Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska se työttömien aktiivimalli nyt loppuu et rahat ei tipu enempää? Kun luin suomi24 palstalta et pian loppuis.

Vierailija
04.11.2019 |

Nyt lähti taas 30e kuussa pois.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläke nousee n. 30 euroo ja takuueläke 50 euroo.  Ihan mukava juttu!

Ei pääse eläkkeelle, ei, vaikka kuinka sairas olisi. Häpeällistä. Löytyy näköjään porsaanreikä lähes aina, millä eläkkeelle pääsy estetään.

Vierailija
22/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuoden alusta ei leikkuria ole. On faktaa.

Saisinko linkin siihen faktaan. Lakiesitys ei ole vielä eduskunnassa, joten aika lailla kiirettä tulee pitämään, että 1.1.2020 leikkuri olisi poissa. Hallitus kun ei säädä lakeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallin ”sanktion” välttämiseksi riittää kun hankkii 300 eurolla tuloja ihan mistä tahansa 3kk aikana.

Jos tämän vertaa ei lisäarvoa yhteiskuntaan pysty tuottamaan, niin vika on muualla kuin aktiivimallin leikkurissa.

Tottamooses joo. Mul oli sormet ristissä.

Vierailija
24/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse eläkkeelle, ei, vaikka kuinka sairas olisi. Häpeällistä. Löytyy näköjään porsaanreikä lähes aina, millä eläkkeelle pääsy estetään.

Minä pääsin 36 vuotiaana. Masennuksen takia.

Vierailija
25/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallissa ihmetyttää tämä, että kun suorittaa kursseja, jotka ovat aktiivimallin mukaisia, niin hups, eip's olekaan. ja eikun valittamaan. Silkkaa kyykytystä.

Onhan systeemi kusettanut minun rahojanikin mutta en voi todistaa niitä todeksi. En kuulu aktiivimalliin niin leikkuri ei voi iskeä. Olen menettänyt selittämättömistä asioista satoja euroja.

Paljon helpommin oltaisiin päästy jos aktiivimalli oltaisiin toteutettu 10/10mukaisesti eikä vielläkään ole myöhäistä.... tällä tavalla ja oikeaa orgaanisuutta levittämällä oikeille ihmisille keille se orgaanisuus ollaan tarkoitettu kasvattajalta olisi ollut paljon pitävempi ratkaisu myös minuun.

Olisin paljon mielummin halunnut minulle kuuluvaa orgaanisuutta ja rauhaa sen sijaan että tulojani kohennetaan, lähetetään väärää orgaanisuutta ja satoja eurojani manipuloidaan systeemin hyödyksi.

Oikealla orgaanisuudella ja oikealla 10/10 aktiivimallilla ilman satojen eurojen menetystäni olisin henkisesti ja taloudellisesti nyt rikkaampi.

Tätä oltaisiin voitu rekontrukturoida kotouttajaan entistä orgaanisemmin ja eliksiirisemmin kuin minuun samalla kuin tasapainotan minulle kuuluvaa leimaamisen sijaan. Hyvä kiertää.

Paha ei.

Vierailija
26/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Oli fyysisiä ja psyykkisiä diagnooseja, mutta ei. Ei päässyt eläkkeelle.  Minä vuonna pääsit ja olitko silloin työelämässä?

Vierailija
27/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Oli fyysisiä ja psyykkisiä diagnooseja, mutta ei. Ei päässyt eläkkeelle.  Minä vuonna pääsit ja olitko silloin työelämässä?

2014 ja olin työelämässä.

Vierailija
28/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää byrokratia on just tätä:

työttömyyskorvaus bruttona 1100e

siitä aktiivimalli leikkaa 50e

veroihin reilut 200

käteen jää 850e euroa

ei sitten muuta kuin hakemaan asumistukea 150 euroa

eli hupaisaa hommaa, kun  verotetaan ja leikataan pientä työttomyyskorvausta,

kun liki saman summan joutuu sitten hakemaan byrokraatin toisesta taskusta.

Ja lisää paperinpyöritystä seuraa sitten siitä, kun tekee

hyvillä mielin jonkin verran satunnaisia töitä. Tienaat silloin tällöin vaikkapa

900 euroa ja sitten aletaan laskea, miten aletaan sovitella päivärahaa

ja pitääkö asumistukea maksaa takaisin jne. jne. Ja posti pukkaa päätöstä

päätöksen perään... jos ei hukkaa kuoria.

Vierailija
29/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meneekö se niin, että kaikki tämän vuoden puolella tehdyt leikkuupäätökset on sen kolme kuukautta voimassa eli mahdollisesti maaliskuulle, jos joulukuun lopulla tehdään...?

Vierailija
30/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallissa ihmetyttää tämä, että kun suorittaa kursseja, jotka ovat aktiivimallin mukaisia, niin hups, eip's olekaan. ja eikun valittamaan. Silkkaa kyykytystä.

Vaikuttaa seuraavan kauden alusta. Tarkastellaan kausi kerrallaan. Ei päiväkohtaisesti.

Vierailija
31/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta meneekö se niin, että kaikki tämän vuoden puolella tehdyt leikkuupäätökset on sen kolme kuukautta voimassa eli mahdollisesti maaliskuulle, jos joulukuun lopulla tehdään...?

Soveltamisohjeet valmistuu todennäköisesti helmikuun lopussa, niin kuin yleensä.

Vierailija
32/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa seuraavan kauden alusta. Tarkastellaan kausi kerrallaan. Ei päiväkohtaisesti.

Tottakai mä tämän ymmärrän, mutta kun kurssia ei hyväksytty ollenkaan., MItä kohtaa et ymmärtänyt? 

Vierailija
33/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä asioita on jo kerrattu palstalla, tästä on historiaa. Ei myöskään idealogian alapeukuttamisella kansalta idealogiseen mielivaltaiseen työttömyyteen tule mitään muuta kuin huonoa karmaa valittamisesta jos aktiivimalli poistetaan.

Myönnän että aktiivimalli oli jalohopean c-l-i-p-p-e-r metallin suunitelma sen takaisin saamiseksi, koska se ollaan varastettu. Mitä te tekisitte jos teiltä varastettaisiin jalo metalli?

Tekisittekö hyvää karmaa varkaille?

Sori mutta mutaatioista ei lähde toistoa ikinä maapallossa paremmin kuin evoluution alkuperäisasukkailta.

Vierailija
34/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veroihin reilut 200

käteen jää 850e euroa

hyvillä mielin jonkin verran satunnaisia töitä. Tienaat silloin tällöin vaikkapa

Mulla aktiivimalli leikkasi päivärahasta 30e ja se maksettiin mulle automaattisesti tt-tuessa takaisin. Ei mitään järkeä. Siirrytään vain taskulta toiselle. 

Vierailija
35/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

veroihin reilut 200

käteen jää 850e euroa

Mulla aktiivimalli leikkasi päivärahasta 30e ja se maksettiin mulle automaattisesti tt-tuessa takaisin. Ei mitään järkeä. Siirrytään vain taskulta toiselle. 

Saatiin ainakin "hyvä" karma varkaille.

Missä ihmiskunnan historian sivilisaatioissa varkaat ovat saaneet rakentaa ja synnyttää uusia tekijöitä varastetulla jaloudella?

Vierailija
36/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan tuo kirjoittaja tätä tarkoittanut. Se menee oikeasti niin, että läheskään kaikkia kursseja tai koulutuksia ei hyväksytä aktiivimallin piiriin, mikä on ihan hullua. 

Sapettaa myös se, että kun hakee te-toimiston hyväksymille kursseille, eikä tule valituksi, aktiivimalli leikkaa päivärahaa. Mähän yritän olla aktiivinen, mutta jos ei pääse niille hemmetin kursseille kun hakijoita on satoja (Helsinki) niin silti rankaistaan!

Vierailija
37/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

veroihin reilut 200

käteen jää 850e euroa

Missä ihmiskunnan historian sivilisaatioissa varkaat ovat saaneet rakentaa ja synnyttää uusia tekijöitä varastetulla jaloudella?

Tällä yhdellä kommentoijalla on kyllä jäänyt aamulääkkeet ottamatta.

Vierailija
38/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä valittaminen on kotoisin?

Vierailija
39/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

veroihin reilut 200

käteen jää 850e euroa

Tällä yhdellä kommentoijalla on kyllä jäänyt aamulääkkeet ottamatta.

👎

Vierailija
40/41 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan tuo kirjoittaja tätä tarkoittanut. Se menee oikeasti niin, että läheskään kaikkia kursseja tai koulutuksia ei hyväksytä aktiivimallin piiriin, mikä on ihan hullua. 

Sapettaa myös se, että kun hakee te-toimiston hyväksymille kursseille, eikä tule valituksi, aktiivimalli leikkaa päivärahaa. Mähän yritän olla aktiivinen, mutta jos ei pääse niille hemmetin kursseille kun hakijoita on satoja (Helsinki) niin silti rankaistaan!

Juu en tarkoittanut. Todistuksessa tosiaan kurssin mainittiin täyttävän aktiivimallin ehdon, mutta kun seurantakausi päättyi ja uusia alkoi, tuli ilmoitus, ettei aktiivisuusehto täyttynyt.