HS: Lidlin ostoskori kokonaiset 0,07 euroa halvempi kuin citymarketin!!
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä Lidlissä on halvempaa vain maito. Lidlin lihat, joissa lukee EU, haisee pahalle.
Vain maito? 😀 Noin äkkiseltään vertailtuna Lidlissä on halvempaa raejuusto, yrtit, mozzarella, jogurtit, pasta, jauheliha, tomaatit, kanankoivet, ruisleipä, leivontamargariini, olut ja tuoremehu. Esimerkiksi.
No ehkä citymarkettiin verrattuna, mutta ei meidän Prismaan.
Cittareissa on hirveästi eroja. Toisissa cittareissa on edullisia kasviksia ja toisissa sitten taas ei. Minua lähinnä olevassa ei koskaan ole niitä halpiskasviksia jäljellä. Joten on aika kallista. Kyllä Lidlistä saa halvemmalla. Se siinä vain harmittaa, kun se valikoima on niin suppea, että joutuu jotain aika perusjuttuja hakemaan kuitenkin muualta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan yksi lysti mitä joku vertailu väittää. Olen ihan itse todennut Lidlin olevan halvin. Viimeksi meni 70€ neljään kassilliseen ruokaa. Cittarista olisi samalla rahalla saanut tuurilla kaksi kassillista. Ärsyttää kun lähikauppa on K-market, aivan törkeän kallis. En hae sieltä kuin ehkä kahvia, maitoa ja vessapaperia, mitään bonuskorttia en edes halua.
K-market on todella kallis. Hanki kuitenkin plussakortti, niin saat edes plussatarjoukset. Minä myös ostan lähes kaiken Lidlistä. Siellä on parhaat hevi-tuotteet.
Kas kummaa. Minulla on ruokakulut aika lailla puolittuneet, kun Lidlistä tuli uusi lähikauppani. Ennen kävin Cittarissa tai s-ryhmän kaupoissa. Kori on ihan täynnä tavaraa, jolla pärjää viikon ja hinnaksi tulee korkeintaan 40e. Cittarissa menisi samaan määrään varmaan 80e. Tein viime tammikuussa itse testin, että ostin ihan samat tuotteet sekä Lidlistä että Cittarista, niin Lidlin kori oli yli 10 euroa halvempi (Lidl 20e, Citymarket 31e). Otin kuitit talteen ja tarkastin kotona. Tosiaan merkkiä ja määriä myöten ihan samat tuotteet.
Valikoimakin on parantunut, sieltä saa nykyään vaikka mitä yrttejä ja erikoisempia hedelmiä, kookosmaitoa, kauramaitoa ja kuitulisää. Sellaisia tuotteita, mitä ei ehkä vielä joitain vuosia sitten saanut. Voi tosin olla kauppakohtaisia erojakin. Ihmettelen väitteitä, jotka sanovat, ettei Lidlistä löydy mitään. Sieltähän löytyy ihan kaikki tarvittava. En tosin syö mitään einesruokaa, vaan teen kaiken itse raaka-aineista. Siksi halpa vihannes- ja kasvisvalikoima on minulle todella tärkeä.
Tää ei vaan mitenkään voi pitää paikkansa. Käyn Lidlissä ja Prismassa pääsääntöisesti, molemmissa noin kerran viikossa, CM:ssa kerran kuussa. Syödään kasviksia, hedelmiä, leipää ja lihatuotteita, eineksiä ei ikinä.
Lidliin en ikinä saa kulumaan satasta (yleensä kuitilla ~65€). Prismaan toisinaan saan sen satkun kulumaan mutta yleensä 70-80€. Cittariin menee AINA satanen. En tiedä mitä kultaa ne siellä myy. mielelläni tukisin kauppiasmallia, mutta ei vaan rahat riitä.
Kyllä minä ainakin löydän jatkuvasti hyviä tarjouksia Lidlistä. Esim. viime viikolla ostin varmaan pari kiloa kotimaista kurkkua hintaan 1,29 €/kg. Ja porkkanat 0,79 €/kg. Ja sitten ostin pari rasiaa karjalanpaistia tuplatarjoushintaan 2,93 €/700 g. Ja joskus tänä viikkona myös kotimaiset tomaatit ovat 1,69 €/kg. Eilen ostin rasian lasagnea 2,70 €/kg Lidlistä. Ja vehnäjauhot myös edullisia 2 kg/0,89 €, jos leipoo itse. Kermajuustoa myös tarjolla 3,74 €/kg jatkuvasti. Suklaalevyjä saa hintaan 0,50 €/100g, eri makuja.
K-kaupoissa taas ei ole ollut juuri mitään hyviä tarjouksia tänä vuonna. Joskus kotimaisia tomaatteja/kurkkuja kesällä sai hintaan 0,99€/kg, mutta niin sai myös monissa muissa kaupoissa.
T. Lidl-mies.
Kannatan K-kauppoja ihan periaatesysistä. Niissä kauppiailla on eniten valtaa päättää kauppansa asioista ja tuotteista, mitä sinne otetaan sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin löydän jatkuvasti hyviä tarjouksia Lidlistä. Esim. viime viikolla ostin varmaan pari kiloa kotimaista kurkkua hintaan 1,29 €/kg. Ja porkkanat 0,79 €/kg. Ja sitten ostin pari rasiaa karjalanpaistia tuplatarjoushintaan 2,93 €/700 g. Ja joskus tänä viikkona myös kotimaiset tomaatit ovat 1,69 €/kg. Eilen ostin rasian lasagnea 2,70 €/kg Lidlistä. Ja vehnäjauhot myös edullisia 2 kg/0,89 €, jos leipoo itse. Kermajuustoa myös tarjolla 3,74 €/kg jatkuvasti. Suklaalevyjä saa hintaan 0,50 €/100g, eri makuja.
K-kaupoissa taas ei ole ollut juuri mitään hyviä tarjouksia tänä vuonna. Joskus kotimaisia tomaatteja/kurkkuja kesällä sai hintaan 0,99€/kg, mutta niin sai myös monissa muissa kaupoissa.
T. Lidl-mies.
Kotimaisen Hermanni-kermajuuston hinta on kyllä 4.89€, se kilon mötikkä. Just tänään kävin. Virolaista kermajuustoa taisi olla tuohon 3,74€ kilohintaan. Ja suklaista valitsen kyllä S-ryhmän Rainbow 80% tumman suklaan. Lidlin suklaissa on kyllä hienot etiketit, mutta laadukasta suklaata en ole vielä löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Parempi vaan käydä sittarissa ja prismassa. Parempaa laatua ja rahat ei mee saksalaisille.
Näinpä, rahat menee näppärästi venäjälle kun S-ryhmä investoi.
Vierailija kirjoitti:
Cittareissa on hirveästi eroja. Toisissa cittareissa on edullisia kasviksia ja toisissa sitten taas ei. Minua lähinnä olevassa ei koskaan ole niitä halpiskasviksia jäljellä. Joten on aika kallista. Kyllä Lidlistä saa halvemmalla. Se siinä vain harmittaa, kun se valikoima on niin suppea, että joutuu jotain aika perusjuttuja hakemaan kuitenkin muualta.
Ihan mielenkiinnosta, mitä jääteet puuttumaan? Itse ostin perjantaina Lidlin heviosastolta kurkkua, pihvitomaatteja, kirsikkatomaatteja, basilikaa, jäävuorisalaattia, valkosipulia, paprikaa, porkkanaa, kesäkurpitsaa, perunaa, sipulia ja parsakaalin.
Pakasteesta pinaattia ja mansikoita ja maissi säilykkeenä. Mitä "perusjuttuja" muka ei saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies.
Kotimaisen Hermanni-kermajuuston hinta on kyllä 4.89€, se kilon mötikkä. Just tänään kävin. Virolaista kermajuustoa taisi olla tuohon 3,74€ kilohintaan. Ja suklaista valitsen kyllä S-ryhmän Rainbow 80% tumman suklaan. Lidlin suklaissa on kyllä hienot etiketit, mutta laadukasta suklaata en ole vielä löytänyt.
Ei se 3,74 €:on juusto ole virolaista, se on Milbona kermajuusto, saksalaista.
Tuo on myös Suomen päästöt maapallolla! 0,07% Uskomatonta!
Vierailija kirjoitti:
Lidlin lihat on Snellmania, atriaa ja hk:ta. Valmisruoat saarioista, atriaa ja hk:ta. Maito ja maitotuotteet kotimaista, juustoakin saa kotimaisena. Munat myös ja kasvikset. Mitä muuta vielä tarvitaan?
Jaa, ettei altaista löydy saksalaista, puolalaista ja mitä lie? Kovin tarkkana saa olla ja tietysti tuontiliha on sitä halvinta.
Ihmeellinen keskustelu, Lidl-uskovaiset suu vaahdossa vastaavat toisille Lidl-uskovaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies.
Kyllä se on virolaista, Epiim-merkkistä. Mulla on sellainen jääkaapissa. 700gr köntti oli alle 3 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lidl-mies.
Kyllä se on virolaista, Epiim-merkkistä. Mulla on sellainen jääkaapissa. 700gr köntti oli alle 3 euroa.
No ei ole, minulla on jääkaapissa se Milbona kermajuusto, se on 1kg, eikä taatusti ole virolaista!
Vierailija kirjoitti:
Kas kummaa. Minulla on ruokakulut aika lailla puolittuneet, kun Lidlistä tuli uusi lähikauppani. Ennen kävin Cittarissa tai s-ryhmän kaupoissa. Kori on ihan täynnä tavaraa, jolla pärjää viikon ja hinnaksi tulee korkeintaan 40e. Cittarissa menisi samaan määrään varmaan 80e. Tein viime tammikuussa itse testin, että ostin ihan samat tuotteet sekä Lidlistä että Cittarista, niin Lidlin kori oli yli 10 euroa halvempi (Lidl 20e, Citymarket 31e). Otin kuitit talteen ja tarkastin kotona. Tosiaan merkkiä ja määriä myöten ihan samat tuotteet.
Valikoimakin on parantunut, sieltä saa nykyään vaikka mitä yrttejä ja erikoisempia hedelmiä, kookosmaitoa, kauramaitoa ja kuitulisää. Sellaisia tuotteita, mitä ei ehkä vielä joitain vuosia sitten saanut. Voi tosin olla kauppakohtaisia erojakin. Ihmettelen väitteitä, jotka sanovat, ettei Lidlistä löydy mitään. Sieltähän löytyy ihan kaikki tarvittava. En tosin syö mitään einesruokaa, vaan teen kaiken itse raaka-aineista. Siksi halpa vihannes- ja kasvisvalikoima on minulle todella tärkeä.
Lidlistä saa muuten vitamiinitkin halvemmalla kuin muista kaupoista. Käytämme D-purutabletteja, joita saa edullisesti Lidlistä. Se nyt vain on tyhmää maksaa liikaa.
No se nyt riippuu mitä tuonne koriin tungetaan!!
Ja mitä tarjouksia sattuu olemaan ne pitäis olla normaali hintaisia tuotteita mitä verrataan!!
Cittarien hinnat tosiaan vaihtelevat paikkakuntakohtaisesti. Omalla paikkakunnallani Cittarista löytyy joskus ns. kauppiaan omia tarjouksia. Silloin saattaa saada broiskua, possua tai jauhelihaa jopa 3 euron kilohintaan. Yleensäkin kannattaa tuijottaa kilohintoja. Ne ovat vain niin julmetun pienellä Lidln esitteessä, että ärsyttää. Mutta kun jaksaa tuijottaa kilohintoja juuri umpilihan suhteen, voi yllättyä. Omalla paikkakunnallani juuri lihan suhteen Lidln hinnat eivät enään ole kilpailukykyisiä.
Lidlin lihat on Snellmania, atriaa ja hk:ta. Valmisruoat saarioista, atriaa ja hk:ta. Maito ja maitotuotteet kotimaista, juustoakin saa kotimaisena. Munat myös ja kasvikset. Mitä muuta vielä tarvitaan?