Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettekö naiset omia tissejänne

Vierailija
04.11.2019 |

Olen raskaana viimeisillä viikoilla ja lääkäri kehotti aloittamaan tissien hieronnan ja lypsämisen. Yllän itse imemään nännejäni ja saan imettyä ja puristettua maitoa suuhuni. Mies toki on innokas auttamaan maidontuotannon käynnistyksessä. Muita naisia jotka imeneet omia tissejä ja maitoa synnytyksen käynnistymisen toivossa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse imenyt, tissini eivät ihan jousta siihen. Mutta kyllä puristelin niistä muutamia pisaroita ja hankasin pyyhkeisiin (jotta iho karaistuu, nännien iho menee helposti rikki imetyksen alussa.. ja menihän se, joka kerta). Jos olet hyvillä viikoilla niin mikäs siinä, rintojen hyväily ja rajumpikin hieronta erittää jotain hormoneja, jotka valmistaa vauvaa syntymään. Vauvastahan se on oikeasti kiinni, ei vielä edes tiedetä miten synnytys käynnistyy, mutta oletetaan, että vauva kun on valmis alkaa välittää hormoneja vuorovaikutuksessa äidin kropan kanssa ja valmistaa naista synnytykseen. Eli joo voit yrittää saada lypsettyä maitoa niin paljon kuin irtoaa, muutamia pisaroita varmaan. Ja rentoudu.

Ja hei käy vielä huviksesi ultrassa (päivystyksessä tai yksityisellä) katsomassa miten päin se vauva on, onko pää alaspäin, eihän ole käsi poskella (ainakaan nyt), onhan napanuora hyvin ja riittävän pitkä. Neuvolalääkärihän vain käsikopelolla katsoo vatsan päältä onko vauva ehkä oikeassa asennossa eikä mitään muuta. Itse kävin ultrassa ja vaikka henkilökunta voi suhtautua suhun, että oletpas turhamainen niin kannattaa käydä. Koska jos vauva onkin poikittain siellä niin et turhaan repeä, mullakin oli paljon luottavaisempi olo synnytyksessä kun tiesin, että vauva on oikeasti oikeassa asennossa tulossa - yleensähän repeämät johtuu liian isosta tai väärässä asennossa syntyvästä vauvasta. Kaksi mitätöntä tikkiä tuli sitten häpyhuuleen, muttei mitään sulkijalihaksen repeämää tai muuta hirveää.

Vierailija
2/3 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuossa tarkoituksessa imenyt, mutta bestis imi joskus huvikseen läpällä maitoa rinnastaan mun edessä.

Hänellä oli siis vauva silloin, eli rinnoista tuli hyvin maitoa.

Ei maidontuotantoa tarvitse ennen synnytystä käynnistellä.