Paras keino päästä eroon kuukautisista
Kuukautiseni ovat muuttuneet todella kivuliaiksi viimeisten parin vuoden aikana. Ne ovat myös alkaneet nostaa aina kuumeen päiväksi/pariksi. Olen menossa gynelle ja asia tutkitaan, mutta alan olla ihan loppu kipuihin ja kuumeiluun, jotka ei lievity kunnolla edes kipulääkkeillä. Haluaisin nyt ehdotuksia ja kokemuksia etukäteen siitä, mistä muut ovat saaneet avun vastaavaan. Ehkäisypillereitä olen kokeillut useampaa erilaista eivätkä ne sovi. Nuvaring oli käytössä pari vuotta ja se oli ihan ok. Haluaisin kuitenkin kuulla kokemuksia muistakin keinoista, esim ehkäisykapseli, kierukka jne. Millä saa kuukautiset helpoiten pois ja vähimmillä sivuvaikutuksilla?
Kommentit (48)
Vauvalla hetkeksi ja menopaussilla lopullisesti.
Kovalla treenillä. Ei tietysti se helpoin tie mutta vähiten sivuvaikutuksia ehkä.
Tai selkeä alipainoisuus. Tai molemmat.
Orgametril, eipä ole ollut mekkoja vuosikausiin. Ihanaa!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Laihduttamalla riittävästi.
Painan 49kg ja olen kokoa XS. Kuinka paljon tästä pitäisi vielä laihduttaa? -Ap
Hormonikierukasta olen kuullut, että menkat voi loppua kokonaan/tulee vain todella harvoin. Sama juttu minipillereillä. Itse en tykkäisi siitä, että menkkojen tuloa ei voi tietää etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
*menkkoja
Vierailija kirjoitti:
Kovalla treenillä. Ei tietysti se helpoin tie mutta vähiten sivuvaikutuksia ehkä.
Tai selkeä alipainoisuus. Tai molemmat.
Kova treeni ja laihuus eivät ole ikinä vaikuttaneet kuukautisiini. Olen ollut selkeästi alipainoinen ja kuukautiset tulivat ihan yhtä runsaina ja kivuliaina kuin ennenkin. Ap
Magnesiumia iso annos päivittäisellä jatkuvalla käytöllä.
Mulla alkoi menkat 14-vuotiaana ja siitä lähtien ovat tullee jokaikinen kuukausi vähintään kerran (joskus jopa 2x kuussa). Painolla ei ole mitään väliä painoin mä sitten 70 kg tai 40 kg (pituutta on 165 cm), AINA ne tulevat. Kivut niin kovia että pahimmillaan menee taju/oksennan enkä pääse töihin. Buranaan kasvanut niin iso toleranssi että ei enää tehoa. Oli pakko hakea yhdistelmäehkäisypilleri ja toivon että nämä auttavat. Ei ole siis vielä tullut menkkoja näiden aikana kun vasta aloitin mutta kauhulla odotan. Mun puolesta saisivat reipiä koko p illun juurineen irti mutta eihän tuollaisia leikkauksia 30 v synnyttämättömälle naiselle tehdä eli luultavasti kärsin näistä p askoista sinne 60-v asti. Äidilläni edelleen menkat ja on siis jo melkein 60 v.
Eihän nyt kukaan täysijärkinen voi ehdottaa lapsen tekemistä kuukautiskipuihin. Entä sitten kun raskaus ja imetys on ohi kun ne menkat palaa ja äiti on täysin poissa pelistä lähes viikon joka kuukausi, makaa kippurassa vessan lattialla ja laattaa kivusta.
Mirenalla kuulemma. Just kävin lääkärissä hakemassa ehkäisyreseptiä kuukautisten lopettamiseksi ja hän suositteli Mirenaa kovasti. Lopettaa kuukautiset monilta ja tyytyväisyys on korkeimpia eri ehkäisymenetelmien käyttäjien joukossa.
Päädyin kuitenkin kapseliin vaikka sen vaikutukset kiertoon ovatkin epävarmempia ja voi vaan pahentaa tilannetta. Mulla on menkkamigreeni ja dysforia ja haluan systeemisesti vaikuttavan aineen jotta oma kiertoni tukahtuu kokonaan eikä hormonipiikkejä- ja romahduksia enää tule. Sen käyttötyytyväisyys on yhtä korkea kuin Mirenan joten ei se epäsäännöllinen ja ennakoimaton vuoto voi lopulta niin paha olla.
Vierailija kirjoitti:
Mirenalla kuulemma. Just kävin lääkärissä hakemassa ehkäisyreseptiä kuukautisten lopettamiseksi ja hän suositteli Mirenaa kovasti. Lopettaa kuukautiset monilta ja tyytyväisyys on korkeimpia eri ehkäisymenetelmien käyttäjien joukossa.
Päädyin kuitenkin kapseliin vaikka sen vaikutukset kiertoon ovatkin epävarmempia ja voi vaan pahentaa tilannetta. Mulla on menkkamigreeni ja dysforia ja haluan systeemisesti vaikuttavan aineen jotta oma kiertoni tukahtuu kokonaan eikä hormonipiikkejä- ja romahduksia enää tule. Sen käyttötyytyväisyys on yhtä korkea kuin Mirenan joten ei se epäsäännöllinen ja ennakoimaton vuoto voi lopulta niin paha olla.
Oletko laitattanut kapselin siis jo? Mitään vaikutuksia? Ehkäisykapselista kaipaisin lisää kokemuksia.
Etkö mitään e-pillereitä voi syödä? Ootko microluton merkkisiä pillereitä koklannu? Sain älyttömän koviin kuukautisiin, ja ei oo ollu puoleenvuoteen ollenkaan kuukautisia-oi autuutta. Pillerit lienee kuitenkin se helpoin ja varmin tapa. Olen pahoillani jos ne eivät sinulle sovi.
Vierailija kirjoitti:
Voiko sitä käyttää säännöllisesti? Olen lukenut, että se on tilapäiseen kuukautisten siirtoon naisilla, joille hormoniehkäisy ei sovi.
Mikä ihmeen laihuushullu tässä ketjussa riehuu? Kuukautiset ne on laihoillakin naisilla ja sitten kun ei enää ole ja koko elimistö on näännytetyssä tilassa kärsii kyllä myös sydän, aivot, lihakset, luusto ja kudokset. Anoreksia on tappava tauti.
Omalla kohdalla Qlaira muutti teurastuksen pieneksi tiputteluksi. Usein pärjää pelkällä pikkuhousunsuojalla. Järjettömät kivut viittaa kyllä endometrioosiin, onko tähystetty? Sehän ei näy ultraamalla ja jostain syystä sitä ei haluta tutkia ennen kuin tulee vastaan lapsettomuusongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla Qlaira muutti teurastuksen pieneksi tiputteluksi. Usein pärjää pelkällä pikkuhousunsuojalla. Järjettömät kivut viittaa kyllä endometrioosiin, onko tähystetty? Sehän ei näy ultraamalla ja jostain syystä sitä ei haluta tutkia ennen kuin tulee vastaan lapsettomuusongelmia.
Naisella vuotaa kuukautisverta vajaat 40ml korkeintaan. Joten aika mieto teurastus.
Tulla raskaaksi.