Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halveksutko konkurssin tehnyttä yrittäjää?

Vierailija
05.11.2019 |

Mä itse halveksun suurinta osaa, kertoo siitä että raha-asioita ei osata. Joskus harvoin konkkaan voi päätyä muistakin syistä esim. Neuvostoliiton romahdus = idänkauppa loppui.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun ilkeitä ja itsekkäitä ihmisiä.

Vierailija
2/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tai oikeastaan sitä, että ei älytä lopettaa ajoissa. Mulle on tälläkin hetkellä useampi konkan partaalla oleva firma velkaa yhteensä 20k. 

- alihankkija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tai oikeastaan sitä, että ei älytä lopettaa ajoissa. Mulle on tälläkin hetkellä useampi konkan partaalla oleva firma velkaa yhteensä 20k. 

- alihankkija

Niin...jos tosiaan ei esim. selviä siitä, että joku jättää maksamatta on ottanut vastaan liian ison urakan.

Vierailija
4/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo.

Jos olet tosissasi kannattaa ainakin itse pysytellä palkkatyössä.

On olemassa näkemys jonka mukaan vasta yhden konkan tehtyään on oppinut niin paljon yrittäjyydestä että on hyvä jatkaa. Tosin monelle se ei konkan jälkeen ole mahdollista, mutta jos on osannut tehdä konkan osaa sen jälkeen toimia hyvin yrittäjänä.

Vierailija
5/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mua harmittaa yrittäjän puolesta. Kerran tosin vähän halveksuin konkan tehnyttä yrittäjää, mutta se johtuikin siitä että yrittäjä jätti monen kuun palkat maksamatta mulle.

Vierailija
6/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään keplottelijoina, sen enempää halveksimatta. 

Vierailija
7/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halveksi ketään.

Vierailija
8/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi. 

Konkka on usein seurausta järkevistä taloudellisista päätöksistä ja joita on pakko tehdä, vaikka tekemisen tahtoa riittäisikin.

Vierailija
9/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitt*a nyt taas? En.

Vierailija
10/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin avauksen tehnyttä sossuloista. Mene töihin.

Vierailija
11/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa yrittäjistä on epärehellisiä.

Heille en toivo mitään hyvää.

Vierailija
12/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mua harmittaa yrittäjän puolesta. Kerran tosin vähän halveksuin konkan tehnyttä yrittäjää, mutta se johtuikin siitä että yrittäjä jätti monen kuun palkat maksamatta mulle.

Täh, teitkö töitä palkatta monta kuukautta? Lopettaisin heti, jos palkka olisi myöhässä 3 päivää. No sait varmaan palkkaturvasta rahasi.

Vierailija
13/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yrittäjät tee konkursseja. He vaan porskuttavat eteenpäin ilman lomia ja sairaslomia maksamatta itselleen edes palkkaa, nuo työn sankarit.

Vierailija
14/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- alihankkija

Miksi yritysmaailmassa menestyvä ja muuten ilmeisen yhteiskuntakelpoinen ihminen ei osaa kirjoittaa numeroilla 20 000, kuten aikuiset ihmiset, vaan kirjoittaa saman asian tuolla uudella - ja ah niin nokkelalla! - lyhennyksellä "20k"? Se muistuttaa 1970-luvun lasten Ujopiimä-vitsiä.

Kyllä keksitkin uuden ja älykkään sukkeluuden: enpä ole tuota nuorekasta ja lennokasta oivallusta ennen nähnytkään.

Vierailija
15/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet kädestä suuhun yritykset voi mennä nurin yllättävän helposti, eikä siihen tarvita mitään epärehellisyyttä. Pieni notkahdus, kassa on tyhjä, eikä tuotantoon tarvittavaa materiaalia saakaan enää velaksi. Tai merkittävä asiakas ilmoittaa yllättäen pidentävän maksuaikaa tai jättää kokonaan maksamatta.

Vierailija
16/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, teitkö töitä palkatta monta kuukautta? Lopettaisin heti, jos palkka olisi myöhässä 3 päivää. No sait varmaan palkkaturvasta rahasi.

Sain toki palkkaturvasta, lähes vuoden kuluttua. Tein töitä palkatta monta kuukautta, kun joka viikko yrittäjä lupaili, että saisin kaikki puuttuvat palkat ”tällä viikolla”. Tätä siis jatkui 2-3 kuukautta, sitten lopetin kun sain uuden työn. Onneksi oli säästöjä, silti meni hetki paikkailla taloudellista tilannetta tuon jälkeen.

Vierailija
17/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä nimenomaan yrittää.

Aina ei onnistu, ja se on inhimillistä. Jossain muualla maailmassa on sanonta, että vasta konkurssin kokenut on yrittäjä. Maailmaa ei ole helppo ennustaa, ja joskus hyväkään idea ei ota tuulta alleen. Miksi sen pitäisi olla jokin häpeä?

Vierailija
18/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim. hakee töitä tai on ryhtymässä alihankkijaksi, kannattaa tarkastaa yrityksen taloustiedot Asiakastiedosta. Jos omavaraisuusaste tai liiketoiminnan tulos on miinuksella, on turha haaveilla vakaasta työpaikasta. Mun kaveri pääsi viime vuoden marraskuussa töihin firmaan, jonka liikevaihto oli vain 150000, työntekijöitä oli viisi (!), omavaraisuusaste -20% ja liiketoiminnan tulos 7000 €. Irtisanottiin viime viikolla koska rahaa ei ole palkkoihin, muutama sinne jäi töihin mutta sen voi arvata että eivät hekään kauaa siellä ole. 

Vierailija
19/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet kädestä suuhun yritykset voi mennä nurin yllättävän helposti, eikä siihen tarvita mitään epärehellisyyttä. Pieni notkahdus, kassa on tyhjä, eikä tuotantoon tarvittavaa materiaalia saakaan enää velaksi. Tai merkittävä asiakas ilmoittaa yllättäen pidentävän maksuaikaa tai jättää kokonaan maksamatta.

Suuri asiakas voi yksipuolisesti pidentää maksuaikansa vaikka 90 päivään. Ennen sitä yrittäjä joutuu maksamaan KAIKKI kulut, vaikkei ole edes rahojaan saanut.

Jos on hyvä liikeidea tai vaikka ostaa jo olemassaolevan yrityksen, on se ihan hyvä työllistymiskeino, mutta en ihmettele että sitä Suomessa kartetaan, kun yleinen asenne on tuo. Jos konkurssin teet, halveksitaan ja suunnilleen syljetään päälle.

Vierailija
20/28 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin yrittäjä, ja nähdäkseni tässä hommassa on oleellisinta se, että pystyy lopettamaan ajoissa. Se ei kyllä ole helppoa sitten käytännössä, ja monelle kehittyy vahva tunnesidos yritykseensä. En kyllä lähtökohtaisesti halveksisi konkurssin tehnyttä, mutta silloin halveksisin, jos ilmenisi että yrittäjä olisi ollut epärehellinen tai suoranaisesti laiska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan