Paino ei ole laskenut mutta pienenen
Olen käynyt salilla vuoden, välillä 1 ja välillä 2 kertaa viikossa. Minulla oli puoli vuotta personal trainer ja olen jatkanut niillä ohjeilla sekä ryhmätunneilla. Vaatekoko on pienentynyt 42->40, rinnat d->c kuppiin. Paino on samassa eikä tavoitteena ollutkaan kilojen väheneminen. Voima ja kestävyys on ihan eri tasolla ja kehityn.
Olenko oikealla tiellä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka rasvainen olet ollut jos rinnat oli D-kupit?
D-kupithan on oikeasti melko pienet. Terveisin alipainoinen nainen jolla kuppikoko D.
Jep. Nyt vaan jatkat ja nostat panoksia tai kehitys pysähtyy.
Mulla päinvastainen ongelma. Paino laskee, nyt laskenut jo 104 > 93 kg, mutta vaatteet tuntuvat kokoajan samalta. Takissa on muutama sentti väljää. Mutta housut tuntuvat ihan samalta. :( Miten paljon pitää pudottaa että vaatekoko pienenee, kokemuksia? En uskonutkaan että 10 kilolla vaihtuisi vaatteet, mutta kun ei housutkaan tunnu yhtään väljemmiltä....
Vierailija kirjoitti:
Mulla päinvastainen ongelma. Paino laskee, nyt laskenut jo 104 > 93 kg, mutta vaatteet tuntuvat kokoajan samalta. Takissa on muutama sentti väljää. Mutta housut tuntuvat ihan samalta. :( Miten paljon pitää pudottaa että vaatekoko pienenee, kokemuksia? En uskonutkaan että 10 kilolla vaihtuisi vaatteet, mutta kun ei housutkaan tunnu yhtään väljemmiltä....
Mulla lähti ensin 10 kg lähinnä keskivartalosta, jolloin tuntui ettei alaosastossa tapahtunut mitään. Sen jälkeen toiset 10 kg lähinnä alavartalosta, jolloin housukokokin pieneni. Sitten vielä vajaa 10 kg putosi tasaisemmin mutta taas keskivartalopainotteisesti, jolloin vasta koko olemus alkoi näyttää selvästi pienemmältä ja vaatekoko oli lähtötilanteeseen verrattuna humpsahtanut 48->40. Eli joskus joillakin läskiä lähtee tietyistä paikoista ensin, mutta kun kärsivällisesti jaksaa jatkaa painonpudotusta, se tasaantuu. Tsemppiä, onhan sinulla nytkin jo hieno tulos!
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään paino putoa, kun lihasmassa kasvaa. Lihas painaa enemmän kuin läski, pitää ihan paikkansa.
Edelleen: naiset voi hyvin kovalla työllä saliharjoittelun parissa saada maksimissaan parisen kiloa lihaksia vuodessa. Mikään infernaalinen lihasten lisääntyminen ei siis selitä sitä, miksei ap:n paino laske.
Oletko treenannut pelkkää hauista?
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin, että yleensä yhden vaatekoon pieneneminen vaatisi 5 kg:n pudotuksen. Ei kyllä pitänyt paikkaansa minun kohdalla kun laihduin. Siihen meni kohdallani ainakin 10 kg, joskus jopa vähän enemmän. (Elämäntaparemontin aloittaessani painoindeksini oli melkein 41.)
Olet oikealla tiellä, mikäli saat niitä tuloksia mihin tähtäätkin. Kumma että niin moni suosittelee yhä siirtymistä punttisalista aerobiseen kun voimaharjoittelu tekee naisillekin ihan älyttömän hyvää. Nainen ei luonnostaan kasvata yhtä helposti lihasta kuin mies, eikä todellakaan vahingossa muutu suureksi ja miehiseksi järkäleeksi. Aerobinen liikunta tekee toki pumpulle ja verisuonille hyvää, mutta myös lihaskunto on tärkeää. Vahvempi ja lihaksikkaampi kroppa myös kuluttaa enemmän energiaa, jolloin laihtuminenkin on helpompaa. Jos aloittaja haluaisi laihtua, katse pitäisi kuitenkin kohdistaa ihan ensisijaisesti omaa ruokavaliota ja muita elintapoja kohti. Liikunta ei ole ainoa asia joka painoon vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko treenannut pelkkää hauista?
Kyllä, ja vain yhtä. Vetänyt yhdellä kädellä leukoja!
Kuva tammikuu/lokakuu
https://aijaa.com/Sb3jiG