Mies kadonnut junamatkalla
"Junasta kadonnut Janne, 30, lähetti viimeisen selfien kolme tuntia matkustettuaan – matkatavarat löytyivät Helsingistä" https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006296565.html
Erikoinen katoaminen. Missä hlö voisi olla? Mitä on tapahtunut?
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minfon mukaan sama mies on ollut kateissa myös 2011. Silloin katosi pyöräillessään töistä kotiin.
MIksi poliisi edes etsii kyseistä ihmistä?
Hän on aivan selvästi kunnossa kun pystyy olemaan kauppakeskuksissa ja postaamaan someen.
Ei aikuinen ihminen ole ilmoitusvelvollinen kenellekkään tekemisistä.
Ei hän kaiketi ole someen mitään postaillut :D ei hän kovin kunnossa olevalta kyllä vaikuta... Kyllä hänen sekava käytös oli jo huomioitu junassa ja tuolla kauppakeskuksessa vartijakin oli passittanut hänet lanssiin ja hänet toimitettiin sairaalahoitoon, josta karkasi.
Sekava käytös junassa=kännissä ravintolavaunussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Tallinnaan ollut menossa, jos Jätkäsaaressa nähty.
Edelleen nuo diagnoosit voisitte jättää tekemättä. Minusta kuulostaa, että se vaan juopottelee nyt, on putki jäänyt päälle ja hälläväliä-asenne, niinkuin juopoilla yleensä.
Kyllä minä olen saanut sen kuvan, että ei nyt ihan tavanomaisesta ryyppyputkesta ole kyse... Miksi poliisit etsisi juopottelevaa ihmistä?
Vaimo antanut tälle miehelle yhtä villejä diagnooseja kuin te täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minfon mukaan sama mies on ollut kateissa myös 2011. Silloin katosi pyöräillessään töistä kotiin.
MIksi poliisi edes etsii kyseistä ihmistä?
Hän on aivan selvästi kunnossa kun pystyy olemaan kauppakeskuksissa ja postaamaan someen.
Ei aikuinen ihminen ole ilmoitusvelvollinen kenellekkään tekemisistä.
Ei hän kaiketi ole someen mitään postaillut :D ei hän kovin kunnossa olevalta kyllä vaikuta... Kyllä hänen sekava käytös oli jo huomioitu junassa ja tuolla kauppakeskuksessa vartijakin oli passittanut hänet lanssiin ja hänet toimitettiin sairaalahoitoon, josta karkasi.
Sekava käytös junassa=kännissä ravintolavaunussa.
Enpä usko. Kyllä jokainen ihminen nyt tavallisen kännisen ihmisen tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen nuo diagnoosit voisitte jättää tekemättä. Minusta kuulostaa, että se vaan juopottelee nyt, on putki jäänyt päälle ja hälläväliä-asenne, niinkuin juopoilla yleensä.
Kyllä minä olen saanut sen kuvan, että ei nyt ihan tavanomaisesta ryyppyputkesta ole kyse... Miksi poliisit etsisi juopottelevaa ihmistä?
Sinäkö tunnet nämä ihmiset ja voit sanoa, että ihminen, joka asuu samassa taloudessa keksii päästään diagnooseja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö tunnet nämä ihmiset ja voit sanoa, että ihminen, joka asuu samassa taloudessa keksii päästään diagnooseja?
Sinäkö tunnet?
Kohta vuorokauteen ei ole tullut mitään näköhavaintoa henkilöstä eikä mikään ihme. Hän ei kiinnitä ulkomuodoltaan mitään huomiota. Samannäköisiä miehiä mahtuu suomessa viisitoista tusinaan. Helsingissä sekava käytöskään ei aina riitä kiinnittämään huomiota. Pitäisi tulla vastaan joku, joka on nähnyt ko miehen kuvan ja tietää, että häntä etsitään. Olipa vaimon kertoma "hengenvaarallinen tila" sitten fyysinen tai psyykkinen, mies tuskin saa mitään apua ajoissa, jos ei ymmärrä sellaista keneltäkään pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö tunnet?
En, mutta uskon siihen, että vaimo kyllä tuntee miehensä ja tietää, jos ja kun hänellä on jotain diagnooseja. Ei poliisikaan kovin helposti ihan tervettä ihmistä lähde heti etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä pohjalta sinä väität, että vaimo keksii diagnooseja? Ihan oikeasti, jos et tunne näitä ihmisiä ja luet ja uskot jotain älyvapaita kommentteja, kun vaimoa haukutaan ja arvostellaan. Kyllä minä uskon siihen, että miehellä ON jotain henkisiä ongelmia, ettei käytös ole ihan normaalia juopottelua. Sama se oli silloin edelliselläkin katoamisreissulla... Mikä aiheuttaa sen, että mies lähtee ryyppäämään ja aiheuttaa omaisissa suurta huolta? Olisiko vaikka itsetuhoinen, uhkaileva ja omituinen käytös?
Vaimo kertoo Jannen hukanneen silmälasit ja junakuvassa olleen takin, jonka on jo vaihtanut uuteen. Hukannut? Mieshän haluaa selvästi olla tunnistamattomana. Humputella isolla kirkolla. Onko Meilahti-käyntikään ja muut terveystiedot virallista tietoa? Eipä ole. Ja virottariakin ollaan lähdössä katselemaan. Siitä pääsee kätevästi vaikka Saksaan asti hakemaan Mersua, jos Humppila jäi väliin... Johan on keissi!
Heitetään nyt vähän spekulaatiota, mutta jos esimerkiksi minun mieheni kärsisi vaikka lääkärin diagnosoimasta vakavasta masennuksesta ja olisi taipumusta runsaaseen juopotteluun tunteiden turruttamiseksi ja alkaisi puhelemaan minulle, että tekee itselleen jotain eikä jaksa enää jne. Ja sitten yhtäkkiä saa päähänsä lähteä toiselle puolelle Suomea "hakemaan autoa" ja ratkeaakin taas ryyppäämään ja touhuamaan omiaan, niin kyllä minä huolestuisin ja paljon! En pystyisi kyllä siinä tilanteessa ajattelemaan, että olkoot nyt riekkumassa missä onkaan ja kai se sieltä takaisin tulee...
Kuinkahan kauan rahat mahtavat riittää?
Miksei kukaan omaisista lähde Etelä-Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan kauan rahat mahtavat riittää?
Jos matkan alkuperäinen tarkoitus on ollut auton ostaminen, varmaan riittää ihan kohtuullisen monen päivän ryypiskelyyn.
En tiedä millainen näkö Jannella on, mutta jos nyt mietin vaikka itseäni, niin ilman silmälaseja olen lähes sokea :D eli voipi olla, että on ihan tarkoituksella ottanut rillit päästään ja hommannut vaikka piilarit ja ostanut uuden takinkin, jotta häntä ei tunnistettaisiin.
Tämän jälkeen ei tule helppoa työn saanti tai asunnon vuokraus. Koko Suomi nähnyt naaman ja lukenut sekoiluista ja varatun miehen tinderistä.
Tulee mieleen, että Janne on keksinyt nyt jonkun kivan jännittävän Catch me if you can -leikin jenkkityylillä ja on siksi esimerkiksi vaihtanut takkia ja ottanut rillit pois ja haluaa livahtaa pois Suomesta... Tuollainen pelleily kyllä voi kertoa jostain henkisistä ongelmista, harhakuvitelmista ym.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan omaisista lähde Etelä-Suomeen?
Ehkä pieniä lapsia yms syitä. Eikä soo lapin immeisen nui vaa lähtiä jonnekki helsinkhin, son sama ko ei tunne ees paikkoja ku ettis pippuria heinäsuovasta. Toissaalta ko ei varhman muu sukukhan (jannen vanhemmat,sisarukset yms)voi olla varmoja kaiken tiedon toen pitävyyestä, ko vaimo nuin panikoi ja jos nää tiedot tullee vaimolta...Sivusta seurahneena tuntuu etteivät oo kovin kovasti tekemisissä keskehnään. itte en ainakhan ossais lapin ihmisenä lähtiä jonnekki helsinkhin yhtäkkiä ettihmän kethän
Kamalaa omaisille... Kamalaa on myös nämä vaimon hädän arvostelut ja vitsailut... Ei se nyt vaan ole ihan normaalia perheenisän toimintaa tuollainen...
Kun selaa eri sivuistoilta, kuinka paljon ihmisiä on nytkin kateissa, aivan äskettäin kadonneitakin, ei kyllä kenestäkään muusta oo tällästä härdelliä.