Miksi kuvaat konsertissa/paikoissa, joissa kuvaaminen on kielletty?
Tätä ihmettelin Sarah Brightmanin konsertissa perjantaina Espoossa. Konsertin keski-ikä hipoi varmaan 50:ntä ikävuotta, mutta niin vain kielloista huolimatta junttieinarit kuvasivat ja videoivat konserttia. Miksi menet konserttiin, jos et kunnioita artistin työtä ja kuvauskieltoa?
Kommentit (26)
Minäkin vihaan hönttien pakonomaista kuvaamista keikalla. Mutta oliko Sarah Brightman hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vihaan hönttien pakonomaista kuvaamista keikalla. Mutta oliko Sarah Brightman hyvä?
Sarah Brightman oli loistava 😍 onneksi kyse oli musiikista (vaikka showkin oli mahtava orkestereineen ja kuoroineen) joten sulmöt saattoi sulkea kun ei halunnut nähdä niitä pimeässä loistavia kännykkäruutuja edessään🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarah Brightman oli loistava 😍 onneksi kyse oli musiikista (vaikka showkin oli mahtava orkestereineen ja kuoroineen) joten sulmöt saattoi sulkea kun ei halunnut nähdä niitä pimeässä loistavia kännykkäruutuja edessään🤦♀️
Ihana kuulka, vaikka hieman toki kaduttaa, että ei tullut lähdettyä.
En kanssa tajua. Miksei keskity konsertissa katsomaan ja kuuntelemaan solistia - liputkin maksaa nykyään mansikoita. Samalla keskitytään kuvaamaan ja katsotaan sitä solistia pienen ruudun kautta kun se olisi ihan livenä siinä edessä. Mutta tärkeintä on saada kuvat Instaan... mitäs laulajasta, saati hänen toiveestaan.
Ihmiset on niin minä minä, ei koske minua.
Ihmiset haluavat muistoja elämysten lisäksi. Autistin on vaikeaa ymmärtää tätä.
Itse en kuvaa juuri koskaan keikoilla, mutta toivoisin, että näitä kuvauskieltoja vaativat (n)artistit saisivat esiintyä tyhjille saleille.
Ne haluu todistusaineiston mukaan ku tutut ei muuten usko. Ja glutamaattia.
Vierailija kirjoitti:
En kanssa tajua. Miksei keskity konsertissa katsomaan ja kuuntelemaan solistia - liputkin maksaa nykyään mansikoita. Samalla keskitytään kuvaamaan ja katsotaan sitä solistia pienen ruudun kautta kun se olisi ihan livenä siinä edessä. Mutta tärkeintä on saada kuvat Instaan... mitäs laulajasta, saati hänen toiveestaan.
Ihmiset on niin minä minä, ei koske minua.
Tämä. Hävettää ihmisten tyhmyys.
Ap
Salakuvaaja kirjoitti:
Ihmiset haluavat muistoja elämysten lisäksi. Autistin on vaikeaa ymmärtää tätä.
Idiootti. Ei mulla muuta.
Ap
Keikoilla pitää kuvata koska some!!!
Todella hyvälaatuista pätkää tulee varmasti kun hämärässä kännyllä kuvailee viidestäkymmenestä metristä.
Ja sitten kun isommissa tapahtumissa siellä tuhat ihmistä kännykät ojossa, niin hyvin näkee lavalle kun ei oo mikään kaksimetrinen koripalloilija.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kuvaa juuri koskaan keikoilla, mutta toivoisin, että näitä kuvauskieltoja vaativat (n)artistit saisivat esiintyä tyhjille saleille.
Vastauksesi kertoo sen, ettet ymmärrä taidetta etkä siten kunnioita taiteilijoiden työtä saati tekijänoikeuslakeja. Tee palvelus ja lopeta konserteissa, museoissa ym käynti. Et ole ansainnut tällaista hyvää.
Ap
Sinäänsä ei se kuvaaminen haittaa, mutta monesti tutut käyneeet tyyliin Ramsteinin keikalla ja sitten linkittävät niitä pätkiään someen. Hirvee meteli kuuluu, kännykkä heiluu, ääni on repivää ja kuuluu vain jotain prööt prööt prööt prööt rynkytystä josta ei saa mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Keikoilla pitää kuvata koska some!!!
Todella hyvälaatuista pätkää tulee varmasti kun hämärässä kännyllä kuvailee viidestäkymmenestä metristä.
Ja sitten kun isommissa tapahtumissa siellä tuhat ihmistä kännykät ojossa, niin hyvin näkee lavalle kun ei oo mikään kaksimetrinen koripalloilija.
Joo, just näin 😂 kyllä ihminen on tyhmä!
Ap
Koska minulla on ihmisoikeudet
-kannabisdementikko
Vähän riippuu mikä tapahtuma kyseessä. Konserteissa ja teatterissa yms en kuvaa, mutta jos menen kaverin tanssinäytöstä katsomaan ja kaveri pyytää kuvaamaan (vaikka se on kielletty), niin yritän kyllä sen kaverin esityksen saada videolle.
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu mikä tapahtuma kyseessä. Konserteissa ja teatterissa yms en kuvaa, mutta jos menen kaverin tanssinäytöstä katsomaan ja kaveri pyytää kuvaamaan (vaikka se on kielletty), niin yritän kyllä sen kaverin esityksen saada videolle.
Ei sen pidä riippua siitä mikä tapahtuma on kyseessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksesi kertoo sen, ettet ymmärrä taidetta etkä siten kunnioita taiteilijoiden työtä saati tekijänoikeuslakeja. Tee palvelus ja lopeta konserteissa, museoissa ym käynti. Et ole ansainnut tällaista hyvää.
Ap
Okei.
Niin, ei minullakaan olisi mitään sanottavaa asiaan, koska ei tähän ole mitään muuta selitystä kuin oma tyhmyys.
Ap