Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ratsastus on Suomessa tyttöjen harrastus kun latinomaissa se on aikuisten miesten macholaji?

Vierailija
03.11.2019 |

Ei Suomessakaan kylläkään tarvitse mennä kauas historiassa kun hevoset oli miesten juttu ja pikkupojat toivoivat joululahjaksi keppi- tai keinuhevosen. Miksi se nykyään on niin toiseen äärilaitaan mennyt, pojat jopa häpeilee hevosharrastusta?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brasialainen työkaveri tätä ihmetteli, miksi pikkutytöt harrastaa Suomessa jotain noin vaarallista, heillä vain miehet.

Vierailija
2/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suominaiset miehistyy. Ratsastaminen oli historiallisesti miesten juttu. Ei naiset ratsastanu, jottei immelavo menny vahingossakaan puhki taikka saanut klitorisorkkua 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame esti aiemmin ratsastamista (naisten satula oli vaarallinen). On

Vierailija
4/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastus on ihmisten laji jaKamelit tulee erottaa hevosista vähintään ranskasta suomeen.Kamelit ei kuulu suomeen.Kameleilla ollaan jo tarpeeksi brutaslisesti menetetty hevosten arvoa ihmiskunnan vaikuttavimmalle ihmisille tehdylle eläimelle.Kameli on ihmiskunnan syöpä.

Vierailija
5/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu on värien kanssa. suomessa punaista pitetään tyttöen värinä. paavi pukeutuu punaiseen ja lontoossa parveilee jonkinlaisia vartioita joilla on yllään punainen takki.

Vierailija
6/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama juttu on värien kanssa. suomessa punaista pitetään tyttöen värinä. paavi pukeutuu punaiseen ja lontoossa parveilee jonkinlaisia vartioita joilla on yllään punainen takki.

Punainen on maan väri. Violetti aivojen....jnp...kameleillé ollaan ruokittu hyviä chilejä mutta hevosille ei.

Kertoo paljon kuningattareen "menestyksestä".

Vierailija
7/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat ymmärtäneet, että tuollainen eläinten hyväksikäyttö omaksi huviksi on ikävää? Naiset taas ajattelee tunteella, että aah kun ne hepat on niiiin söpöjä, ihana harrastus

Vierailija
8/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä voit Seppo ihan vapaasti hypätä satulaan kireät trikoot jalassasi. Ei kukaan sinulle naura (ehkä).

Vierailija
9/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. - Viime vuosina olen kokenu olevani aika poikkeava nuori mies (sinkku), koska harrastan ratsastusta, pidän kirjojen lukemisesta ja teatterista. Niin ja opiskelen yliopistossa. Sen sijaan en ole kasvissyöjä, eikä minulla ole sosiaalisessa mediassa profilia. - Ennen kuin joku mahdollisesti kysyy, niin en ole homo, enkä bi-seksuaali.        

Vierailija
10/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. - Viime vuosina olen kokenu olevani aika poikkeava nuori mies (sinkku), koska harrastan ratsastusta, pidän kirjojen lukemisesta ja teatterista. Niin ja opiskelen yliopistossa. Sen sijaan en ole kasvissyöjä, eikä minulla ole sosiaalisessa mediassa profilia. - Ennen kuin joku mahdollisesti kysyy, niin en ole homo, enkä bi-seksuaali.        

Vierailija
11/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi narttu olla cowboyn ulkoasu. Isoja juoppoja kolhittuja.

Vierailija
12/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suominaiset miehistyy. Ratsastaminen oli historiallisesti miesten juttu. Ei naiset ratsastanu, jottei immelavo menny vahingossakaan puhki taikka saanut klitorisorkkua 

Sivistysmaissa ja niiden siirtomaissa ratsastus on kuulunut yläluokan harrastuksiin sukupuolesta riippumatta. Ratsastustaito on (ollut) tytöillekin yhtä olennainen kuin esim. ranskankielentaito, tai pianon soitto. Ponin selässä aloitettiin jopa ennen kuin osattiin kävellä.

Korkean tason kilpailuissa miehiä on kumminkin enemmän estepuolella, naisia kouluratsastuksessa. Ratsastushan on siitä mielenkiintoinen urheilulaji, ettei eri sukupuolille ole omia sarjoja.

(Kilpa)ratsastavat naiset eivät ole yleensä miehekkäitä, vrt. Juuli Kontio.

Vierailija
13/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ratsastus ainakaan Etelä-Euroopassa ole mikään macholaji, jos niihin viittaat latinomailla. Vähintään 80% ratsastajista on tyttöjä missä tahansa maassa.

Vierailija
14/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaat sata vuotta sitten olisit ollut kylläkin ollut ihan miehinen mies, tosin yläluokkainen sellainen. Nykyään suomalainen miehisyyden ihanne tuntuu kumpuavan enimmäkseen työväenluokkaisuudesta, ja kaikki korkeakulttuuriin viittaava on siten jollain lailla "akkamaista". 

Vierailija
15/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ihmiset puhuvat maestro sanoja hevosilleen ihmiskunnan pahuuden lähteestä. Hevoselle on mahdollisesti tulossa oma pyramidi etelä-amerikkaan jos vain media uutisoisi ihmiskunnan äänestyksestä ja voittaisimme tämän demokratiaa korvaavan demokraattisen äänestyksen.

Vierailija
16/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosharrastuksista ravipuolella on paljon miehiä, suurin osa ammattilaisistakin.

Mutta ehkä tämä johtuu kaikenkaikkiaan siitä että ihmiset asuvat kaupungeissa - ei ole niin kosketusta hevosiin, ja ne ovat muutenkin menettäneet täysin merkityksensä "miesten töissä" kuten maataloudessa, metsässä ja sotaväessä jo aikapäivää sitten.

Vierailija
17/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vois synkata!

Vierailija
18/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vois synkata!

Me too. Sama täällä. Synkkaa jo.

Vierailija
19/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyllä ratsastavat mielellään valtavilla mulkuilla.

Vierailija
20/59 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kyllä ratsastavat mielellään valtavilla mulkuilla.

Ei sulla kukaan halua ratsastaa, vaikka valtavan mulkku ootkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi