missa sulla on skandit? Eihan siita tule mitaan jos kaikki kirjoittaa nain.

Vierailija
27/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-palstan kestosuosikki, tee raikkaita voilepiä.

Vierailija
28/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Meidan kestosuosikkeja on 

1) Indonesialaisvaikutteinen ruoka. Paistettua riisia, sambal oelekilla maustettuja vihreita papuja,  kana/tofuvartaita (grillipannusta), maapahkinakastike (sate) ja keitetty kananmuna puolitettuna kaikki samalle lautaselle. Koristelu friteeratulla sipulilla ja kookoshiutaleilla. 

2) Tapakset: iberico-kinkkua, patatas bravas, juustoja, mustekalarenkaita, simpukoita, patonkia ja valkosipulilla maustettua oliivioljya, oliiveja ja joskus teen tahan myos jonkun kivan suolaisen piiraan (vaikka lohipiirakka tai sienipiirakka). Naitten kanssa hyvaa viinia, mieto punainen merlot kay oikeastaan kaikkien kanssa jos sen tarjoilee vahan normaalia viileampana. 

3) Ankan rintafile grillipannusta ja tabouleh-salaattia (teen itse couscousin kanssa). Alkuruuaksi olen tarjoillut poro-sienitartaria ja jalkkariksi sopii uunipaaryna vaniljajaatelolla. Taa olis mun mielesta sesonkiin sopivaa "syysruokaa". 

Mutta missa sulla on skandit? Eihan siita tule mitaan jos kaikki kirjoittaa nain.

Mulla ei ole :( Tai siis toki on jonkun CTRL+xxxx koodin takana, mutta hirvean hidasta kirjoittaa silleen. 

Vierailija
29/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ihan hyvä... 

Toki odotamme tai ainakin minä odotan myös seksiä. Mutta ollaan (yhtään itseäni ylentämättä) vähän erilaisia kuin mahdollinen viina-makkara-porukka. 

ap

Itseasiassa toi ihan riippuu miehen kulttuuritaustasta (ja ehka vahan huumorintajustakin).

Mina valmistin miehelle viime viikolla uunilenkkia ja pottumuussia, ja aperitiiviksi naukkaistiin pakkaskylmat Finlandia-vodkat snapsilasista. 

Mies oli ihan mindblown ja tykkasi ruuasta ihan alyttomasti. :D

(Mies on Iranista ja toivoi "perisuomalaista" ruokaa.)

Vierailija
30/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ihan hyvä... 

ap

Itseasiassa toi ihan riippuu miehen kulttuuritaustasta (ja ehka vahan huumorintajustakin).

Mina valmistin miehelle viime viikolla uunilenkkia ja pottumuussia, ja aperitiiviksi naukkaistiin pakkaskylmat Finlandia-vodkat snapsilasista. 

Ihana! Olisin itsekin pilke silmäkulmassa nauttinut vodkat ja makkarat. Onko hän laittanut sinulle iranilaista ruokaa? Mitä siellä syödään?

Vierailija
31/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ihan hyvä... 

ap

Ihana! Olisin itsekin pilke silmäkulmassa nauttinut vodkat ja makkarat. Onko hän laittanut sinulle iranilaista ruokaa? Mitä siellä syödään?

<3 Joo se oli aika hauska kynttilanvaloateria. :D 

On joo, jopa ihan mua varten opetellut... :)

Siella syodaan tosi paljon riisia eri muodoissa, mm. sahramiriisia, tai semmoista tilli-harkapapuriisia (kuulostaa kamalalta mutta on ihan alyttoman hyvaa :D).

Ja tietysti flatbreadia, taikinassa on jogurttia, maitoa, hiivaa ja leivinjauhetta. Naita leipoo myos. 

Lihapuolelta sitten...grillissa on tehnyt kanakebappia ja lampaankyljyksia, marinoi nama itse. Sitten on tehnyt "kotlettia", joka on vahan kuin jauhelihapihvi, mutta lihan sekaan raastetaan myos sipulia ja perunaa ja tasta tehdaan taikina, joka paistetaan kuten pihvit. 

Aika paljon on myos pataruokia, hitaalla haudutuksella lampaan- tai naudanlihaa mausteisessa liemessa. 

Kasvispuolelta baba ganoush -tyyppinen munakoiso"vuoka" jota voi syoda flatbreadin paalla. Ja falafeleja on tehnyt kanssa, ja niitten kanssa jogurtti-valkosipuli-sitruunadipin. (Ja sita leipaa.) 

Tiivistettyna: kanaa ja lammasta eri muodoissa, leivan ja riisin kera. Ja sahramia lahes joka ruokaan. :D 

Vierailija
32/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missa sulla on skandit? Eihan siita tule mitaan jos kaikki kirjoittaa nain.[/quote]

Mulla ei ole :( Tai siis toki on jonkun CTRL+xxxx koodin takana, mutta hirvean hidasta kirjoittaa silleen. [/quote]

Ainakin mun puhelimen asetuksista löytyy Järjestelmä -> Kielet -> Gboard, josta saa näppäimistöön kätevästi kaikenlaista eksoottista. Mun puhelimella voi siis kirjoittaa sujuvasti esim. espanjaksi, saksaksi ja norjaksi. ¡Muy fácil!

Vierailija
33/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole :( Tai siis toki on jonkun CTRL+xxxx koodin takana, mutta hirvean hidasta kirjoittaa silleen. 

Ainakin mun puhelimen asetuksista löytyy Järjestelmä -> Kielet -> Gboard, josta saa näppäimistöön kätevästi kaikenlaista eksoottista. Mun puhelimella voi siis kirjoittaa sujuvasti esim. espanjaksi, saksaksi ja norjaksi. ¡Muy fácil!

Kylla, toki mulla on puhelimessa asennettuna suomi, ruotsi, hollanti ja englanti, helpottaa huomattavasti viestien napyttelya. 

Mutta en kirjoita av-palstalle puhelimella, vaan toimiston koneella. Jonka nappaimistossa siis ei ole skandeja. Eli sori, ei erittain helppoa mulla. 

Vierailija
34/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaruuista kannattaa välttää spagettia. Älä käytä liikaa valkosipulia, ja jos toiveissa on oraalista toimintaa, skippaa chili.

Vierailija
35/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tosiaan joku oma bravuuri, niin taatusti onnistuu! Tuo lammaspata kuulostaa hyvältä 😋

Vierailija
36/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin pääruuaksi jonkin padan. Se hautuu alkuruuan aikana itsekseen ja saat nauttia miehen seurasta ilman, että juokset koko ajan keittiössä puuhaamassa. Risotto esimerkiksi on aivan ihanaa mutta pitää sinut lieden ääressä.

Vierailija
37/37 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän vaikeaa sanoa kun ruoka-asiat on niin makuasioita. No miehethän tykkää yleensä pihvistä.

Mä tykkään intialaisista ja thai-ruoista, mausteisista mutta makeista. Toisaalta myös miedoista ruoista kuten riisipuuro tai pinaattikeitto. Eli jos multa kysytään niin vaikka intialainen perunacurry.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme