Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammashoidon palveluseteli Helsingissä

hammaspeikko
04.11.2019 |

Hei!

Ensinnäkin, sain todella pitkän taistelun ja monen kuukauden itseni tsemppauksen jälkeen soitettua kaupungin hammashoidon ajanvaraukseen. Jo tästä olen todella ylepä. Ajanvarauksessa pyysin palveluseteliä, sillä toivon pääseväni pelkopotilaita hoitavan tahon hoitoon. Minulle myönnettiin (ymmärtääkseni, hoitaja sanoi laittavansa palvelusetelipyynnön eteenpäin) kokonaishoidon palveluseteli.

Osaako joku kertoa tarkemmin prosessista? Jossain puhutaan hoitosuunntelmasta yms., mutta eihän minulle olla vielä tehty hoitosuunnitelmaa. Meneekö asia siis niin, että ensin saan palvelusetelin tarkastusta varten, jonka jälkeen tehdään hoitosuunnitelma ja sille haetaan uutta palveluseteliä, jonka ehkä saan, ehkä en?

Luulen siis, että ainakin kaksi hammasta pitää juurihoitaa, yksi hammas on niin huonossa kunnossa etten edes tiedä auttaako juurihoito.

Tilanne on ajatunut näin pahaksi, sillä minulla on ymmärtääkseni huono hammaslaatu (reikiintyy helposti) ja noin kuusi vuotta sitten minulle tehtiin juurihoito niin tulehtuneeseen hampaaseen, ettei puudutus tehonnut ja näin ollen juurihoito tehtiin käytännössä ilman puudutusta. Sen jälkeen en ole uskaltautunut hammaslääkäriin. Paniikki iskee pelkästä ajatuksesta ja itkin aika hysteerisesti jo aikaa varatessani.

Mutta siis. Kysymykseni koskee kai siis kaikenlaisi kokemuksia palvelusetelin käytöstä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös, jos jollain olisi kokemuksia.

Vierailija
2/3 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kokemuksia, mutta kannattaa olla iloinen jos pääsee hoitoon ilmoitettuna ajankohtana niin ettei peruunnu nenän edestä. Näin kävi yhdelle vastaanotolle tulleelle tässä taannoin, ja itselleni tänään poliklinikalle, uusi aika monen viikon päähän. Fuskaanneeko jonot vai eikö olle sijaisia korvaamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia?