Kysymys teille jotka olette parantuneet rukouksen voimalla jostain sairaudesta :)
Onko teillä lääkärintodistusta siitä, että olitte aikaisemmin diagnosoidusti sairaita mutta ette ole enää, ja ettei parantumista voi selittää muuten kuin ihmeellä?
Asia kiinnostaa, koska usein ihmiset puhuvat tai kertovat jonkun jossain parantuneen, mutta esim. eräässä helluntaiseurakunnassa tehty tutkimus osoitti ettei yhtään väitettyä parantumista ollutkaan todistetusti tapahtunut. Minusta tämä on ihmeellistä, koska jos oikeasti uskotte parantumiseen, niin eikö siitä voisi saman tien hankkia myös niin sanotusti mustaa valkoisella?
En nyt halua kuulla mitään "uskominen riittää", "ette te uskoisi vaikka teille todistettaisiin" tai "nämä asiat voi ymmärtää vain Hengessä" juttuja. Vaan ihan asiallista keskustelua siitä, kuinka moni voi todistaa parantuneensa. Minä ainakin odotan tällaista mielenkiinnolla :)
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tiedät vallan hyvin ettei sellaisia lääkärintodistuksia anneta että "parani rukouksen voimasta" joten omituinen aloitus.
Montakos lääkärintodistusta olet parantumisesta saanut? Eli lääkärit kirjoita todistusta "Potilaalla alkoholismi parantunut"
Vierailija kirjoitti:
Lähteeks HIV:kin rukoilemalla? Maailma pelastettu, eikun rukoilemaan.
Muista hinkata ja rukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pointtihan tässä aloituksessa on se, että ihminen,joka ei usko Jumalaan, haluaa tehdä tyhjäksi Jumalaan uskovien kokemukset. Haluaisin kysyä, että miten se, että joku uskoo Jumalaan ja kertoo kokemuksistaan niille, jotka haluavat kuulla, on sinun elämästäsi mitenkään pois?
Minusta on todella härskiä väittää Jumalan parantavan sairauksia, ellei asiaa pysty todistamaan. Se että tällaisia väitetään, on epäsuora lupaus siitä että apu sairauteen on saatavilla, ja pahimmillaan kyse on heikompien hyväksikäytöstä (saadaan seurakuntaan sairaita, mutta heikkoja ja helposti manipuloitavia kymmenysten maksajia).
Tämä on täysin verrannollista muihin uskomushoitoihin, joissa ihmisiä rahastetaan usein vielä röyhkeämmin.
Kuten jo eilen kerroin eräässä toisessa keskustelussa, sain lipeäonnettomuudessa menettämäni näkökykyni (verkkokalvoni irtosivat) takaisin ja siitä asti olen ollut uskossa. Jos jotain tarvitsen, niin pyydän vain Herralta.
Alkoholismi ja muut riippuvuudet lienee sairaus johon moni saanut rukouksesta apua, tosin paraneminen taitaa olla sitä että laittaa korkin kiinni yms, eli ei varsinaisesti ”parane” takaisin ihmiseksi joka voi käyttää kohtuudella alkoholia.
Itse olen saanut rukouksesta apua voimakkaaseen ahdistukseen ja rukous on myös lievittänyt rajua norovirusta. Olin kerran niin sairas että rukoilin apua jumalalta, en ole koskaan kokenut sellaista tautia kuin mikä norovirus silloin oli. En muista tarkkaan miten tilanne meni mutta sillon koin fyysisesti paranevani rukouksen voimasta.
Ja juuri viime viikolla illalla nukkumaan mennessä olin järjettömän ahdistunut koska minulla on vaikea elämäntilanne. Rukoilin jumalaa 10minuuttia, rukoilin vaan että hän auttaisi minua jotenkin että kestän tilannetta. Nukahdin ja aamulla herätessä vaikea asia meinasi taas heti vallata minut, mutta sen sijaan tunsin älytöntä helpotusta kuin paino olisi nostettu pois. Mieleen tulvi vain ääretön kiitollisuus, jumalaa kohtaan. Olo oli kiitollinen ja lohdullinen, ja koko kokemus sellainen mitä en ole ennen kokenut.
Joten olen nyt sitten tullut uskoon näiden tapahtumien seurauksena. Rukoilin jumalaa ottamaan ahdistuksen pois, ja niin kävi. Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä johon tarvitsen myös rauhoittavia lääkkeitä joten mistään pikkujutuista ei ole kyse. En osaa itsekään selittää miten tämä on mahdollista.
Tulin uskoon koska rukouksessani lupasin jumalalle, että jos hän auttaa en kiellä häntä tai häpeä uskoani enää koskaan. Joten pidän siitä nyt sitten kiinni oli totuus mikä tahansa 😊 ei minun henkkoht uskoni ketään satuta.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että Jumala ei tee keskeneräistä työtä, vaan parantaa sairauden niin kuin sitä ei olisi koskaan ollutkaan. Tämän vuoksi näistä parantumisista ei ole mitään lääkärin lausuntoja.
Eli uskovaisten ei kannata mennä lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo eilen kerroin eräässä toisessa keskustelussa, sain lipeäonnettomuudessa menettämäni näkökykyni (verkkokalvoni irtosivat) takaisin ja siitä asti olen ollut uskossa. Jos jotain tarvitsen, niin pyydän vain Herralta.
Kerrotko tarkemmin, mitä tapahtui, mitä sinulla diagnosoitiin, miten hoidettiin, millainen näkökyky oli hoitojen jälkeen, milloin paranit rukouksella, mitä siinä tapahtui, mikä näkökykysi on nyt. Ja mitä lääkäri sanoo tällä hetkellä verkkokalvoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko tarkemmin, mitä tapahtui, mitä sinulla diagnosoitiin, miten hoidettiin, millainen näkökyky oli hoitojen jälkeen, milloin paranit rukouksella, mitä siinä tapahtui, mikä näkökykysi on nyt. Ja mitä lääkäri sanoo tällä hetkellä verkkokalvoistasi.
Ja tapaus on myös sen verran hieno, että olet siitä varmasti kertonut aikanaan jossain julkisesti?
Juttelin erään uskovaisen kanssa, niin hän kertoi jumalan antaneen sukulaiselleen uuden elämän. Hänelle oli soitettu, että nyt on tarjolla sopiva munuainen ja elinsiirtoleikkaus olisi mahdollista tehdä. Tämä oli hänen mukaan jumalan ansioita.
Kyl mää olen lenssust montta kertta paranttunu ihan omia aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Eivät verkkokalvot irtoa minkään aineen vaikutuksesta :D
Mua kiinnostaa miksi tämä asia kiinnostaa sua niin paljon, että teet monen monta aloitusta samasta aiheesta?
Odotatko itse parantumista? Yritätkö käännyttää uskovaisia epäuskoosi? Kiinnostaako asia sinua ihan neutraalisti jostain syystä?
Ymmärräthän, että lienee vähän hukkaan heitettyä aikaa hakea tieteellisiä todistuksia Jumalan ihmetöistä. Skeptinen voi aina yrittää selittää asiat oman uskonsa valossa ennen kuin ehkä osuu omalle kohdalle joskus. Rukoilen, että saat toivomiasi vastauksia.
Jos rukoilemalla paranasi, täällä ei olisi sairaita ihmisiä maan päällä. Itselläni oli parantumaton ihosairaus, joka lähti yllättäen juoma- ja ruokamuutosten ohella, ei rukoilemalla.
Siis miten ihmeen voi todistaa? Jos lääkäri kirjoittaa paperille ”tämä on ihme, jumala paransi hänet” niin se todistaa sinulle että näin on käynyt? Vai mitä konkreettista sinä haluat jos se ei riitä että joku paranee vaikkei pitänyt ja sitä ei voi ”selittää” tieteen avulla että hän paranikin?
Vierailija kirjoitti:
Jos rukoilemalla paranasi, täällä ei olisi sairaita ihmisiä maan päällä. Itselläni oli parantumaton ihosairaus, joka lähti yllättäen juoma- ja ruokamuutosten ohella, ei rukoilemalla.
Ei rukoileminen sulje pois omaa aktiivista toimimista. Joku voi saada rukouksesta kärsivällisyyttä ja toivoa ja sitten parantua koska pystyy muuttamaan omaa ruokavalioon sen rukouksen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten ihmeen voi todistaa? Jos lääkäri kirjoittaa paperille ”tämä on ihme, jumala paransi hänet” niin se todistaa sinulle että näin on käynyt? Vai mitä konkreettista sinä haluat jos se ei riitä että joku paranee vaikkei pitänyt ja sitä ei voi ”selittää” tieteen avulla että hän paranikin?
Tätä tapahtuu myös uskonnottomille. Kyseessä ei siis ole rukousvastaus vaan luonnollinen tapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rukoileminen sulje pois omaa aktiivista toimimista. Joku voi saada rukouksesta kärsivällisyyttä ja toivoa ja sitten parantua koska pystyy muuttamaan omaa ruokavalioon sen rukouksen avulla.
Kerroin vain omakokemuksen, miten parannuin parantumattomaksi diagnisoidusta ilman rukoilemista.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi ja muut riippuvuudet lienee sairaus johon moni saanut rukouksesta apua, tosin paraneminen taitaa olla sitä että laittaa korkin kiinni yms, eli ei varsinaisesti ”parane” takaisin ihmiseksi joka voi käyttää kohtuudella alkoholia.
Itse olen saanut rukouksesta apua voimakkaaseen ahdistukseen ja rukous on myös lievittänyt rajua norovirusta. Olin kerran niin sairas että rukoilin apua jumalalta, en ole koskaan kokenut sellaista tautia kuin mikä norovirus silloin oli. En muista tarkkaan miten tilanne meni mutta sillon koin fyysisesti paranevani rukouksen voimasta.
Ja juuri viime viikolla illalla nukkumaan mennessä olin järjettömän ahdistunut koska minulla on vaikea elämäntilanne. Rukoilin jumalaa 10minuuttia, rukoilin vaan että hän auttaisi minua jotenkin että kestän tilannetta. Nukahdin ja aamulla herätessä vaikea asia meinasi taas heti vallata minut, mutta sen sijaan tunsin älytöntä helpotusta kuin paino olisi nostettu pois. Mieleen tulvi vain ääretön kiitollisuus, jumalaa kohtaan. Olo oli kiitollinen ja lohdullinen, ja koko kokemus sellainen mitä en ole ennen kokenut.
Joten olen nyt sitten tullut uskoon näiden tapahtumien seurauksena. Rukoilin jumalaa ottamaan ahdistuksen pois, ja niin kävi. Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä johon tarvitsen myös rauhoittavia lääkkeitä joten mistään pikkujutuista ei ole kyse. En osaa itsekään selittää miten tämä on mahdollista.
Tulin uskoon koska rukouksessani lupasin jumalalle, että jos hän auttaa en kiellä häntä tai häpeä uskoani enää koskaan. Joten pidän siitä nyt sitten kiinni oli totuus mikä tahansa 😊 ei minun henkkoht uskoni ketään satuta.
Hei, minulle kävi sama, rukoilin teininä että jos jumala ”pelastaa” minut tästä mitä nyt on tapahtumassa, uskon häneen ikuisesti. Ja niin kävi.
Pointtihan tässä aloituksessa on se, että ihminen,joka ei usko Jumalaan, haluaa tehdä tyhjäksi Jumalaan uskovien kokemukset. Haluaisin kysyä, että miten se, että joku uskoo Jumalaan ja kertoo kokemuksistaan niille, jotka haluavat kuulla, on sinun elämästäsi mitenkään pois?
Minulla oli nuoruudessa kuukausia ollut, todella paha känsä päkiässä, aika iso, kraaterimainen, sykkivä, sukkiin tarttuva (korkeakantaisten jalkineiden seurauksena tullut). Jouduin jo kävelemään jalkaterä huonossa asennossa, mutta pelkäsin lääkäriin menoa, koska pelkäsin toimenpiteiden kivuliaisuutta. Yhtenä iltana sitten rukoilin, että Jumala sen parantaisi. Aamulla känsä oli tipotiessään. Kiitos Jumalalle.